TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Cupra Formentor 1.5 TSI [test drive]

Το Formentor συστήνεται στην ελληνική αγορά και εμείς το δοκιμάζουμε στην πιο mainstream και προσιτή εκδοχή του. Αυτή με 1.500άρη TSI 150 ίππων!

Παρατηρώντας το Cupra Formentor δε γίνεται να κρύψεις την περιέργεια σου. Λίγο το λογότυπο της Cupra που ακόμη παλεύει να αποτυπωθεί στα μάτια του αγοραστικού κοινού, λίγο το πρωτότυπο όνομα Formentor (σημαίνει: αυτός που διαμορφώνει) και περισσότερο η ιδιαίτερη αιχμηρή και σπορ εμφάνιση του, δημιουργούν ένα πακέτο γεμάτο ενδιαφέρον και ερωτηματικά.

Τί είναι όμως το επιβλητικό μοντέλο της Cupra; Αν έπρεπε να το προσδιορίσουμε με λίγες λέξεις, θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα σχετικά compact sport SUV που δε μοιάζει με κανένα άλλο. Δανείζεται φυσικά ορισμένα στοιχεία από το Leon, ωστόσο οι άνθρωποι της εταιρείας του έδωσαν τόσα μούσκουλα, τόσες γωνίες και αρκετές λεπτομέρειες στο χρώμα του χαλκού, ώστε να είναι μοναδικό.

Το μήκους 4,45 μέτρων Formentor δείχνει επιβλητικό με το παραφουσκωμένο καπό, με την κάθετη μεγάλη μάσκα εμπρός, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και πίσω με τη φωτεινή λωρίδα-γέφυρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και τραβάει το βλέμμα των περαστικών ακόμη και σταματημένο κατά το κλείδωμα. Σε όλα τα μήκη και πλάτη κυριαρχούν οι γωνίες και το τολμηρό design που κάποτε θα θύμιζε concept car, τώρα όμως παραπέμπει σε ένα γήινο αλλά καθόλου βαρετό SUV.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε κεντρίζει (όχι στον ίδιο βαθμό που το πράττει η πρώτη ματιά εξωτερικά) με τις έξυπνες χάλκινες πινελιές στους αεραγωγούς, τις ραφές του ταμπλό και τον διακριτικό γραμμικό χρωματισμό LED κατά τη διάρκεια της νύχτας. Όλο το στυλ ενισχύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα με τη θέση οδήγησης και ελέγχου του επιλογέα να σε προδιαθέτουν για αρκετά σβέλτες διαδρομές, ανεξαρτήτως της έκδοσης κινητήρα που κρύβει μέσα του.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σου επιτρέπει να παίξεις με τις θεματικές επιλογές και τις πληροφορίες (δε θα τον βαρεθείς πότε), ενώ η οθόνη multimedia touch sensor αν και αποπνέει ποιότητα και τεχνολογία δεν είναι και από τις πλέον εύχρηστες (κυρίως λόγω της απουσίας πλήκτρων για τον κλιματισμό ή το ραδιόφωνο). Και πάλι όμως η οικειότητα είναι θέμα χρόνου να αποκτηθεί από τον εκάστοτε χρήστη.

Σε ζητήματα χώρων και πρακτικότητας, το Formentor έχει όλες τις απαντήσεις, κυρίως χάρη στο πoρτμπαγκάζ των 450 λίτρων, ενώ τρεις μεσαίου αναστήματος επιβάτες θα ταξιδέψουν με σχετική άνεση στα πίσω καθίσματα του ισπανικού SUV. Στο εμπρός μέρος υπάρχουν οι θήκες για μικροαντικείμενα που περιμένει κανείς, η γενική εικόνα ωστόσο που αποτυπώνεται είναι πως προτεραιότητα δόθηκε στο design και την πρωτοτυπία και όχι στην απόλυτη εργονομία (πχ η δεύτερη ποτηροθήκη στην κεντρική κονσόλα είναι αρκετά στενή).

