PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Ibiza FR 1.0 TSI [test drive]

Σε χρόνους όχι και τόσο μακρινούς το όνομα Ibiza ήταν ταυτόσημο με την ίδια την ύπαρξη της SEAT, ιδίως σε αγορές όπως η ελληνική όπου το μικρό μοντέλο της ισπανικής εταιρίας ταυτίστηκε με μία ολόκληρη γενιά νέων οδηγών που έβρισκαν σε αυτό -ιδίως στις γρήγορες εκδόσεις του- το πιο προσιτό και ολοκληρωμένο εισιτήριο στην σπορ οδήγηση.

Από το 1984 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, εκείνη με τον κινητήρα «Porsche Design» μέχρι τις μέρες και πέντε γενιές αργότερα, το Ibiza παραμένει διαχρονικά ο κεντρικός πυλώνας της ίδιας της ύπαρξης της SEAT. Ακόμα και τώρα που στο παιχνίδι μπαίνουν δυναμικά τα ηλεκτρικά της πλάνα μέσω της Cupra, το Ibiza είναι εκείνο που συνεχίζει να στηρίζει την μάρκα, έχοντας ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια πωλήσεις, και έχοντας επιβιώσει ακμαίο από πολλά και διάφορα σχεδιαστικά και άλλα «παραστρατήματα» της μάρκας.

Το γκρουπ δείχνει αμέριστη εμπιστοσύνη στους Ισπανούς κάτι που φάνηκε από την τελευταία γενιά του Ibiza, το οποίο ήταν και το πρώτο μοντέλο τους που «φόρεσε» την πλατφόρμα MQB A0, με ότι αυτό συνεπαγόταν στην δημιουργία ενός συνολικά αναβαθμισμένου μοντέλου για τα δεδομένα της κατηγορίας. Και στα μέσα της χρονιάς που διανύουμε, η SEAT προχώρησε σε ένα αναμενόμενο «φρεσκάρισμα» του Ibiza, θέλοντας να ανανεώσει το ενδιαφέρον του κοινού για αυτό αλλά και να το «ενημερώσει» με κάποια σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού και ψηφιακών παροχών.

Εμφανισιακά δεν υπάρχουν κάποιες σημαντικές επεμβάσεις, με το Ibiza να παραμένει ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, έχοντας τις σωστές διαστάσεις (μήκος στα 4,059 μέτρα, μεταξόνιο στα … μέτρα) και μια άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδιαστική ταυτότητα. Στην ανανεωμένη του εκδοχή εφοδιάζεται στάνταρ με φώτα LED (Eco LED στις βασικές εκδόσεις και Full LED στις πιο πλούσιες), ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει γραμμένο το όνομα του μοντέλου με «χειρόγραφη» γραμματοσειρά. Κάποιες πινελιές χρωμίου στον διάκοσμο, οι διπλές «εξατμίσεις» στο πίσω μέρος και οι ζάντες των 17 ιντσών με ελαστικά 215/45 R17 της έκδοσης FR (υπάρχουν έξτρα και 18άρες αλλά είναι μάλλον υπερβολή) συνδράμουν και αυτές στην δημιουργία ενός σχήματος που δείχνει ξεκάθαρα πιο σπορτίφ από τον ανταγωνισμό και συνεχίζει να αρέσει στο πιο νεανικό κομμάτι της κατηγορίας.

Περισσότερες και πιο χαρακτηριστικές είναι οι αλλαγές στο σαλόνι, ιδίως σε ότι αφορά το ψηφιακό κομμάτι και τις τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού. Η προσοχή επικεντρώνεται αμέσως στη νέα «αιωρούμενη» κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων που προέρχεται από το Leon, σε δύο εκδοχές, 8,25 ιντσών για τις απλές εκδόσεις και 9,2 ιντσών για τις πιο πλούσιες. Συνοδεύεται από το νέο λογισμικό της εταιρίας που υπάρχει και στο μεγαλύτερο μοντέλο, έχει πολύ καλή ανάλυση, άμεση απόκριση και καλά τακτοποιημένα τα μενού, ενώ στα θετικά να σημειώσουμε ότι υπάρχουν και αρκετοί φυσικοί διακόπτες για τις πιο συχνές λειτουργίες.

Διαθέσιμος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών με πληθώρα ενδείξεων και δυνατοτήτων διαμόρφωσης. Από τις υπόλοιπες βελτιώσεις αξίζει να σημειώσουμε την ύπαρξη μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό που αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας που αποκομίζει ο οδηγός από την καμπίνα κάτι που ενισχύεται και από το νέο τιμόνι με επένδυση Nappa στην έκδοση FR. Σε αυτή την πιο σπορ έκδοση υπάρχουν επίσης και νέοι αεραγωγοί με φωτιζόμενα χρωματιστά περιγράμματα που δίνουν μία άλλη «ένταση» στο εσωτερικό. Ενώ σε ότι αφορά τους χώρους, το Ibiza ήταν και παραμένει μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία του, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και στον χώρο των αποσκευών. Εκεί τα 355 λίτρα είναι μία τιμή μεταξύ των κορυφαίων για τα δεδομένα της κατηγορίας, με μοναδική ένσταση το κάπως μικρό άνοιγμα της πόρτας αλλά και το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα δεν αναδιπλώνονται σε ευθεία γραμμή αλλά κάνουν ένα «σκαλοπάτι».

