NEA

Θα πηγαινατε στην δουλειά με ποδήλατο; Τα αποτελέσματα εκπλήσσσουν

Θα πηγαίνατε στη δουλειά σας με με ποδήλατο, μοτοποδήλατο ή e-kickscooter; Για τους Ελληνες δεν υπάρχει σχετική έρευνα, αλλά σε αυτό το ερώτημα κλήθηκαν να απαντήσουν οι συμμετέχοντες σε έρευνα της McKinsey για το μέλλον της μικροκινητικότητας, που έλαβε χώρα τον Ιούλιο σε παγκόσμια κλίμακα.

Στην έρευνά της McKinsey, σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ήταν πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν τη μικροκινητικότητα για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. (Ποδήλατα και Τα μοτοποδήλατα θα μπορούσαν να είναι παραδοσιακά ή ηλεκτρικά.) Αυτά τα ευρήματα, όπως τονίζει η έρευνα, υποδηλώνουν ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εργαζομένων έλκεται προς μικρότερες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον μορφές μεταφοράς καθώς αίρονται οι περιορισμοί πανδημίας.

Σε ποιές χώρες έλκονται περισσότερο από την μικροκινητικότητα;

Μάλιστα αυτές οι απαντήσες είναι σύμφωνες με την προηγούμενη έρευνά του 2020, η οποία πρότεινε ότι η μικροκινητικότητα ήταν έτοιμη να επανέλθει δυναμικά όταν η πανδημία COVID-19 υποχώρησε και οι άνθρωποι άρχισαν να ταξιδεύουν περισσότερο. Στο μεταξύ η έρευνά αποκάλυψε ότι η εφαρμογή της μικροκινητικότητας δεν θα είναι ομοιόμορφη λόγω παραγόντων που σχετίζονται με την τοποθεσία.

Η προθυμία για χρήση μικρών οχημάτων ήταν υψηλότερη σε χώρες με μακρά παράδοση μικροκινητικότητας, όπως η Ιταλία (81 τοις εκατό) και η Κίνα (86 τοις εκατό). Στον αντίποδα, μόνο το 60% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι θα εξέταζαν τη μικροκινητικότητα, ίσως επειδή παραδοσιακά βασίζονταν σε ιδιωτικά αυτοκίνητα ή δημόσια μέσα μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους.

Ποδήλατα vs kickscooter

Συνολικά, οι ερωτηθέντες στην έρευνα προτίμησαν ποδήλατα, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη εμβέλεια και καλύτερο χώρο αποθήκευσης από τα ηλεκτρονικά kickscooter. Ωστόσο, μερικές εξαιρέσεις ήταν εμφανείς. Για παράδειγμα, τα μοτοποδήλατα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Κίνα, όπου οι αρχές δεν απαιτούν από τους οδηγούς να έχουν άδεια ή ασφαλιστική κάλυψη για οχήματα με μέγιστη ταχύτητα 25 χιλιομέτρων/ώρα.

Οι ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Κίνα ήταν οι πιο απρόθυμοι χρήστες ηλεκτρονικών kickscooter, πιθανώς επειδή αυτές οι χώρες είτε απαγόρευσαν αυτά τα οχήματα για λόγους ασφαλείας ή τα ενέκριναν πρόσφατα. Αντίθετα, οι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία και τη Γερμανία, που έχουν καθιερώσει συστήματα κοινής χρήσης, ήταν πιο ανοιχτοί στα ηλεκτρονικά σκούτερ.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button