PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Golf GTD [test drive]

Μπορεί ένα Golf να είναι γρήγορο σαν ένα GTI, οικονομικό στη χρήση σαν ένα μικρό πόλης, εντυπωσιακό σε εμφάνιση και απολαυστικό στην οδήγηση; Οι παρακάτω γραμμές θα σας λύσουν την απορία…

Το Golf GTI έχει διαχρονικά τη φήμη ενός «καυτού» hatchback που κινείται όσο το δυνατόν πιο πολιτισμένα μπορεί να το πράξει ένα sport μοντέλο εντός και εκτός πόλης. Μια ήρεμη δύναμη που μπορεί να σου χαρίσει οδηγική απόλαυση εκεί που τη χρειάζεσαι και ταυτόχρονα να μη στερηθείς μια βόλτα στο supermarket ή να πας τα παιδιά στο σχολείο. Αυτή η φιλοσοφία δεν θα μπορούσε να λείπει και από το πετρελαιοκίνητο αδελφάκι του, το Golf GTD και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό… πολιτισμού, αφού στον πολύπλευρο χαρακτήρα του GTI μπορείτε να προσθέσετε την χαμηλή κατανάλωση που χαρίζει ένας σύγχρονος diesel κινητήρας.   

Η ταχύτερη εκδοχή του πετρελαιοκίνητου Golf όγδοης γενιάς διαθέτει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με αυτά της τριλογίας GTI και GTE. Μεγάλη εισαγωγή αέρα, κυψελωτή μάσκα στο κάτω μέρος, LED φωτιστικά σώματα και αντίστοιχη LED λωρίδα που τα συνδέει μεταξύ τους.

Είναι μερικές από τις «GT» πινελιές επάνω στο καλοσχεδιασμένο Golf, ενώ στο πίσω μέρος αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον σε σχέση με μια απλή έκδοση του γερμανικού μοντέλου είναι η αριστερά τοποθετημένη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Οι 19άρες ζάντες αλουμινίου μπορεί να μην ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό (επιλογές ανάμεσα σε 17,18 και 19 ίντσες), όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την σπορ αναβάθμιση στο συνολικό πακέτο του GTD.

Αυτή η σχετικά διακριτική φιλοσοφία περνά και στο εσωτερικό, που αντιλαμβάνεσαι περί τίνος πρόκειται κρατώντας τη «χοντρή» στεφάνι του τιμονιού, αγκαλιάζοντας τα καρό -τύπου μπάκετ- καθίσματα και πατώντας τα χρωμιωμένα πεντάλ γκαζιού και φρένου (τρίτο πεντάλ δεν υπάρχει καθώς το GTD διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG). Ο ψηφιακός κόσμος του Golf έχει ενισχυθεί με GTD ενότητες, και εκτός από το ομώνυμο λογότυπο βλέπουμε χρονόμετρο ή g-meter που παραπέμπει σε αγωνιστικούς ρυθμούς.

Κάπως έτσι για αρχή μπαίνεις στο κλίμα και από τη χαμηλωμένη θέση του οδηγού επιλέγεις το sport μέσα το Dynamic Chassis Control (DCC) για να πάρεις την πρώτη (τεχνητή) γεύση από τον δίλιτρο Dual SCR διπλού ψεκασμού Ad Blue με απόδοση 200 ίππους και 400 Nm ροπής. O ήχος είναι ψηφιακός για να καλύψει τις… diesel-οκίνητες παρεμβολές που ενδεχομένως να μη συνάδουν με ένα GT, όμως η ισχύς είναι πραγματική και με μία πολύ μικρή καθυστέρηση (σε σχέση με το GTI) αντιλαμβάνεσαι ότι το παιχνίδι σοβαρεύει.

Το GTD βγάζει όλη του τη νευρικότητα στις μεσαίες σ.α.λ. (1.750-3.000 σ.α.λ.) και δείχνει πως μπορεί να γίνει απολαυστικό χωρίς απαραίτητα να διαθέτει γραμμικότητα σαν ένα βενζινοκίνητο. Φθάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα, ενώ μέσα από τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε Comfort (υπέρ της άνεσης) ή Sport (σφιχτό στις στροφές), με τη δεύτερη να είναι η ενδεδειγμένη λύση για δυναμικό στήσιμο και ελάχιστες τάσεις υποστροφής ακόμη και με τέρμα το γκάζι.

