MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Mustang Mach-E RWD [test drive]

Τι είναι πισωκίνητο, αποδίδει 294 ίππους, σε κολλάει στο κάθισμα με κάθε πάτημα του δεξί πεντάλ και έχει σήμα το άλογο που καλπάζει;

Η απάντηση δεν είναι τόσο εύκολη όσο φαίνεται, γιατί φυσικά μιλάμε για μια Mustang, όχι όμως για το Pony Car που έχετε στο βάθος των αναμνήσεων σας, κολλημένο πιθανότατα στους τοίχους των εφηβικών δωματίων, αλλά για κάτι άκρως επίκαιρο και τεχνολογικά προηγμένο. Την πισωκίνητη Mach-E στην έκδοση με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας και συνεπώς τη μεγαλύτερη αυτονομία που, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, φθάνει τα 610 χλμ.

Μιλάμε δηλαδή, όχι για το αντίπαλο δέος κάποιου πολύ-λίτρου coupe με άγριο ήχο και υψηλή κατανάλωση καυσίμου, αλλά το εντελώς αντίθετο. Έναν αντίπαλο της Tesla με μεγάλη αυτονομία, χώρους και ένα επιβλητικό coupe SUV παρουσιαστικό που δεν μπορεί να μείνει μακριά από διακριτικά και αδιάκριτα βλέμματα.

Με μήκος 4,712 μέτρα έτσι και αλλιώς δύσκολα θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο, δεν είναι αυτός όμως ο λόγος που το premium SUV της Ford κάνει τον κόσμο να στρέφει το κεφάλι προς το μέρος του. Tα φουσκώματα στους θόλους, οι απότομες καμπύλες και τα σύγχρονα (πίσω σκούρα επιμέρους) φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, θυμίζουν κάτι σαν υπερυψωμένο Muscle Car και, μαζί με το σήμα της Mustang και την φωτεινή προβολή του στο έδαφος τη νύχτα, συνθέτουν ένα premium πακέτο που εντυπωσιάζει και γεννά έναν κύκλο ερωτήσεων για το τι ακολουθεί.

Πας να ανοίξεις την πόρτα της Mach-E και σκαλώνεις για μερικά δευτερόλεπτα. Μα που πήγε η χειρολαβή; Τι είναι αυτό το κουμπάκι αφής, η προεξοχή και οι αριθμοί από το 0 ως το 9; Ένα άγγιγμα με το κλειδί στην τσέπη αρκεί για να ανοίξει η πόρτα για λίγα εκατοστά, μέχρι να πιάσεις την ιδιαίτερη προεξοχή και να εισέλθεις στο εντυπωσιακό SUV της Ford. Οι φωτιζόμενοι αριθμοί μπορούν να υποκαταστήσουν το κλειδί -όσον αφορά την είσοδο και μόνο- αφού πρώτα έχεις δημιουργήσει τον μοναδικό προσωπικό σου κωδικό. Νόμιζες ότι τα είδες όλα; Αμ δε.

Η τεράστια οθόνη αφής του συστήματος multimedia Sync 4 15,5 ιντσών επικεντρώνει το ενδιαφέρον, όχι μόνο με την υψηλή της ποιότητα αλλά και με τις δεκάδες λειτουργίες που περνάνε μέσα από αυτή. Ουσιαστικά τα πάντα εκτός από τα παράθυρα, τα αλάρμ, τον επιλογέα και το ηλεκτρικό χειρόφρενο αλλάζουν μέσα από την εντυπωσιακή οθόνη, κάτι που επηρεάζει μεν την προσοχή μας κατά την οδήγηση, ωστόσο υπάρχει η λύση της φωνητικής λειτουργίας ή φυσικά να το… σκαλίζουμε μόνο κατά τις στάσεις.

