NEAPINED

Επίσημο: Το νέο Ford Ranger συνεχίζει ακάθεκτο!

Το νέο Ranger είναι έτοιμο να πρωταγωνιστήσει στην παγκόσμια αγορά από τα τέλη του 2022. Με δίλιτρους turbo-diesel και κορυφαία V6 έκδοση.

Το νέο Ranger διατηρεί το κλασικό pick-up του σχήμα αλλά σηματοδοτεί τη νέα του γενιά με τη νέα μάσκα και τους δυναμικούς προβολείς που προαιρετικά είναι και LED Matrix. Τα πίσω φώτα εναρμονίζονται με το στιλ του νέου Ranger που συνεχίζει να βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας με βελτιωμένη δυσκαμψία και αυξημένα μετατρόχια και μεταξόνια.

Στο εσωτερικό υπάρχει ένα ολοκαίνουργιο ταμπλό που μας παραπέμπει σε αντίστοιχα των σύγχρονων Ford και όπως μπορούμε να δούμε υπάρχει στο μέσο υπάρχει μια κάθετης διάταξης touch-screen με διαγώνιο 10,1’’ ή 12,0’’. Ψηφιακός είναι κι ο πίνακας οργάνων.

Φυσικά, υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες συνδεσιμότητας και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης που «τρέχουν» στο SYNC4, περιμετρικό σύστημα ελέγχου 350 μοιρών, αναβαθμίσεις over-the-air κ.α.

Το νέο Ranger εφοδιάζεται σε όλες του τις εκδόσεις με turbo-diesel κινητήρες. Θα υπάρχουν δύο δίλιτρες και μία τρίλιτρη V6, με τις αποδόσεις τους να ανακοινώνονται πιο μετά. Αργότερα, το 2023 για την Ευρώπη, θα υπάρξει και plug-in έκδοση με τον 2.3 Ecoboost (ο οποίος σε ορισμένες αγορές θα πωλείται και στην βασική του έκδοση). Επίσης θα υπάρξει και έκδοση Raptor που θα αποκαλυφθεί τον Φεβρουάριο του 2022.

Όσον αφορά την τετρακίνηση υπάρχουν δύο επιλογές με ηλεκτρονικό έλεγχο. Μία με κατ’ επιλογήν κίνηση στους τέσσερις τροχούς και μία με μόνιμη μεταφορά της ροπής στους δύο άξονες.

Η παραγωγή του νέου Ranger θα γίνεται στα εργοστάσια της μάρκας στην Ταϊλάνδη και στη Νότιο Αφρική και θα ξεκινήσει μέσα στο 2022. Στα τέλη της ίδιας χρονιάς θα ξεκινήσει και η διάθεση του μοντέλου στην Ευρώπη.


Τι λέει η Ford για το νέο Ranger

Το σημερινό Ranger ηγείται της Ευρωπαϊκής κατηγορίας των pick-up οχημάτων και πρόσφατα πέτυχε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων 9μήνου (Ιανουάριος– Σεπτέμβριος 2021) με 45.539 μονάδες και μερίδιο αγοράς 39,9%. Για το καινούργιο Ranger που μόλις παρουσιάστηκε και φυσικά θέλει να συνεχίσει την πορεία του τρέχοντος μοντέλου η Ford συνεργάστηκε με πελάτες από όλο τον κόσμο για τη δημιουργία ενός οχήματος με το οποίο οι κάτοχοί του μπορούν να εντάξουν επαγγελματικές, οικογενειακές και σπορ δραστηριότητες.

