NEAPINED

Γιατί ακριβαίνουν συνεχώς τα αυτοκίνητα; [blog]

Αν βρίσκεστε σε αναζήτηση νέου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου θα έχετε διαπιστώσει πόσο υψηλότερες είναι οι τιμές τους σε σχέση με πριν από ένα χρόνο.

Αν έχετε αγοράσει πρόσφατα ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο ίσως να νιώθετε πως έχετε κάνει την σωστή κίνηση βλέποντας τους νέους τιμοκαταλόγους των εταιριών. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα νέων μοντέλων που έχουν «αρπάξει» από 1.000 έως 3.000 ευρώ (π.χ. όπως στα ανανεωμένα VW Polo, Ford Fiesta κ.α.), ενώ στις μεγαλύτερες κατηγορίες και στα SUV η διαφορά ξεπερνά ακόμη και τα 4.000 ευρώ (π.χ. Opel Mokka κ.α.).

Όσον αφορά στα νέα αυτοκίνητα οι λόγοι που έχουν ακριβαίνουν είναι πολλοί. Ένας από αυτούς αφορά στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς με νέα συστήματα εξοπλισμού. Ειδικότερα στην Ευρώπη. Στο κυνήγι των διακρίσεων και των αστεριών (βλέπε Euro NCAP) τα νέα αυτοκίνητα φορτώνονται με περισσότερο τεχνολογικό εξοπλισμό που ναι μεν κάνει τα κάνει πιο έξυπνα και πιο ασφαλή, αλλά ταυτόχρονα και πολύ πιο ακριβά.

Ο λιγότερο υπαίτιος είναι η έλλειψη ημιαγωγών που προκαλεί ανωμαλίες στις γραμμές παραγωγής και μεγάλες χασούρες που πρέπει να αντισταθμιστούν. Ένας καλός λόγος που αυξάνει την τιμή των νέων αυτοκινήτων είναι η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών (χάλυβας, αλουμίνιο κ.α.). Ωστόσο, ο μεγαλύτερος είναι τα πρόστιμα που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές για την υπέρβαση των εκπομπών ρύπων, τα οποία μετακυλίονται στην τελική τιμή του προϊόντος και στον καταναλωτή.

Και κάπως έτσι θα υλοποιηθεί το σχέδιο (αν σας αρέσουν τα συνωμοτικά σενάρια) της ηλεκτροκίνησης. Διότι όσο η παραγωγή των μπαταριών θα γίνεται πιο φθηνή και όσο τα συμβατικά αυτοκίνητα θα ακριβαίνουν, τόσο η ψαλίδα ανάμεσα στα δύο είδη κινητικότητας θα μικραίνει.

Όσον αφορά στα μεταχειρισμένα, όπως είναι λογικό η μεγάλη αναμονή για ένα νέο αυτοκίνητο ελέω της έλλειψης τσιπς έχει κατευθύνει τους καταναλωτές στην πιο άμεση λύση. Η οποία είναι η αγορά ενός μεταχειρισμένου. Και όπως είναι λογικό η υψηλή ζήτηση έχει ανεβάσει πολύ τις τιμές, οι οποίες θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο επειδή ακριβαίνουν και τα καινούργια αυτοκίνητα.

