TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Compass 1.6 Multijet 130 PS [test drive]

Το πιο ισχυρό όπλο στη φαρέτρα της Jeep (40% των πωλήσεων της εταιρείας) ανανεώθηκε, και το δοκιμάζουμε στην πετρελαιοκίνητη -υπό εξαφάνιση μεν- αλλά άκρως ενδιαφέρουσα εκδοχή του.

Για τους κινητήρες diesel έχουν χιλιοειπωθεί και χιλιογραφτεί τόσα και τόσα. Πληρώνουν το μάρμαρο της παγκόσμιας τάσης εξηλεκτρισμού και της αυστηροποίησης σχετικά με τις εκπομπές CO2, αδικώντας έτσι την εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου και πολλές άλλες αρετές τους. Η συνεχής επίθεση πάντως απέναντι σε αυτούς τους κινητήρες δεν θα μπορούσε να πτοήσει έναν από τους πλέον παραδοσιακούς εκπροσώπους και λάτρεις των πετρελαιοκινητήρων όπως το Group της Fiat.

Οι Ιταλοί, έχοντας προχωρήσει αρκετά το -προ οκταετίας- πάντρεμα με τη Jeep, προίκισαν το ανανεωμένο Compass με κινητήρες για όλα τα γούστα και με όλες τις απαραίτητες δόσεις εκσυγχρονισμού που επιτάσσουν οι καιροί μας. Plug-in υβριδικό, βενζινοκίνητο και diesel, με την τελευταία version του να είναι και αυτή μου μας απασχολεί στην παρούσα δοκιμή μας.

Οι γείτονες μας, εκτός από τους κινητήρες diesel, έχουν εξαιρετική παράδοση και στη φινετσάτη σχεδίαση, για αυτό και πατώντας πάνω στο πετυχημένο «τετράγωνο» design του παρελθόντος, κράτησαν το χαρακτήρα της Jeep και έβαλαν αρκετά λιθαράκια εκμοντερνισμού και καλαίσθητου παρουσιαστικού. Το κομψό SUV των 4,404 μέτρων σε μήκος διαθέτει νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που εκτείνονται με την εντυπωσιακή μάσκα και, σε συνδυασμό με τις εισαγωγές αέρα, δημιουργούν μια εικόνα που αρέσει και τραβά το βλέμμα χωρίς να χρειάζεται προσπάθεια για να αντιληφθεί κανείς ότι πρόκειται για Jeep.

Και στο πίσω μέρος θα λέγαμε πως οι άνθρωποι της εταιρείας επέλεξαν να κρατήσουν διακριτικό προφίλ, με μικρές πινελιές στα φωτιστικά σώματα και στο αμάξωμα που προσθέτουν στυλ και τονίζουν τη στιβαρότητα του νέου Compass. Το κοινό πάντως της ιστορικής φίρμας θα λέγαμε πως δεν τρελαίνεται έτσι και αλλιώς με τις extreme αλλαγές, αλλά προτιμά μια ισχυρή σχεδιαστική ταυτότητα, τουλάχιστον στο εξωτερικό τμήμα.

Εσωτερικά, η αναβάθμιση είναι σαφώς πιο έντονη, κυρίως χάρη στη χρήση πιο ποιοτικών υλικών στο ταμπλό, αλλά και λόγω της παρουσίας των δύο ψηφιακών οθονών: του πίνακα οργάνων 7 ή 10,25 ιντσών ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, και του infotainment system αφής μεγέθους 8,4 ή 10,1 ιντσών. Στα χέρια μας είχαμε την επετειακή έκδοση 80th Anniversary, με το Compass να δείχνει το καλύτερο του πρόσωπο όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης και ευκολιών, με το εντυπωσιακό πάντως να είναι πως το στυλάτο SUV έχει δώσει μεγάλη έμφαση στο να κάνει τη ζωή σου ευκολότερη.

Θήκες για μικροαντικείμενα παντού, εργονομία στο έπακρο, ικανοποιητικοί χώροι για πέντε επιβάτες, 438 λίτρα για αποσκευές και εύκολη εξοικείωση, είναι μερικά από τα συμπεράσματα που δεν τα είχαμε δεδομένα, έχοντας βέβαια και στο μυαλό μας ότι η εμφάνιση και το design έρχονται σε πρώτο πλάνο. Και όμως, το Compass έχει φτιαχτεί για να χωράει την οικογένεια, να πηγαίνει τα ταξιδάκια του, να αρέσει σε αυτόν που φιλοξενεί ή το κοιτάζει και… να μη ζητάει και συχνές επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων.

