PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT [test drive]

Το XCeed προχώρησε στην προσθήκη του νέου βενζινοκινητήρα 1.5 Turbo με 160 ίππους και ήπια υβριδική υποβοήθηση. Το δοκιμάζουμε στην αυτόματη εκδοχή του με 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.   

To χάσμα ανάμεσα στο Ceed και το Sportage -όσον αφορά τη γκάμα της Kia- έπρεπε με κάποιο τρόπο να γεφυρωθεί, και έτσι οι Κορεάτες έφεραν στο προσκήνιο το 2019 το XCeed, ένα κομψό crossover με ξεκάθαρο λόγο ύπαρξης και επίκαιρο όσο ποτέ λόγω της στροφής ως προς τη κατηγορία των compact SUV. Οι καιροί όμως επιτάσσουν και τον ανάλογο εξηλεκτρισμό, μειωμένες εκπομπές CO2 και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Έναν ολόφρεσκο βενζινοκινητήρα με λίγα λόγια, όπως αυτός της έκδοσης δοκιμής μας με χωρητικότητα 1.482 κ.εκ.

Το υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σύνολο έρχεται να αντικαταστήσει επί τοις ουσίας τον μικρότερο κατά 100 κ.εκ. βενζινοκινητήρα με απόδοση 140 ίππους, χωρίς να κάνει την παραμικρή παραχώρηση σε θέματα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής CO2. Αντιθέτως, η τεχνολογία συνεχούς μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων CVVD αλλά και το ήπιο 48V υβριδικό σύστημα χαρίζουν μεγαλύτερη ισχύ κατά 20 ίππους, αυξημένη ροπή 253 Nm (από 242 Nm) και μεγαλύτερη σβελτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα αντί για 9,3 δευτερόλεπτα), με την κατανάλωση καυσίμου να μην ξεπερνά τα 7,6 λίτρα/χλμ. (161 γραμμάρια/χλμ. εκπομπή CO2).

Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. με το 7άρι αυτόματο DCT να συνεργάζεται άψογα με τις σβέλτες αλλαγές, το κράτημα των σχέσεων και την ευελιξία ανάλογα με την λειτουργία οδήγησης που έχουμε επιλέξει ανάμεσα στο Eco, Normal και Sport. Το καλό με το Crossover της δοκιμής μας είναι ότι οι 160 ίππους σου δίνουν την ευχέρεια να δοκιμάσεις πράγματα, να κινηθείς με γοργούς ρυθμούς, να προσπεράσεις ή απλά να ανεβάσεις ρυθμούς σε μία διαδρομή που φαίνεται απολαυστική.

Παρόλα αυτά, ο χαρακτήρας του XCeed θα λέγαμε πως ταιριάζει περισσότερο στο οικογενειακό προφίλ των οικονομικών και άνετων μετακινήσεων παρά κάτι διαφορετικό (ακόμη και αν δε θα πει όχι στους υψηλούς ρυθμούς). Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και παραπέμπει σε πανάκριβες premium προτάσεις, ενώ και ο τρόπος που η ανάρτηση αποσβένει τις ασφάλτινες κακοτεχνίες και τα χωμάτινα μονοπάτια, είναι αυτός που περιμένεις από ένα SUV μεγάλων διαστάσεων και όχι από ένα all around crossover που απέχει 18,4 εκατοστά από το έδαφος.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιλώντας για άνεση, το XCeed διαθέτει δεκάδες χώρους για μικροαντικείμενα και ένα μεγάλο βαθύ χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο. Μπορείς να βολέψεις με λίγα λόγια ότι χρειαστεί από κούπες του καφέ, μέχρι κινητά τηλέφωνα κλπ., ενώ αν μπορούμε να πούμε πως θα χρειαστεί να γίνει κάποια μικρή παραχώρηση, τότε αυτή αφορά στο χώρο αποσκευών (380 λίτρα έναντι 426 της έκδοσης χωρίς το 48V υβριδικό σύστημα), που και πάλι μπορεί να καλύψει εύκολα το ταξίδι 3 ενηλίκων.

