NEA

Η αγορά των μπαταριών θα φτάσει τα 360 δισ. δολάρια παγκοσμίως το 2030

Lithium-ion battery 77 kWh (net)

Οι μπαταρίες αναδεικνύονται ως κρίσιμο συστατικό για τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον λόγω του ρόλου τους στην ηλεκτροδότηση των μεταφορών και στην εξισορρόπηση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας.

Αυτό τονίζεται σε έρευνα που δημοσιεύει η McKinsey και προσθέτει ότι η χρήση της μπαταρίας είναι κάτι περισσότερο από μια ευκαιρία για την εξάλειψη των εκπομπών CO2 και NO2 των οχημάτων σε έναν κόσμο που παλεύει με την κλιματική αλλαγή.

 Η κλιμάκωση της παραγωγικής ικανότητας παραγωγής κυψελών μπαταριών, όπως εξηγεί,  προσφέρει επίσης σημαντικές ευκαιρίες δημιουργίας αξίας για τους κατασκευαστές, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας που πληρώνουν καλά και υποστηρίζει την εθνική οικονομική ανάπτυξη των χωρών.

Μάλιστα,  η McKinsey προβλέπει ότι η αγορά κυψελών μπαταριών θα αυξάνεται, κατά μέσο όρο, περισσότερο από 20% ετησίως έως το 2030, φτάνοντας τουλάχιστον τα 360 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Υπάρχει επίσης ένα ρεαλιστικό σενάριο στο οποίο η αγορά επιταχύνεται και αγγίζει τα 410 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030.

Αυτό θα μπορούσε να συμβεί εάν η βιομηχανία ακολουθήσει την πορεία άλλων τεχνολογιών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια και εισέλθει σε έναν ενάρετο κύκλο στον οποίο η αυξημένη κλίμακα μειώνει το κόστος.

Επίσης, θα επιτάχυνε την ανάπτυξη στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Η ταχεία αύξηση της ζήτησης θα οδηγούσε στην ανάπτυξη πρόσθετης χωρητικότητας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας.

Μια μονάδα μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 30 έως 40 γιγαβατώρες (GWh) ετησίως προσφέρει 3.200 θέσεις εργασίας

Υπολογίζεται ότι μια νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 30 έως 40 γιγαβατώρες (GWh) ετησίως θα μπορούσε να δημιουργήσει άμεσα έως και 3.200 θέσεις εργασίας (έκθεση).

Παρόμοιος αριθμός θέσεων εργασίας θα μπορούσε να προστεθεί έμμεσα μέσω προμηθευτών και κατασκευών, καθώς και μέσω των τομέων τροφίμων και βασικών υπηρεσιών.

Ως αποτέλεσμα, η κατασκευή μπαταριών θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντική αύξηση του ΑΕΠ, ειδικά εάν αναπτυχθεί ένα οικοσύστημα σχετικών βιομηχανιών.

Αυτό έρχεται σε μια εποχή που η μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στα EVs έχει προκαλέσει φόβους για απώλεια θέσεων εργασίας στην κατασκευή αυτοκινήτων και στην παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button