PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Cupra Leon 1.4 TSI e-Hybrid 245 PS [test drive]

Το κατεξοχήν καυτό Leon Cupra αντιστρέφει την ονομασία του και μαζί τη λογική της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου για ένα hatchback υψηλών επιδόσεων.

Κοντεύουν να περάσουν τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που η Cupra διαχωρίστηκε από τη Seat και αποτελεί ουσιαστικά το premium και sport προφίλ της ισπανικής εταιρείας. Αυτό δε σημαίνει πως τίποτα πλέον δεν θα θυμίζει τις εποχές του Leon και μάλιστα στην γρήγορη εκδοχή του (Cupra) με υψηλή ιπποδύναμη και καυτές επιδόσεις. Ίσα ίσα που το… λιοντάρι της Cupra εμφανίζεται εξηλεκτρισμένο, εξελιγμένο, ταχύτατο και με διαφορετική εντελώς φιλοσοφία όσον αφορά την έκδοση της δοκιμής μας.

Η γκάμα του Cupra Leon αποτελείται από κινητήρες TSI χωρητικότητας 2.000 κ.εκ. με απόδοση 245, 300 και 315 ίππους αντίστοιχα, ενώ η Plug-in εκδοχή του αποδίδει συνδυαστικά (TSI 1.4 και ηλεκτροκινητήρας) 204 και 245 ίππους με την τελευταία version να είναι αυτή που μας απασχολεί στη δοκιμή μας αλλά και στην ελληνική αγορά. Πριν όμως προχωρήσουμε στα του κινητήρα, ας μιλήσουμε λίγο για τις πρώτες εντυπώσεις του Leon στο θέμα εμφάνισης.

Θα λέγαμε πως είναι αλλά και φαίνεται πιο… αγριεμένο σε σχέση με το απλό Leon με την εντυπωσιακή μάσκα (δεσπόζει το λογότυπο της Cupra), τις μεγάλες δαγκάνες, τις ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα, τις ψευδό-απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος και τον αεροδυναμικό διαχύτη, να δένουν έξυπνα με τις πανέμορφες 19άρες ζάντες αλουμινίου και το Magnetic Tech Matt χρώμα της έκδοσης που είχαμε στη διάθεση μας. Επιπλέον, είναι χαμηλωμένο σε σχέση με το Seat Leon κατά 2,5 ολόκληρα εκατοστά στον εμπρός άξονα και κατά 2 εκατοστά στον πίσω, με το μήκος να είναι ελάχιστα αυξημένο (+3 εκατοστά) και το πλάτος και το μεταξόνιο να παραμένουν ως έχουν.

Αισθητικά σου βγάζει πως πρόκειται για ένα από τα πιο sport-premium μικρομεσαία που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, με τις μασίφ καθαρές γραμμές του να παραπέμπουν στο αδελφό SUV Formentor και με ολίγη δόση από Audi S3. Χαρακτηριστικά που μεταφέρονται εντέχνως και στο εσωτερικό του Cupra Leon, με τις ραφές στο χρώμα του χαλκού να σπάνε τη μονοτονία, όπως και τους αεραγωγούς στο ίδιο χρώμα. Η έμφαση στην ποιότητα και στην πρακτικότητα είναι εμφανής, καθώς τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ως επί το πλείστων είναι μαλακά στην αφή, ενώ ο χώρος χαμηλά στην κεντρική κονσόλα φιλοξενεί κάθε λογής μικροαντικείμενο χωρίς να το καταχωνιάζουμε.

Στο βωμό της ψηφιοποίησης έχει θυσιαστεί ένα μέρος την εργονομίας και της γρήγορης εξοικείωσης, ωστόσο ο πίνακας οργάνων (10,25 ιντσών) και το σύστημα πολυμέσων MIB 3 μεγέθους 10 ιντσών παρέχουν τεράστιες δυνατότητες αλλά και νότες εκμοντερνισμού. Μπορείς να επιλέξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων τις πληροφορίες που σε ενδιαφέρουν περισσότερο, αλλά και τρόπο ή το design που σε βολεύει, ενώ το multimedia αφής αποτελεί το α και το ω των ρυθμίσεων από τον τριζωνικό κλιματισμό μέχρι τη ρύθμιση της ανάρτησης.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και πιστά τοποθετημένη στο σπορ χαρακτήρα του Leon, με τους χώρους των επιβατών να είναι εφάμιλλοι -και καλύτεροι- σε σχέση με την κατηγορία, με μοναδικό μελανό σημείο τον χώρο αποσκευών που δεν ξεπερνά τα 270 λίτρα (380 λίτρα διαθέτει η απλή έκδοση του Leon). Μικρό το κακό αν σκεφτεί κανείς πως η συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που «τρώει» αυτά τα 110 λίτρα, είναι η αιτία για εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης και μάλιστα με ένα μικρομεσαίο υψηλών επιδόσεων.