Στο εσωτερικό, η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι παραπάνω από εμφανής, καθώς σε όλο το επάνω μέρος του ταμπλό έχουν μαλακή υφή, με το highlight πάντως να είναι η οθόνη αφής multimedia 10,25 ιντσών και στην έκδοση titanium o ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών. Η οθόνη διαθέτει και ορισμένα βασικά πλήκτρα για να μπεις ευκολότερα στο κύριο menu, απαιτούν όμως μια μικρή εξοικείωση, ενώ ο πίνακας οργάνων με τα όμορφα γραφικά του αποτελεί από μόνος του ένα λόγο για να ξοδέψεις κάτι παραπάνω για την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού.

Την εμφάνιση την αφήσαμε για το τέλος καθώς το κορεατικό crossover πάνω κάτω έχει ήδη καταθέσει τα διαπιστευτήρια του εδώ και μια διετία. Διακρίνουμε μοντέρνο design που ισορροπεί ανάμεσα στο σπορ coupe και premium στοιχείο, θυμίζει κάτι από A-Class, έχοντας όμως τρανταχτά τα σημάδια εκμοντερνισμού της Kia όπως η μεγάλη μάσκα εμπρός, τα φωτιστικά σώματα που εκτείνονται μέχρι τα άκρα του καπό, οι ψευδό-διαχύτες στο πίσω μέρος, οι όμορφες χρωμιωμένες ράγες οροφής και οι 18άρες εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου. Παρουσιάζει δηλαδή ένα σύνολο που δύσκολα θα έχει haters, εύκολα όμως θα αποκτήσει φίλους, όπως θα έκανε ένα μοντέλο με τολμηρή εμφάνιση που δεν μπορεί να σε αφήσει αδιάφορο ή ασυγκίνητο.

Το παράδοξο με το XCeed είναι ότι συνδυάζει τα καλά ενός μικρομεσαίου hatchback όπως η θέση οδήγησης, ο ευκολοδήγητος χαρακτήρας και οι σχετικά κόμπακτ διαστάσεις (4,395 μέτρα μήκος) με τα πλεονεκτήματα ενός SUV όπως η περιμετρική ορατότητα και ο απόλυτος έλεγχος και οι (περιορισμένες) εκτός δρόμου δυνατότητες. Βάλτε στην εξίσωση και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και θα έχετε ένα πολύ-εργαλείο με κλασσάτη εμφάνιση, ευκολία στις μετακινήσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και σπιρτάδα όποτε κριθεί απαραίτητο. Στον αντίποδα, θα ζητήσει και αυτό με τη σειρά του 24.190 ευρώ (27.590 ευρώ για την έκδοση titamium) με πλούσιο βασικό εξοπλισμό (όπως έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, auto hold, lane assist και σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης) και 7ετή εγγύηση καλής λειτουργίας.  

Κατά τη γνώμη μας, αποτελεί μία ιδανική επιλογή για κάποιον που ψάχνει ένα πλήρες μοντέλο με επιβλητικό πάτημα, ικανό στα ταξίδια και με λογικά έξοδα σε καύσιμα κατά τις μετακινήσεις. Βαδίζει με το ένα… ελαστικό στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback και με το άλλο σε αυτή των compact SUV, με ενδεικτικό αντίπαλο το πιο αδιάφορο οδηγικά Fiat Tipo Cross, και μπορεί να τα κάνει όλα με σχετική επιτυχία. Το αυτόματο κιβώτιο είναι κορυφαίο σε τεχνολογία και το ήπιο υβριδικό σύστημα βάζει το μανδύα του εξηλεκτρισμού όπως ζητάει με γοργό ρυθμό η εποχή μας…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.482 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 117,5 kW (160 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 253 Nm (26,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V με μπαταρία 0,44 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0 sec
Τελική ταχύτητα 208 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,8 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 557 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο DCT 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental PremiumContact6, 235/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.395 x 1.826 x 1.495 mm
184 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585 / 1.583 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 426 – 1.378 lt
Απόβαρο 1.469 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.190€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!