Κάτι που θα γίνει ακόμη πιο έντονο μέσα στο 2022, αφού η κατάσταση με την έλλειψη τσιπ θα συνεχιστεί για ακόμη ένα χρόνο. Κάτι σημαντικό είναι πως ακόμη και αν καταλαγιάσει η πανδημία και το φαινόμενο των τσιπς, οι αυξημένες τιμές δεν θα μειωθούν. Πλέον, είναι γεγονός. Όπως διαφαίνεται, το αυτοκίνητο δεν θα είναι ποτέ ξανά φτηνό.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Οι αιτίες αύξησης τιμής των οχημάτων είναι πράγματι όλες όσες αναφέρθηκαν προηγουμένως.
    Όμως υπάρχουν και οι πρωτογενείς, οι βασικές και οι θεμελιώδεις αιτίες πάνω στις οποίες χτίστηκαν οι προϋποθέσεις ατέρμονης αύξησης της τιμής των οχημάτων.
    Είναι δύσκολο να ιεραρχήσουμε την σειρά των αιτίων γιατί όλες έχουν την ίδια σοβαρότητα και βαρύτητα. Αλλά ας ξεκινήσουμε από μια σειρά και αυτή είναι:
    1) Η αλόγιστη και κατά κανόνα χωρίς ιδιαίτερη αξία αλλαγής μοντέλων οχημάτων. Δεν είναι όλες οι αλλαγές χρήσιμες και επωφελείς. Σπάνια η αλλαγή κάποιου μοντέλου φέρνει πραγματική επανάσταση. Αν σε κάθε αλλαγή μοντέλου από τις κατασκευάστριες εταιρείες είχαμε ουσιαστικά αποτελέσματα θα είχαμε κατασκευάσει το “αεικίνητο” με τόσες αλλαγές. Αντίθετα η αντικατάσταση του μοντέλου με κάποιο κατά κανόνα ανούσιο καινούριο απαιτεί τεράστια ποσά το κόστος των οποίων επιβαρύνει τον τελικό αγοραστή.
    Ο κινητήρας της ALFA ROMEO έζησε δεκαετίες και ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί.
    2) Η ουσιαστική παραγωγή οχημάτων έχει συγκεντρωθεί σε μερικά σημεία του πλανήτη, αντί να είναι ορθολογιστικά κατανεμημένη σε πάρα πολλά σημεία της υφηλίου και προσαρμοσμένη με τις ιδιαιτερότητες των χωρών που τα χρησιμοποιούν. Η Αυστραλία παρήγαγε τα Holden, η Ολλανδία τα περίφημα DAF variomatic. Η αποστολή οχημάτων από τις χώρες που τα παράγουν στα διάφορα σημεία του πλανήτη είναι υπόθεση που απαιτεί τεράστια έξοδα.
    3) Αυτά που αναφέρονται ως τσιπ και ηλεκτρονικά κυκλώματα χρησιμοποιούν όλα μικροεπεξεργαστές, η παραγωγή των οποίων γίνεται μόνον από ΔΥΟ κατασκευαστές.
    4) Υπάρχουν άπειρες παραλλαγές για το ίδιο θέμα όπως συστήματα εκκεντροφόρων, είδη αναρτήσεων, συστήματα διεύθυνσης και άλλα. Είναι όμως γνωστό ότι υπάρχουν οι άριστες βασικές παράμετροι για κάθε μηχανικό σύστημα και η απόκλιση από αυτές απαιτεί πάρα πολλά πράγματα για την αντιστάθμιση τους.
    Τέλος θα πρέπει να αναφερθεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι ακριβά μόνον λόγω της μπαταρίας τους αλλά και για την χρήση χαλκού για τους κινητήρες τους κατά βάση. Η έλλειψη χαλκού είναι της ίδιας ζωτικής σημασίας με την έλλειψη λιθίου.

  2. Oι τιμές ακριβαίνουν γιατί
    α) οι πρώτες ύλες (χάλυβας , πλαστικά κλπ ) έχουν διπλασιαστεί και τριπλασιαστεί.
    β) έλλειψη ημιαγωγών και οι παραδόσεις τους είναι σε διπλάσιες τιμές
    γ) ναύλα έχουν πάει στο θεό (καράβια) και επίσης λιμάνια έχουν ακριβήνει γιατί δεν προλαβαίνουν να ξεφορτώσουν
    Επίσης για φορτηγό με αυτοκίνητα να τα φέρεις είναι διπλή η τιμή, γιατί υπάρχει τεράστια έλλειψη σε οδηγούς φορτηγών.

    Οχι οι τιμές δεν πρόκειται να ξαναγυρίσουν πίσω. Ηδη στην ευρώπη έχουν αυξηθεί οι μισθοί που έχουν οι οδηγοί φορτηγών, αλλά και πολλών άλλων επαγγελματιών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!