Το εξηλεκτρισμένο Cupra Leon εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.4 ΤSI 150 ίππων ο οποίος συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων και αποδίδουν συνδυαστικά 245 ίππους και 400 Nm ροπής. Η μπαταρία λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 12,8 kWh, κάτι που μεταφράζεται σε ηλεκτρική αυτονομία 55 χλμ. (χωρίς να κάψει ίχνος καυσίμου) με φόρτιση διάρκειας 3,5 ωρών σε wallbox ή 6 ωρών σε απλή οικιακή πρίζα 230V.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Με λίγα λόγια μπαίνεις πολύ εύκολα σε μια ρουτίνα φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας (με νυχτερινό τιμολόγιο το κόστος είναι ελάχιστο) και τη μέρα μπορείς να πας στο χώρο εργασίας σου και να γυρίσεις (εκτός αν μένεις στη Χαλκίδα) χωρίς να πειράξεις το ρεζερβουάρ της βενζίνης. Ακόμη, μπορείς να εκμεταλλευτείς τις επισκέψεις σε εμπορικά κέντρα ή μεγάλα καταστήματα για εντελώς δωρεάν φόρτιση, αρκετά για αυτές τις μικρό-διαδρομές.

Ακόμη όμως και αν επιλέξεις να οδηγήσεις υβριδικά, το Cupra φροντίζει να «κάψει» λιγότερα από 4,5 λίτρα/100 χλμ. καθώς ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και μονάχα όταν βυθίζεις απότομα το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού εργάζεται ο 1.400άρης TSI. Το καλό με την περίπτωση των Plug-in υβριδικών -επομένως και του Leon- είναι πως δεν χρειάζεται να αγχώνεται ο οδηγός για την αυτονομία του, καθώς ακόμη και μετά την πλήρη αποφόρτιση της μπαταρίας είναι σα να οδηγούμε ένα κλασσικό υβριδικό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να χρειάζεται κάτι παραπάνω από 7 λίτρα/100 χλμ. και μονάχα αν θέλουμε να ανεβάσουμε υψηλούς ρυθμούς, θα ανέβει φυσικά και ο αριθμός αυτός.

Μέσα από το σύστημα MIB 3 της οθόνης πολυμέσων μπορείς να επιλέξεις τα Drive Modes ανάμεσα σε Comfort (η ρύθμιση της ανάρτησης προσαρμόζεται για αστικές συνθήκες), Sport (σχετική ισορροπία ανάμεσα σε κράτημα και άνεση), Cupra (η ενδεδειγμένη επιλογή για sport διάθεση και τεχνητό ήχο που θυμίζει… V8) και Individual με προσαρμογή ανάμεσα σε 15 επιλογές των καλό-σεταρισμένων πολλαπλών συνδέσμων πίσω και Mc Pherson εμπρός. 

Σε καμία εκ των παραπάνω επιλογών δεν θα νιώσει άβολα ο οδηγός και οι επιβάτες καθώς το… επαναφορτιζόμενο Leon έχει όλα τα εχέγγυα που συνοδεύουν τα μοντέλα του VW group με στιβαρό πλαίσιο εξαιρετική ηχομόνωση, «ηλεκτρικό» ξεκίνημα που σε κολλάει στο κάθισμα και ένα 6άρι DSG που δεν χρειάζεται συστάσεις. Ορισμένες στιγμές η εμπλοκή του βενζινοκινητήρα γίνεται αισθητή όμως και πάλι δεν προκαλεί καμία έκπληξη όταν μάθεις πως λειτουργεί ακριβώς το Plug-in υβριδικό σύστημα.

Αντιθέτως, σε εκπλήσσει το πώς ένα μικρομεσαίο τόσο εκρηκτικό (0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα) μπορεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να σου στοιχίζει τόσο λίγο στην καθημερινή χρήση, να εκπέμπει απειροελάχιστα (31 γραμμάρια CO2/χλμ.) να στρίβει με σιγουριά και να κρύβει τα 1.671 κιλά του αμαξώματος. Να παρέχει σημαντική αυτονομία και να είναι όταν πρέπει sport και όταν χρειάζεται εργαλείο πόλης. Δε γίνεται, θα πει κανείς. Κάτι κρύβεται πίσω από όλα αυτά.

Αν κάτι χαλάει τη μαγιά, αυτό δεν είναι τίποτε άλλο πέρα από την τιμή πώλησης για το εξαιρετικό Cupra Leon e-Hybrid, καθώς ζητά 38.990€ (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και χωρίς φόρο εταιρικής χρήσης), ποσό που τρομάζει μεν, γλυκαίνει δε όσο χρησιμοποιείται και ιδίως αν σκεφτεί κάποιος πως το κέρδος του καυσίμου μπορεί να εξισωθεί ακόμη και με τη μηνιαία δόση του χρηματοδοτικού προγράμματος. Εκτός και αν η απόκτηση αφορά εταιρική χρήση, οπότε η απόφαση δεν είναι και τόσο δύσκολη όσο φαίνεται.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CUPRA

Cupra Leon 1.4 TSI e-Hybrid 245 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,4 kgm) / 1.550-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 245 PS / 400 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 85 kW, Ροπή: 330 Nm
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 12,8 kWh, net χωρητικότητα: 10,8 kWh, φόρτιση AC: Από 3,5 ώρες (3,7 kW) έως 5,8 ώρες (2,3 kW), (2,5 ώρες σε wallbox)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7 sec
Τελική ταχύτητα 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 0 lt για τα πρώτα 55 km (με φορτισμένες μπαταρίες), 5,8 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 2,5 kWh/100 km, 20 kW/h με άδεια τη μπαταρία
Τυποποιημένη 1,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 581km
Ηλεκτρική: 55 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 31 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza, 235/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.398 x 1.799 x 1.467 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.538 / 1.508 mm
Μεταξόνιο 2.682 mm
Χώρος αποσκευών 270 – 1.191 lt
Απόβαρο 1.671 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 38.990€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button