Ο υπόλοιπος διάκοσμος ξεχωρίζει για την απλότητα που φέρνει η απουσία περιττών πλήκτρων και την ποιότητα των υλικών, όπως θα άρμοζε σε ένα premium SUV με βαρύ όνομα και μπόλικη αίγλη. Οι χώροι επαρκούν σαφώς για 4 ενήλικες με μεγάλη άνεση και για έναν ακόμη με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το κουπέ στυλ λειτουργεί υπέρ της κομψότητας, κόβοντας λιγάκι από τον αέρα για τα κεφάλια των πίσω και ίσως από τον χώρο αποσκευών που ξεπερνά τα 400 λίτρα, ενώ κάτω από το καπό υπάρχουν ακόμη περίπου 100 λίτρα διαθέσιμα για μικρές αποσκευές, δημιουργώντας αθροιστικά 500 περίπου λίτρα για φόρτωση.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι ίσως η πιο ενδιαφέρουσα για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αυτό χάρη στη μεγάλη του αυτονομία, την απάντηση δηλαδή στο πλέον εύλογο και συχνό ερώτημα των υποψήφιων αγοραστών. «Πόσα χιλιόμετρα βγάζει;». Η Ford και ο WLTP απαντούν 610 χιλιόμετρα, εμείς μπορεί να μην είδαμε τόσο μεγάλο αριθμό αυτονομίας (χαμηλές θερμοκρασίες και όχι τέλειες συνθήκες οδήγησης), όμως και πάλι ένας αριθμός κοντά στα 500 χιλιόμετρα είναι αρκετός για να τολμήσει κάποιος να προχωρήσει στην αγορά ενός οικογενειακού ηλεκτροκίνητου που θα το χρησιμοποιεί 365 μέρες το χρόνο.

Η -τοποθετημένη στο δάπεδο της Mustang- συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 98,7 kWh, με τις 88 από αυτές να είναι διαθέσιμες για την κίνηση του πισωκίνητου Mach-e, ενώ ο μονός ηλεκτροκινητήρας (στις τετρακίνητες εκδόσεις υπάρχουν 2 ηλεκτροκινητήρες) αποδίδει 294 ίππους και 430 Nm τα οποία είναι διαθέσιμα σε όλο το φάσμα των στροφών.

Το ισχυρό μοτέρ μονίμου μαγνήτη σε κολλάει στο κάθισμα σε κάθε απότομο πάτημα του πεντάλ γκαζιού και για το λόγο του αληθές τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, αριθμός που επίσης δεν αργεί καθόλου να φανεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η αίσθηση δεν έχει καμία σχέση με αυτό που προδιαθέτει το λογότυπο της Mustang, αντίθετα σε κερδίζει η στιβαρότητα, η σιγουριά και η ακρίβεια του τιμονιού ενώ, παρά το μέγεθος της Mach-E, είναι ένα ευκολοδήγητο μοντέλο που το ελέγχεις αναπαυτικά και χωρίς άγχος ακόμη και σε μικρό χώρο (κάμερες 360 μοιρών).

Σαφώς και είναι αδύνατο για την Mach-e να κρύψει τα περιττά κιλά της στις στροφές, ωστόσο το δύσκαμπτο πλαίσιο και καλορυθμισμένη ανάρτηση παίζουν το ρόλο του εξισορροπιστή για πολύ σβέλτα περάσματα με σιγουριά και άνεση. Το μοντέλο της δοκιμής διαθέτει 18άρηδες τροχούς με το «μάγουλο» στα ελαστικά να είναι εμφανές και να βοηθάει στον τομέα της άνεσης και στα αναίμακτα ταρακουνητά σε δύσκολα μονοπάτια.    

Το δυναμικό SUV σου δίνει τρεις επιλογές οδήγησης, τις Whisper, Active και Untamed (αδάμαστο), με την τρίτη να αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη για εκρηκτικότητα και παιχνίδι, την πρώτη για smooth οδήγηση και μεγάλη αυτονομία και την Active ως η ενδιάμεση για normal καταστάσεις. Για τους… μερακλήδες των ηλεκτροκίνητων υπάρχει η λειτουργία One Pedal, με απότομη ανάκτηση και φρενάρισμα μόλις αφήσεις το γκάζι. Εμείς δεν έχουμε ακόμη την εξοικείωση για αυτό, όμως σε κάποιους μπορεί να φανεί χρήσιμο και ξεκούραστο.