Living the Ranger Life

Μότο της Ford είναι το «Living the Ranger Life» και επικεφαλής στο εγχείρημα της επόμενης γενιάς Ranger ήταν το Κέντρο Προϊοντικής Εξέλιξης της Ford στην Αυστραλία. Η διεθνής ομάδα των εξειδικευμένων μηχανικών και σχεδιαστών του συνεργάστηκε με αντίστοιχες από όλο τον κόσμο όχι μόνο για την ενσωμάτωση των τελευταίων τεχνολογιών, ικανοτήτων και συστημάτων ασφαλείας της Ford, αλλά και για την κατασκευή και δοκιμή του Ranger σύμφωνα με τα πολύ αυστηρά πρότυπα της μάρκας Ford.

Νέα εμφάνιση, νέες ικανότητες

Η εμπειρία των πελατών ήταν καθοριστική για τη δημιουργία της σκληροτράχηλης, νέας εμφάνισης της επόμενης γενιάς Ranger. Η Ford αφιέρωσε πολύ χρόνο με ιδιοκτήτες από όλο τον κόσμο, διεξάγοντας πάνω από 5.000 συνεντεύξεις και οπτικά, η νέα γενιά του Ranger είναι πιο τολμηρή και σύγχρονη.  

Η σχεδίαση περιλαμβάνει μία νέα μάσκα και χαρακτηριστικά εμπρός φώτα σε σχήμα C, ενώ η διακριτική μεσαία γραμμή ενσωματώνει οπτικά τους ακόμα πιο εντυπωσιακούς θόλους των τροχών που ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας του Ranger. Για πρώτη φορά, το Ford Ranger προσφέρει προβολείς LED matrix. Στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά σώματα είναι σχεδιασμένα σε αρμονία με τα χαρακτηριστικά γραφικά του εμπρός τμήματος.

Κάτω από το νέο αμάξωμα υπάρχει ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο με μεταξόνιο κατά 50 χιλιοστά πιο μεγάλο και μετατρόχια επίσης κατά 50 χιλιοστά μεγαλύτερα σε σχέση με το προηγούμενο Ranger. Ταυτόχρονα μια νέα εμπρός δομή δημιουργεί περισσότερο χώρο στο διαμέρισμα του κινητήρα για το νέο V6 και «προετοιμάζει» το Ranger για την υποστήριξη μελλοντικών, διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης. Επίσης δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εμπρός τμήμα του pick-up για ώστε να αυξηθεί η ροή αέρα προς το ψυγείο.

Νέες επιλογές κινητήρων

Οι πελάτες θέλησαν περισσότερες επιλογές όσον αφορά την ισχύ και τη ροπή των μονάδων κίνησης για τη ρυμούλκηση βαρέων αντικειμένων και την οδήγηση σε ακραίες off road συνθήκες. Έτσι η ομάδα πρόσθεσε τον δοκιμασμένο 3.0L V6 turbodiesel της Ford και τον εξέλιξε ειδικά για την περίσταση.

Η γκάμα περιλαμβάνει και τους δοκιμασμένους Single-Turbo και Bi-Turbo τετρακύλινδρους κινητήρες diesel των 2.000 κ.εκ. της Ford. Ο Single-Turbo διατίθεται με δύο διαφορετικά επίπεδα απόδοσης εξασφαλίζοντας περίσσια ισχύος και ροπής αλλά και οικονομία καυσίμου, ενώ ο Bi-Turbo κινητήρας είναι μία πιο προηγμένη έκδοση υψηλών επιδόσεων.

Βελτιωμένη άνεση και συμπεριφορά

Θέλοντας να πετύχουν την άνεση και την οδική συμπεριφορά που προσδοκούν οι πελάτες pick-up μοντέλων για ποικίλη χρήση – δουλειά, οικογένεια, ελεύθερος χρόνος – οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στα θεμελιώδη χαρακτηριστικά.

Έτσι οι μηχανικοί τοποθέτησαν τους εμπρός τροχούς πιο μπροστά κατά 50mm για καλύτερη γωνία προσέγγισης, αλλά και πιο έξω για καλύτερη άρθρωση – και οι δύο επιλογές στοχεύουν στις καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου. Επίσης, η έδραση των πίσω αμορτισέρ μεταφέρθηκε εξωτερικά των δοκών του πλαισίου.

