NEATRENDINGΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσε το πράσινο υδρογόνο να σώσει τους κινητήρες καύσης;

Η Ευρώπη γλυκοκοιτάζει το πράσινο υδρογόνο. Το κόστος παραγωγής του πράσινου υδρογόνου μειώνεται συνεχώς και θα μπορούσε να επικρατήσει του γκρίζου, σύμφωνα με δηλώσεις και της προέδρου της Ε.Ε., Ursula von der Leyen.

Τι είναι το πράσινο υδρογόνο; Σε αντίθεση με το γκρίζο που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, το πράσινο προέρχεται από μια διαδικασία ηλεκτρόλυσης με ενέργεια που προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές. Ήδη η Ε.Ε. έχει προχωρήσει σε μια συμμαχία που είναι ανοιχτή σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Σε μία περίοδο όπου οι τιμές των καυσίμων και του φυσικού αερίου φτάνουν ξανά στα ύψη η Ευρώπη έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2024 την ετήσια παραγωγή 6 gigawatt (GW) πράσινου υδρογόνου. Μέχρι το 2030 ο στόχος είναι 40 GW ή 10 εκατομμύρια τόνοι.

Η χρήση πράσινου υδρογόνου μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην βιομηχανία της Ε.Ε. κατά 9 εκατομμύρια τόνους ανά έτος μέχρι το 2024 και 90 εκατομμύρια τόνους ανά έτος μέχρι το 2030. Η Ε.Ε. σκοπεύει να επενδύσει μεταξύ 5-9 δισ. ευρώ μέχρι το 2024 και 26-44 δισ. ευρώ μέχρι το 2030.

Η ενέργεια και η αποδοτική της χρήση είναι το κλειδί για την βιωσιμότητα στο μέλλον. Προς το παρόν υπάρχει μια μεταβατική περίοδο από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης προς τα ηλεκτρικά με μπαταρία. Τα οποία όμως έχουν κάποια θέματα, όπως οι μεγάλες απαιτήσεις σε γαίες για την κατασκευή των μπαταριών.

Οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν φτάσει στα ύψη. Η επιτάχυνση της παραγωγής καθαρού υδρογόνου θα μπορούσε να είναι καταλυτική για την απανθρακοποίηση τομέων όπως η αεροπλοΐα και οι θαλάσσιες μεταφορές, όπως αναφέρει το euronews.com.

Την ίδια περίοδο αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων βλέπουμε να ανακοινώνουν συνεργασίες γύρω από την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Για παράδειγμα, οι Hyundai και Kia έχουν ήδη συνεργαστεί με την Next Hydrogen Corporation και έχουν ως στόχο ένα μεγαλόπνοο πλάνο έως το 2040 για το πράσινο υδρογόνο. Το οποίο θα μπορούσε να καταναλώνεται σε κυψέλες καυσίμου και σε οχήματα fuel cell με πολύ μικρότερες μπαταρίες και πολύ σύντομους χρόνους ανεφοδιασμού σε υδρογονάδικα.

Αξιοσημείωτη είναι και η περίπτωση της Toyota που πειραματίζεται με την καύση του υδρογόνου απευθείας σε κινητήρες εσωτερικής καύσης με μηδενική εκπομπή CO2. Κάτι που είχε κάνει στις αρχές της χιλιετίας και η BMW με τα αποτελέσματα όμως να είναι λιγότερο ενθαρρυντικά αφού από πλευράς απόδοσης το υδρογόνο ήταν πιο ουσιαστικό να καίγεται σε κυψέλες.

Η Toyota ισχυρίζεται πως έχει εξελίξει την τεχνολογία και πως θα μπορούσε να σώσει τους θερμικούς κινητήρες που αντί να καίνε βενζίνη και ντίζελ θα μπορούσαν να λειτουργούν με H2. Κάτι όμως που ακούγεται απίθανο για πολλούς λόγους, τόσο από πλευράς υψηλής κατανάλωσης όσο και στο θέμα της αποθήκευσης του υδρογόνου που στο μέλλον θα βρίσκει χρήση στα μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία. Αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να σώσει τους κινητήρες καύσης, τότε αυτά είναι τα πολύ υποσχόμενα συνθετικά καύσιμα eFuels.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button