NEA

Το καλοκαίρι η αυτόνομη Mercedes που καπάκωσε την Tesla

Η Mercedes-Benz έλαβε έγκριση την Πέμπτη για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης «επιπέδου 3», το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να απομακρύνει το βλέμμα του από το δρόμο σε ορισμένες περιπτώσεις και θα το διαθέσει στην αγορά πριν από την Tesla ήδη από το 2022.

Η Mercedes είναι «ο πρώτος παγκόσμιος όμιλος αυτοκινητοβιομηχανίας» που έχει λάβει άδεια να εμπορεύεται αυτόνομα οχήματα σύμφωνα με το πρότυπο UN-R157, όπου το επιτρέπει η τοπική νομοθεσία, σύμφωνα με δήλωση του ομίλου. Ένα αυτόνομο αυτοκίνητο «επιπέδου 3» μπορεί να οδηγήσει χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση σε συγκεκριμένες συγκεκριμένες καταστάσεις.

Βλέπεις mail και η Mercedes αναλαμβάνει την οδήγηση

Οι πρώτοι πελάτες θα μπορούν να αγοράζουν από το πρώτο εξάμηνο του 2022 στη Γερμανία πολυτελή Mercedes S-Class εξοπλισμένη με σύστημα LiDAR (τηλεμετρία λέιζερ) από τον κατασκευαστή εξοπλισμού Valeo. Το σύστημα μπορεί τότε να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περίπτωση έντονης κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομους, με μέγιστη ταχύτητα 60 km/h.

Η συσκευή προβλέπει ότι ο οδηγός μπορεί να συμβουλεύεται e-mail, να περιηγείται στο Διαδίκτυο ή να παρακολουθεί μια ταινία στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου, αλλά πρέπει να μπορεί να επέμβει ανά πάσα στιγμή εάν το σύστημα του ζητήσει να το κάνει. Αν δεν αντιδράσει μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, το αυτοκίνητο θα σταματήσει αυτόματα «με ασφάλεια». «Οι δοκιμές του συστήματος βρίσκονται σε εξέλιξη στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα», σημειώνει η Daimler.

Η Γερμανία είναι πρωτοπόρος στην Ευρώπη στην αυτόνομη οδήγηση:

Από το 2017, η οδήγηση επιπέδου 3 έχει εξουσιοδοτηθεί εκεί. Ο κατασκευαστής Audi σκέφτηκε να ενσωματώσει αυτή την τεχνολογία στη ναυαρχίδα του, το A8, πριν αποσυρθεί.

Στα τέλη του 2020, η Ιαπωνία έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που ενέκρινε ένα αυτόνομο σύστημα επιπέδου 3 σε δημόσιους δρόμους, ενσωματωμένο σε ένα Honda Legend, το οποίο κυκλοφόρησε σε περιορισμένη σειρά την άνοιξη του 2021.

Στην Tesla, εξάλλου, η αυτόνομη οδήγηση που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά απαιτεί έναν προσεκτικό οδηγό ανά πάσα στιγμή, ο οποίος επιβλέπει τις λειτουργίες του ενσωματωμένου υπολογιστή (που ονομάζεται “επίπεδο 2”).

Η εταιρεία του Έλον Μασκ, πρωτοπόρος στην ηλεκτρική και αυτόνομη μετακίνηση, δέχεται επίσης πυρά από την κριτική της αμερικανικής ρυθμιστικής αρχής, η οποία τον κατηγορεί ότι αγνόησε τις συστάσεις του για το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης.

Τέλος ο όμιλος Stellantis (Peugeot-Fiat) σχεδιάζει από την πλευρά του να εφαρμόσει το 2024 το πρώτο του σύστημα επιπέδου 3, που αναπτύχθηκε με τη BMW, «πριν το επεκτείνει σε όλες τις σειρές» των 14 εμπορικών σημάτων του, διαβεβαίωσε την Τρίτη ο Joachim Langenwalter, αντιπρόεδρος μηχανικής, σε συνέντευξη τύπου.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button