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Η αλήθεια είναι πως η γενική εικόνα σε προδιαθέτει για κάτι πολύ ισχυρό και ακαταμάχητο κάτω από το καπό του Formentor, και το γεγονός ότι η Cupra έχει προικίσει το δυναμικό SUV με δίλιτρο TSI 310 ίππων, ενισχύει την άποψη αυτή. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι ουσιαστικά η πλέον προσιτή και ενδείκνυται για καθημερινή χρήση και οικονομία καυσίμου.

Ο κάτι παραπάνω από γνωστός (VW Group) τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 ΤSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., διαθέτει το σύστημα αδρανοποίησης των δύο κυλίνδρων κατά την κύλιση στις χαμηλές στροφές (ACT), ενώ αποδεικνύεται αρκετά σβέλτος και ικανός για τα 1.437 κιλά του Formentor. Έχει γραμμική λειτουργία και σε συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (ο επιλογέας έχει εξαιρετική ακρίβεια και σωστή κλιμάκωση) μπορεί να επιτευχθεί σημαντικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Για το λόγο του αληθές, σε ταξίδι εκτός πόλης είδαμε το οικονομόμετρο να «φλερτάρει» με τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη και με βαρύ πόδι δεν θα ξεπεράσει τα 8,5-9 λίτρα/100 χλμ. Από πλευράς επιδόσεων, οι αριθμοί λένε πως πρόκειται για ένα αρκετά σβέλτο SUV (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα), ωστόσο το στιβαρό πλαίσιο και το σπορ στήσιμο της ανάρτησης (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) σε προδιαθέτουν για ακόμη πιο hot καταστάσεις και όχι τόσο για low profile χαρακτηριστικά.

Σαν να είναι φτιαγμένο με λίγα λόγια για μεγάλες ιπποδυνάμεις και εκρηκτικά γούστα και να συμβιβάζεσαι με ένα μηχανικό σύνολο που τα κάνει όλα σωστά, εκτός από το να υποστηρίξει μεγάλες συγκινήσεις (έκρηξη-ήχος) που θα ήθελες βλέποντας το εντυπωσιακό Cupra ή στρίβοντας με μεγάλη σιγουριά σε μια απαιτητική διαδρομή με κλειστές στροφές.

Παρά το χαμηλό προφίλ ελαστικών, τα περάσματα του Formentor είναι άνετα στις λακκούβες και στο χώμα, ενώ το κοφτερό τιμόνι συμβάλλει σημαντικά ώστε να θεωρείται ένα από τα πλέον ευκολοδήγητα SUV, κρύβοντας εντέχνως τον όγκο του. Μας άρεσε και το φουσκωμένο καπό που εξυπηρετεί αισθητικούς λόγους αλλά ενισχύει παράλληλα τον οπτικό έλεγχο στα αστικά περάσματα και στο παρκάρισμα (η κάμερα και οι αισθητήρες δεν θα σας αφήσουν να το πληγώσετε).

Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως το Formentor δε μοιάζει με κανένα άλλο SUV και η αιτία είναι η εμφάνιση του. Είναι ιδιαίτερο και το φωνάζει από μακριά, ενώ η προίκα του VW Group του χαρίζει εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, δοκιμασμένο κινητήρα και πολύ καλή κατανάλωση καυσίμου (ειδικά αφού μιλάμε για ένα μη εξηλεκτρισμένο μοντέλο).

Εννοείται πως στις στροφές και στα γρήγορα περάσματα νιώθεις πως θα ήθελες μεγαλύτερη ιπποδύναμη, όμως μιλάμε για τη βασική έκδοση κινητήρα που η φιλοσοφία της είναι να ικανοποιήσει το μέσο οδηγό χωρίς να του ζητάει περισσότερα από 28.990€ και να το προσφέρει ένα πληρέστατο sport SUV. Για όλους του άλλους υπάρχει το 2.0 TSI V2 των 310 ίππων με τιμή πώλησης 45.990€. Μέχρι να το δοκιμάσουμε… μια χαρά είναι και οι 150 ίπποι!

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CUPRA – SEAT

Cupra Formentor 1.5 TSI 150 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 6,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 684 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 144 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 245/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.450 × 1.839 × 1.520 mm
15,28 cm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585/1.555 mm
Μεταξόνιο 2.679 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Απόβαρο 1.437 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 28.990€)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button