Θα υπάρχει η επιλογή μεταξύ δύο συστημάτων κίνησης και στους τέσσερις τροχούς – ένα ηλεκτρονικό σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης εν κινήσει, ή ένα νέο, προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας που δεν απαιτεί ενέργειες από τον οδηγό, σχεδιασμένα για άριστες επιδόσεις σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών.  

Ανθρωποκεντρικό και πολυτελές εσωτερικό

Στην καρδιά της εμπειρίας συνδεσιμότητας του νέου Ranger βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής των 10,1 ή 12 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Αυτή ολοκληρώνει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και περιλαμβάνει το τελευταίο σύστημα SYNC 4 της Ford, που διατίθεται έτοιμο για λειτουργία με έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών και συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Επιπρόσθετα, υπάρχει ένα εργοστασιακά τοποθετημένο, ενσωματωμένο modem FordPass Connect, που επιτρέπει συνδεσιμότητα εν κινήσει όταν συνδέεται με το FordPass app, ώστε οι πελάτες να μπορούν να παραμένουν διασυνδεδεμένοι με τον κόσμο. Το FordPass αναβαθμίζει την εμπειρία ιδιοκτησίας με χαρακτηριστικά όπως Remote Start, 6 Vehicle Status και λειτουργίες κλειδώματος- ξεκλειδώματος μέσω κινητής συσκευής.

Πολλά από τα παραδοσιακά χειριστήρια των προφίλ οδήγησης (driving modes) έχουν μετακινηθεί από το ταμπλό στην κεντρική κονσόλα, σε ειδικό χώρο στην οθόνη του SYNC. Πατώντας ένα μπουτόν, οι οδηγοί μπορούν να μεταφέρονται στην ειδική οθόνη του Ranger για όλα τα off-road προγράμματα και προφίλ οδήγησης, όπου παρακολουθούν το σύστημα μετάδοσης, τη γωνία διεύθυνσης του τιμονιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος και άλλα δεδομένα και επιλογές. 

Η οθόνη είναι επίσης συνδεδεμένη με μία κάμερα 360 μοιρών που διευκολύνει το παρκάρισμα σε στενούς δρόμους πόλεων. Επίσης, οι πελάτες μπορούν να ελέγξουν το νέο σύστημα φωτισμού ζωνών του Ranger μέσω της οθόνης αφής ή της εφαρμογής FordPass, κάτι που σημαίνει ότι δε θα χρειαστεί ποτέ ξανά να εργαστούν, να κατασκηνώσουν ή να κάνουν οτιδήποτε άλλο στο σκοτάδι. Η τεχνολογία του Ranger είναι ήδη προετοιμασμένη για το μέλλον, ώστε να μπορεί να προσφέρει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού μέσω Ford Power-Up χάρη στο ενσωματωμένο modem FordPass Connect.

Η ομάδα σχεδίασης δημιούργησε επίσης έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους και χρήσιμα χαρακτηριστικά για τους ιδιοκτήτες.

Εργονομική σχεδίαση για καλύτερη πρόσβαση και πιο λειτουργική διάταξη χώρων

«Όταν συναντηθήκαμε με τους πελάτες μας και παρατηρήσαμε πώς ανεβαίνουν στο χώρο φόρτωσης, μας δόθηκε η ευκαιρία μιας σημαντικής βελτίωσης» δήλωσε ο Anthony Hall, Ranger vehicle engineering manager. «Κάποιοι πατούν στο ελαστικό και ανεβαίνουν από το πλάι, ενώ άλλοι σκαρφαλώνουν από την ανοιχτή πίσω πόρτα».