Φωτογραφίες (με smartphone): Νίκος Μαρινόπουλος

Μέσα από το individual υπάρχουν 15 επιλογές εξατομίκευσης για να φέρετε στα μέτρα σας το setup της ανάρτησης με το συνδυασμό που ταιριάζει εκείνη τη στιγμή. Το αυτόματο 7άρι πολύδισκο κιβώτιο DSG εγγυάται από μόνο του να κρατήσει την απόλαυση σε υψηλό επίπεδο, με τα διακριτικά puddles πάντως, να δίνουν τη δυνατότητα μεγαλύτερης παρεμβατικότητας εφόσον το θέλει ο οδηγός.

Σε γενικές γραμμές το GTD είναι διακριτικό και άκρως πολιτισμένο για ένα Gran Turismo 200 ίππων και 400 Nm ροπής και για να το διαπιστώσεις αρκεί να παρατηρήσεις τρία πολύ σοβαρά ζητήματα. Τη συμπεριφορά της ανάρτησης που στο Normal μπορεί να διασχίσει αξιοπρεπέστατα όλες τις αστικές δυσκολίες (σαν ένα κοινό Golf), τους χώρους που είναι εφάμιλλοι και των υπόλοιπων εκδόσεων εσωτερικής καύσης του γερμανικού best seller (374 λίτρα πορτμπαγκάζ και χώροι για 4 ή πέντε επιβάτες) και το πιο εντυπωσιακό όλων: Την κατανάλωση καυσίμου.

Πρακτικά και χωρίς να λυπηθούμε καθόλου την αυτονομία του GTD είδαμε μέσα στην πόλη 7,1 λίτρα/100 χλμ. και εκτός αυτής ένα νούμερο πολύ κοντά στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Με προσπεράσματα και πολύ σβέλτες εκκινήσεις το δίλιτρο μικρομεσαίο ζητά αραιές επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων και σε απενοχοποιεί πλήρως από το μεγαλύτερο άγχος που μπορεί να έχεις ως κάτοχος ενός αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων. Αυτό που λέγαμε κάποτε «γκαζιά και 2ευρώ» μετατρέπεται σε: «πάμε ταξίδι; Ας πάμε με το δικό μου» και εμφανίζεσαι ξαφνικά με ένα… κομψό καλοκάγαθο θηριάκι 200 ίππων!    

Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που θα μπορούσαμε να το προτιμήσουμε σε σχέση με το βενζινοκίνητο -πιο απολαυστικό μεν, πιο κοστοβόρο δε- Golf GTI 245 ίππων , που ζητά τα ίδια σχεδόν χρήματα για να αποκτηθεί. Ένα ποσό που ξεκινά από 37.000€ και μπορεί να ανέβει λίγο παραπάνω για μια έκδοση με DCC (+640€) ή τις 19άρες εντυπωσιακές ζάντες όπως αυτές που βλέπετε στη δοκιμή μας. Θα ζητήσει δηλαδή κάτι παραπάνω στην αρχή. Ωστόσο, η επόμενη μέρα θα σας βρει να ξεχάσετε το πορτοφόλι σας στο σπίτι χωρίς πρόβλημα… (ή ακόμη και για τη κάρτα της φωτογραφικής σας μηχανή όπως ο πολυμήχανος Νίκος που πραγματοποίησε το παρόν photo-shooting με ένα συνηθισμένο κινητό τηλέφωνο!).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW Golf 2.0 GTD 200PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.968 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθέτηση/ τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 150 kW (200 PS) / 3.000-4.200 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 1.750-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με διπλό ψεκασμό + καταλυτικό σύστημα Dual SCR
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,1 sec
Τελική ταχύτητα 245 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt (AdBlue: 12 lt) 
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 769 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 
Εκπομπή CO2 137 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza, 235/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.287 x 1.789 x 1.456 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.549 / 1.519 mm
Μεταξόνιο 2.626 mm
Χώρος αποσκευών 374 – 1.237 lt
Απόβαρο 1.463 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 37.000€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button