Και μια και το αναφέραμε, ο 1.600άρης Multijet λοιπόν, μετά τη φροντίδα του τμήματος εξέλιξης, αποδίδει πλέον 130 ίππους από τις 1.500 σ.α.λ. (10 επιπλέον), εκπέμπει 11 γραμμάρια λιγότερα CO2/χλμ. και κατά συνέπεια καταναλώνει 10% λιγότερο καύσιμο, πέφτοντας έτσι κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ. πρακτικά και με διαδρομές μέσα στην πόλη. Στο πλαίσιο των βελτιώσεων παρατηρούμε και πιο αθόρυβη λειτουργία του τετρακύλινδρου κινητήρα που, αν και σχετικά τραχύς σε αίσθηση, ο ήχος του δεν φθάνει στα αυτιά των επιβατών, απόρροια ίσως και της καλής ηχομόνωσης του επιβλητικού Jeep.  

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Η μικρή αύξηση στην ιπποδύναμη αλλά και τα 320 Nm ροπής βοηθούν σημαντικά ώστε το C-SUV της Jeep να κινείται με σχετική ευελιξία και άνεση χωρίς προβληματισμούς, με εξαίρεση ίσως κάποια ακραία ανηφόρα ενώ είναι φορτωμένο, όπου θα χρειαστεί συχνό κατέβασμα σχέσης στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Εξάλλου, από μόνο του το πετρελαιοκίνητο Compass ζυγίζει 1.615 κιλά και ως εκ τούτου δεν μπορείς να ζητήσεις κάτι παραπάνω από τα 10,6 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα. 

Ο ρόλος του νέου Compass είναι να προσφέρει άνετες διαδρομές, ξεκούραστα ταξίδια και off road δυνατότητες, κάτι που συμβαίνει με μεγάλη επιτυχία. Για το λόγο του αληθές, η ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει επιβλητικά περάσματα στο χώμα και τις λακκούβες, η ποιότητα κύλισης στο ταξίδι είναι εξαιρετική, ενώ και όσον αφορά τις εξορμήσεις στο βουνό, το προσθιοκίνητο Jeep δεν θα σταματήσει με τα πρώτα ζόρια αφού απέχει 19,8 εκατοστά από το έδαφος με γωνία προσέγγισης 16,8 μοίρες, γωνία διαφυγής 31,7 μοίρες και γωνία ράμπας 22,9 μοίρες. Με απλά λόγια, είναι αρκετά ικανό για τα δεδομένα ενός SUV με κίνηση στους εμπρός τροχούς και περιττά κιλά.

Παρά τον όγκο του, θα λέγαμε πως είναι ένα από τα πλέον ευκολοδήγητα C-SUV που κυκλοφορούν, και αυτό γιατί τόσο η θέση οδήγησης, όσο και η ορατότητα σου επιτρέπουν να έχεις τον έλεγχο, ενώ το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και ταγμένο υπέρ της αστικής ευελιξίας. Τα κυριότερα συστήματα υποβοήθησης όπως κάμερα οπισθοπορείας, lane assist και σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης οχημάτων και πεζών, είναι διαθέσιμα στον στάνταρ εξοπλισμό και δεν χρειάζεται να επιλέξει κανείς την επετειακή έκδοση για να τα έχει στη διάθεση του.

Και από οικονομικά πως τα πάμε; Γιατί τώρα τελευταία οι τιμές των νέων μοντέλων αποτελούν συνήθως μια μικρή δυσάρεστη έκπληξη. Σε πείσμα των καιρών, η έκδοση Longtitude του premium SUV ζητά 27.700 ευρώ (είναι επαρκέστατη) ενώ, αν είστε από τους… ψαγμένους, με 5.600 ευρώ επιπλέον μπορείτε να ξεχωρίσετε με την έκδοση της δοκιμής μας (μεταξύ άλλων διαθέτει 19άρες ζάντες αλουμινίου) και να καυχιέστε σε μερικά χρόνια ως κάτοχος ενός από τα λίγα Jeep Compass που αποτέλεσαν κομμάτι των γενεθλίων της… πυξίδας της Jeep.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Jeep Compass 1.6 Multijet 2WD 130PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (130 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 320 Nm (32,4 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 194 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 11,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,2 / 5,2 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 785 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 Evo, 235/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος:
Off road γωνίες:
Απόσταση από έδαφος:
4.404 x 1.874 x 1.694 mm
Πρόσβασης: 29,1, Διαφυγής: 33,1, Ράμπας: 23,7 μοίρες
19,8 cm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.540/ 1.540 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 438/ 1.387 λίτρα
Απόβαρο 1.615 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 27.700€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Σχόλια

  1. Kαλησπέρα σας ,

    το θέμα είναι, είναι παρόμοια η ποιότητα κύλισης με ένα Tiguan, ή ένα Tuscon (new) ?
    Μήπως υπολείπεται αρκετά ?

    1. Καλησπέρα σας, το κάθε ένα εκ των τριών suv έχει τα δυνατά του σημεία. Το Tucson είναι πληρέστερο και ίσως το κορυφαίο της κατηγορίας, όμως η ψαλίδα είναι μικρή και στην ποιότητα κύλισης.
      Το ερώτημα είναι άλλο… Ένας λάτρης του Compass θα αγόραζε VW ή Hyundai ακόμη και αν ήταν καλύτερα; Επειδή κάπου μπαίνει και το συναισθηματικό κομμάτι στη μέση…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button