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, το νέο Ibiza έχει δεχτεί την απαραίτητη «ενημέρωση» σε πιο σύγχρονα συστήματα ψηφιακής διασύνδεσης και υποβοήθησης του οδηγού. Διαθέτει ενσωματωμένα τα Apple CarPlay και Android Auto, έχει δυνατότητα ενεργοποίησης μέσω φωνητικών εντολών, και την “ομπρέλα” συστημάτων SEAT Connect για σταθερή επαφή με το διαδίκτυο μέσω eSIM. To υπόλοιπο “πακέτο” εξοπλισμού περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, σύστημα για την προειδοποίηση κόπωσης του οδηγού, Cruise Control, κάμερα οπισθοπορείας, και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist το οποίο συνδυάζεται με Lane Assist, Side Assist (για υποβοήθηση με τα τυφλά σημεία) και αυτοματοποιημένη ενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας των φώτων.

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Στη νέα του γενιά, το Ibiza διατηρεί όλη την ευρεία γκάμα κινητήρων (ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή αυτή με το φυσικό αέριο), με την έκδοση της δοκιμής μας να εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο TSI στους 110 πλέον ίππους. Ένα μοτέρ που έχει αποδείξει σε αμέτρητα αυτοκίνητα του γκρουπ τις εξαιρετικές του ικανότητες, όντας ιδιαίτερα ευχάριστος και άμεσος στην απόκρισή του (έστω και αν χρειάζεται να περάσει τις 2.000 σ.α.λ. για να “ξυπνήσει”), με γεμάτες μεσαίες και χωρίς να «λαχανιάζει» ψηλά. Είναι επίσης αρκετά αθόρυβος και πολιτισμένος με βάση την τρικύλινδρη υπόστασή του, ενώ είναι και αρκετά οικονομικός, φθάνοντας στα 6,5 λίτρα μία μέση τιμή στην δοκιμή μας σε μία τυπική χρήση, με τάσεις για κάτω από τα 6 λίτρα σε ταξίδι ή και λίγο πιο πάνω από τα 7 σε πιεσμένη οδήγηση μέσα στην πόλη.

Στον δρόμο το χιλιάρι Ibiza είναι και πάλι μία από τις πιο ευχάριστες και συμμετοχικές στην οδήγηση περιπτώσεις της κατηγορίας του. Στην έκδοση FR που είχαμε στην διάθεσή μας, αυτή η εμφανής σπορ πλευρά του τονίζεται ακόμα περισσότερο καθώς υπάρχει και μία πιο σφιχτή ανάρτηση. Η ύπαρξη αυτής της ανάρτησης αναβαθμίζει συνολικά την οδηγική εμπειρία με το Ibiza, κάνοντάς το πιο ακριβές στις αντιδράσεις του και με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, ενώ εκμεταλλεύεται στο έπακρο και το κορυφαίο σε αίσθηση τιμόνι. Το αντίτιμο είναι η εμφάνιση κάποιων πιο έντονων αναπηδήσεων στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ιδίως στον πίσω άξονα, οι οποίες όμως ποτέ δεν φθάνουν στον βαθμό να γίνουν πολύ κουραστικές για τους επιβάτες.

Στα συν και τα εξαιρετικά φρένα, με δίσκους σε όλους τους τροχούς, τα οποία έχουν πολύ καλή απόδοση και αρκετή αντοχή στην σβέλτη οδήγηση. Το μοτέρ των 110 ίππων σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο συνεργάζονται άψογα, κάνοντας το Ibiza ένα από τα πιο ευχάριστα και δυναμικά σύνολα αυτής της κατηγορίας, κάνοντας εμφανές ότι δεν χρειάζονται εκατοντάδες ίππων και πολλές δεκάδες χιλιάδων ευρώ για να κινηθείς σβέλτα στην Εθνική ή να το διασκεδάσεις αφάνταστα σε ένα ορεινό δρόμο με στροφές.

Συνοψίζοντας, η ανανέωση της Seat στο Ibiza κρίνεται αρκετά εύστοχη και επιτυχημένη, καθώς καταφέρνει να φρεσκάρει το αυτοκίνητο και να το εμπλουτίζει με σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία, χωρίς να αλλάζει την σπορτίφ φιλοσοφία του και δίχως να το απομακρύνει από την λογική της πολύ καλής σχέσης τιμής προς απόδοση. Η έκδοση FR η οποία πρακτικά διαθέτει τα πάντα που θα χρειαστεί κανείς σε ένα σούπερ-μίνι σε εξοπλισμό, ξεκινά από τα 17.190 ευρώ, τιμή που παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική όταν πλέον τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας έχουν αρχίσει να πλησιάζουν επικίνδυνα ή και να ξεπερνούν το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ.

Για όποιον δεν χρειάζεται την πιο σπορτίφ υπόσταση του FR μπορεί να περιορίσει το ποσό αυτό κατά 800 ευρώ, και να περάσει στην απλή έκδοση των 110 ίππων, η οποία είναι ακόμα πιο συμφέρουσα ως αγορά. Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν υστερεί σε κανένα από τους επιμέρους τομείς (χώρους, ποιότητα, εξοπλισμός), ενώ παράλληλα είναι και από τα πιο δυναμικά και ευχάριστα στην οδήγηση, το Seat Ibiza παραμένει μία από τις πιο ξεχωριστές και σίγουρα πιο ανταποδοτικές προτάσεις της κατηγορίας του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Seat Ibiza FR 1.0 TSI 110 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 571 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 123 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση GoodYear Efficient Grip Performance, 215/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/ 1.505 mm
Μεταξόνιο 2.564 mm
Χώρος αποσκευών 355 – 1.165 lt
Απόβαρο 1.169 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.190€ (από 17.990€ το FR)

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!