Και εκεί που περιμένει κανείς από ένα SUV που ξεπερνά τους 2 τόνους σε βάρος και είναι τόσο εκρηκτικό, να καταναλώνει αρκετό ρεύμα, η ηλεκτρική Mustang της δοκιμής μας κλείνει στόματα σε αυτόν τον τομέα με λιγότερες από 20 kWh/ 100 χλμ. Συγκεκριμένα, 17kWh/100 χλμ. για μία συνηθισμένη αστική διαδρομή, ενώ είδαμε ακόμη και 11-12kWh στην κίνηση, όπου το συχνό φρενάρισμα μπορεί να ανακτήσει αθροιστικά ακόμη και extra 10% στη συνολική αυτονομία.

Και πόσο χρόνο χρειαζόμαστε για μία πλήρη φόρτιση; Σε φορτιστή AC 11 kW αρκούν 9,5 ώρες για να είναι πλήρης η μπαταρία από 0%, ενώ σε ταχυφορτιστή φθάνουμε το 80% της αυτονομίας μέσα σε 45 λεπτά. Βέβαια, σε απλή οικιακή πρίζα η διαδικασία αυτή θα πάρει αρκετές παραπάνω ώρες, κάτι που δε χρειάζεται να σας απασχολεί από τη στιγμή που τοποθετείται wallbox στο χώρο σας μαζί με την αγορά κάθε ηλεκτρικού οχήματος.

Σχετικά με την φόρτιση: Σε wallbox 7,4 kW χρειάζονται περίπου 14 ώρες. Από την στιγμή όμως που το αυτοκίνητο έχει στάνταρ on-board φορτιστή 11 kW θα επέλεγα τριφασικό 11άρη Wallbox. Σε αυτή την περίπτωση, από το 10% της μπαταρίας (της μεγάλης Extended Range) μέχρι το 80% απαιτούνται λίγο πάνω από 9 ώρες για μια αυτονομία στα 490 χλμ. Σε απλή οικιακή πρίζα χρειάζονται 36 ώρες, σε απλή 16A 28, οπότε ούτε συζήτηση. DC ταχυφόρτιση υποστηρίζει έως 150 kW αλλά στην Ελλάδα υπάρχουν ελάχιστοι 50άρηδες, προς το παρόν. Φυσικά θα πρότεινα με την αγορά κάθε ηλεκτρικού και την εγκατάσταση ενός wallbox σε γκαράζ ή πυλωτή.

Συνολικά θα λέγαμε πως η Mach-E ER (extended range) με τη μεγαλύτερη αυτονομία είναι πιθανότατα η πιο ενδεδειγμένη λύση στην αγορά ενός ηλεκτρικού SUV. Σαφώς και δεν θα αποκτηθεί για να καλύψει την ανάγκη για οδηγική απόλαυση στο επίπεδο μιας παραδοσιακής Mustang, αλλά για να δώσει απαντήσεις σε πιο κρίσιμα ερωτηματικά όπως η αυτονομία, η οικονομία στον οικογενειακό προϋπολογισμό, οι επιδόσεις και η άνεση. Κοστίζει 62.959€ χωρίς το κρατικό όφελος για την αγορά ηλεκτρικού, ποσό που είναι κοντά σε αυτά που ζητά και ένα Tesla Model Y, υπόσχεται ωστόσο απόσβεση από τα πρώτα χρόνια συμβίωσης και εκπέμπει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα και μόνο που θυμίζει το αγριεμένο άλογο της φίρμας, έστω και αν τρέχει στο… αθόρυβο.

Δείτε εδώ τα πάντα σχετικά τις τιμές πώλησης και τον εξοπλισμό των διαθέσιμων Mustang Mach-e στη χώρα μας

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Mustang Mach-E RWD (294 PS) Long Range 99 kWh – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 216 kW (294 PS), 430 Nm
Θέση Στον πίσω άξονα, διαμήκως
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 99 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (7,4 kW): 14 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 150 kW σε 45 λεπτά 80%.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 16,5 kWh/100 km, 17,8 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 610 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 99 kWh (88 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 500-520 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental Premium Contact6 225/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.712 × 1.881 × 1.597 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.617 /1.616 mm
Μεταξόνιο 2.984 mm
Χώρος αποσκευών 402 lt (εώς 1.420 lt) +100 lt κάτω από το καπό
Απόβαρο 2.160 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 62.959€ (51.587€ η βασική έκδοση, με την επιδότηση)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button