«Έτσι εμπνευστήκαμε την ενσωμάτωση ενός πλαϊνού σκαλοπατιού πίσω από τον κάθε πίσω τροχό στη νέα γενιά του Ranger, ώστε να προσφέρουμε ένα πιο ασφαλή τρόπο πρόσβασης στην καρότσα. Επίσης, η ομάδα εξέλιξης του Ranger προσπάθησε να εξασφαλίσει ότι μεγαλύτερη ποικιλία φορτίων θα μπορούσε να χωρέσει με ασφάλεια στο χώρο φόρτωσης».

«Η αύξηση του πλάτους κατά 50mm φαίνεται ασήμαντη, αλλά η διαφορά είναι τεράστια, ιδιαίτερα στην καρότσα, αφού οι πελάτες μπορούν πλέον να φορτώνουν μερικά σημαντικά υλικά, όπως φύλλα από κόντρα πλακέ ή μια παλέτα κανονικού μεγέθους» δήλωσε ο Hall9.

Άλλα, προσεκτικά σχεδιασμένα πελατοκεντρικά στοιχεία είναι ένα νέο, ανθεκτικό κάλυμμα καρότσας που προστατεύει τόσο τα ατσάλινα πάνελ από γρατζουνιές όσο και τα γόνατα του ιδιοκτήτη από την επαφή μαζί τους. Πρόσθετοι κρίκοι πρόσδεσης σε στιβαρές ατσάλινες σωληνωτές ράγες προσφέρουν πρακτικά σημεία ασφάλισης φορτίων. Ανθεκτικά αλλά εύκαμπτα καπάκια στα πλευρικά τοιχώματα της καρότσας και στην πίσω πόρτα συγκαλύπτουν δομικά σημεία πρόσδεσης σκληρών οροφών και άλλων aftermarket αξεσουάρ.

Το Ranger προσφέρει επίσης ένα νέο σύστημα διαχείρισης φορτίων, ειδικά σχεδιασμένο με διαχωριστικά για αντικείμενα διαφόρων μεγεθών –όπως ξυλεία και εργαλειοθήκες. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να δημιουργούν μικρότερους χώρους για την αποθήκευση αντικειμένων   που αλλιώς θα έπρεπε να μεταφερθούν στην καμπίνα– μέσω ενός συστήματος με ελατηριωτές βάσεις που κουμπώνουν στις πλαϊνές ράγες της καρότσας. Η πίσω πόρτα μπορεί να παίξει και το ρόλο ενός πάγκου εργασίας με ενσωματωμένο χάρακα και υποδοχές για σφιγκτήρες μέτρησης, συγκράτησης και κοπής υλικών.

Ο φωτισμός των διαφόρων ζωνών – που ελέγχεται είτε μέσω της οθόνης SYNC από το εσωτερικό της καμπίνας ή της εφαρμογής FordPass – προσφέρει φωτισμό 360 μοιρών γύρω από το pick-up ώστε να γνωρίζουν οι πελάτες τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματός τους. Ο φωτισμός της καρότσας παρέχεται κάτω από τις πλαϊνές ράγες ώστε να επαρκεί είτε για την ολοκλήρωση εργασιών υπό χαμηλό φωτισμό είτε για την εύρεση αντικειμένων στην καρότσα τη νύχτα.

Αξεσουάρ εξατομίκευσης

Οι πελάτες θα μπορούν να εξατομικεύσουν την επόμενη γενιά Ranger από το λανσάρισμα με μία σειρά 150 και πλέον εργοστασιακών αξεσουάρ κατάλληλων για χρήση στην πόλη και σε εκδρομές περιπέτειας. Ανάμεσά τους είναι και τα αξεσουάρ που εξελίχθησαν σε συνεργασία με την παγκοσμίου φήμης εταιρεία ARB 4×4 Accessories.

Η επόμενη γενιά Ford Ranger θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford σε Ταϋλάνδη και Ν. Αφρική από το 2022. Το βιβλίο παραγγελιών θα ανοίξει στην Ευρώπη στα τέλη του 2022 και οι παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!