PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS [test drive]

Ένα από το πλέον «μοσχοπουλημένα» και δημοφιλή super-mini της ελληνικής αγοράς ανανεώθηκε αισθητικά και επιχειρεί να τονίσει εκ νέου το ενδιαφέρον της έκτης γενιάς μετά από σχεδόν μία τετραετία παρουσίας.

Το Polo θεωρείται από τα… βαριά χαρτιά της VW και αυτό είναι κάτι που το έχει κερδίσει με το «σπαθί» του, καθώς μετρά περισσότερα από 18 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1975 μέχρι σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην πορεία όλων αυτών των ετών, βέβαια, ο ανταγωνισμός δυνάμωσε και η κατηγορία των super-mini εκτοξεύθηκε στα γούστα του αγοραστικού κοινού, με τη γερμανική εταιρεία να παίρνει το παιχνίδι του Polo τόσο σοβαρά όσο του αρμόζει.

Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0, γνωστή από το πάτωμα ακριβότερων και καλοστημένων μοντέλων όπως το Golf ή το Tiguan, γεγονός που εξαρχής προδιαθέτει για πολύ καλά στοιχεία στο δρόμο αλλά και σε θέματα χώρων και για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω.

Η ανανέωση που σηματοδοτεί το μέσον της πορείας της έκτης γενιάς για το Polo, αφορά σε αισθητικές πινελιές στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αλλά και το «κόψιμο» της πόρτας του χώρου αποσκευών, στοιχεία που το κάνουν πιο αιχμηρό, μοντέρνο και το κάνουν να μοιάζει λίγο περισσότερο με το νέο Golf.

Οι διαστάσεις του παρέμειναν σχετικά μαζεμένες, με το μήκος να ξεπερνά πολύ οριακά τα 4 μέτρα (4,053 μέτρα) και το μεταξόνιο των 2,564 μέτρων να υπόσχεται αξιοζήλευτη -για την κατηγορία- ευρυχωρία, καθώς τέσσερις ενήλικες δεν έχουν κανένα πρόβλημα να μετακινηθούν με άνεση, έχοντας και 351 λίτρα διαθέσιμα για τις αποσκευές τους. Και αν η ευρυχωρία και η πρακτικότητα (επαρκείς χώροι για μικροαντικείμενα) ήταν γνωστά για το γερμανικό μοντέλο, η ψηφιοποίηση του εσωτερικού είναι κάτι καινούργιο.

Συγκεκριμένα, ο πίνακας οργάνων αποτελείται πλέον από έγχρωμη οθόνη 8 ή 10,25 ιντσών ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ και το Infotainment system MIB 3 προσδίδει τον εκσυγχρονισμό και τα gadgets που απαιτούνται για να μπορέσει το Polo να συναγωνιστεί με αξιοπρέπεια στην αρένα των ολόφρεσκων σούπερ-μίνι.

Πέραν όμως της διακριτικής ψηφιακής ανανέωσης, το Polo διαθέτει πλέον το IQ DRIVE Travel Assist, το πακέτο συστημάτων δηλαδή που αφορά στην ενεργητική ασφάλεια. Ενδεικτικά, το σύστημα αναγνώρισης πεζών ή ποδηλάτων, το παρεμβατικό Lane Assist, το City Emergency Braking ή το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης είναι μερικά από τα συστήματα που δυναμώνουν αρκετά το προφίλ του γερμανικού σούπερ-μίνι.

Στο δρόμο το ανανεωμένο Polo αφήνει θετική εντύπωση, και δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι λιγότερο αφού, τόσο η πλατφόρμα MQB, όσο η ρύθμιση της ανάρτησης (Mc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) έχουν καταθέσει τα διαπιστευτήρια τους προ πολλού. Το τιμόνι είναι ακριβές και ισορροπημένο σε αίσθηση, ενώ η θέση οδήγησης αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, αφού ρυθμίζεται άμεσα και προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση, έλεγχο και ευκολία μέσα στην πόλη.

Κάτω από το καπό της έκδοσης που είχαμε στη διάθεση μας βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.000άρης TSI με απόδοση 95 ίππους και 175 Nm ροπής από τις 1.600 μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ταιριάζει απόλυτα στο αμάξωμα του Polo και το κινεί με σχετική σβελτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα), ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το μικρό μοτέρ είναι σχετικά τραχύ και δεν μπορεί να κρύψει τη λειτουργία του παρά την καλή ηχομόνωση (αυτό είναι κάτι που το συνηθίζεις), ενώ δε θα ήταν άσχημο να είχε και μια επιπλέον σχέση στο σασμάν, τόσο από πλευράς ξεκούρασης του κινητήρα στο ταξίδι, όσο και για την κατανάλωση καυσίμου. Όχι ότι είναι άσχημα τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε σε μεικτές συνθήκες (και κυρίως μέσα στην πόλη) αλλά θα μπορούσε ο αριθμός αυτός να είναι ακόμη καλύτερος χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Ακόμα και έτσι πάντως δεν λείπει κάτι συνολικά πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Polo, αφού θα κάνεις μια απλή προσπέραση, θα ταξιδέψεις χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις και μέσα στην πόλη θα κινηθείς με ευελιξία και σχετική οικονομία. Μεγάλο ατού για το Polo παραμένει η οδηγική του συμπεριφορά, με το πάτημα του να παραπέμπει στο μεγαλύτερο -και επιβλητικό σε αυτό τον τομέα- Golf, και φυσικά οι χώροι επιβατών και αποσκευών. H ανανέωση του έδωσε το απαραίτητο ρετουσάρισμα για να παραμείνει επίκαιρο για λίγα ακόμη χρόνια και κάπως έτσι φθάνουμε το μοναδικό μελανό σημείο που δεν είναι άλλο από την τιμή αγοράς.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το τονίζει κάποιος, αλλά τα 19.250€ (για την έκδοση life) -όσο και αν τα αξίζει- κάνουν αλμυρό το Polo για τον υποψήφιο αγοραστή που πριν λίγα χρόνια θα αγόραζε καλοεξοπλισμένο Golf με αυτά τα χρήματα. Εν μέρει, η γερμανική εταιρεία έχει ελαφρυντικό τη γενικότερη αύξηση στις τιμές πώλησης των αυτοκινήτων, ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τον ανταγωνισμό που ζητά 1.500 με 2.000 ευρώ λιγότερα για το νέο Clio ή το Fiesta (με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων) αντίστοιχα.

Σε κάθε περίπτωση, το Polo έχει χαράξει ήδη μια πετυχημένη πορεία και θα τη συνεχίσει μετά την ανανέωση, με το κόστος αγοράς να αντικατοπτρίζει και την αξία του ως αυτοκίνητο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW Polo 1.0 TSI 95 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 1.600-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 555 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.053 × 1.751 × 1.461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/ 1.505 mm
Μεταξόνιο 2.564 mm
Χώρος αποσκευών 351 – 1.125 lt
Απόβαρο 1.172 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.250€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button