PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110 PS [test drive]

Η ευστροφία των Γάλλων αναδεικνύεται μέσα από το πετρελαιοκίνητο C3 Aircross, απαντώντας σε καίρια ζητήματα όπως η οικονομία, η άνεση και το… SUV περιτύλιγμα.

Αν αναρωτηθείς τι θα ήθελε αυτή τη στιγμή ένας μέσος ενδιαφερόμενος για νέο αυτοκίνητο, κατά πάσα πιθανότητα θα κατέληγες σε ένα compact SUV, με χώρους, φρέσκια εμφάνιση, οικονομία καυσίμου και σχετικά λογική τιμή αγοράς. Πολύ κοντά στη φιλοσοφία του νέου C3 Aircross που προσπαθεί εντέχνως να δώσει απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω με την έκδοση 1.5 BlueHDi 110 ίππων να κρατάει το πορτοφόλι γεμάτο στα περάσματα από το πρατήριο.

Το γαλλικό μοντέλο έχει τη δική του ταυτότητα. Μπορείς να το θεωρήσεις πολυχρηστικό, μπορείς να το περάσεις για υπερυψωμένο (+17,8 cm απόσταση από το έδαφος) σουπερμίνι, ή απλά να αποδεχτείς το τυπικό βάπτισμα περί B-SUV, σε κάθε περίπτωση δε μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο.

Διαθέτει μια καλοδεχούμενη τόλμη σχεδιαστικά με διπλούς στενούς προβολείς και τετραγωνισμένη σχεδιαστική φιλοσοφία με στοιχεία από τα μεγαλύτερα C4 Cactus και C5 Aircross. Στο… περιτύλιγμα του C3 Aircross δε λείπουν τα προστατευτικά πλαστικά που ενισχύουν την ταξιδιάρικη όψη του, ενώ και οι ράγες οροφής προσθέτουν ακόμη ένα λιθαράκι στη φιλοσοφία της περιπέτειας.

To μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,15 μέτρα, αριθμός που προδιαθέτει για ευρυχωρία χωρίς όμως να ξεφεύγει από τον compact χαρακτήρα που θέλει να περάσει το γαλλικό μοντέλο. Για να είμαστε ειλικρινείς, μέσα από τη συμβίωση με το υπερυψωμένο C3 αντιληφθήκαμε πως οι χώροι του είναι επαρκέστατοι για μία τετραμελή οικογένεια, με highlight -της φιλοσοφίας Advanced Comfort- τόσο τα συρόμενα πίσω καθίσματα (κατά 15 εκατοστά) που εκτοξεύουν το χώρο αποσκευών από τα 410 στα 520 λίτρα, όσο και το ύψος του που είναι διαθέσιμο λόγω της τετράγωνης σχεδίασης του πίσω μέρους.

Αντίστοιχα και οι χώροι για μικροαντικείμενα έχουν αυξηθεί και βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό, αν και η μετακίνηση τους πίσω από το χειρόφρενο απαιτεί μια μικρή εξοικείωση. Αυτό δε συμβαίνει και με τις λειτουργίες της οθόνης αφής 9 ιντσών καθώς είναι αρκετά εύχρηστη και απλή, με την παρουσία έξι διακοπτών και ενός περιστροφικού πλήκτρου να κάνουν τη ζωή οδηγού και συνοδηγού ευκολότερη. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός χωρίς ωστόσο να θεωρείται οπισθοδρομικός αφού διαθέτει… χαριτωμένα χρώματα και όμορφο design όπως θα περίμενε κανείς άλλωστε από τη νοοτροπία των Γάλλων σχεδιαστών.

Στο πλαίσιο του Advanced Comfort τα καθίσματα προσφέρουν εντυπωσιακή άνεση και πλάτος, σε βαθμό που να νομίζεις πως βρίσκεσαι σε καναπέ σαλονιού. Αυτό βέβαια έχει και το τίμημα του, αφού η πλευρική στήριξη πάει περίπατο και σε περίπτωση που πιεστεί σε δρόμο με στροφές, οι πίσω επιβάτες θα το αισθανθούν για τα καλά. Αυτό όμως είναι κάτι που σπανίως θα συμβεί αφού το concept του C3 Aircross δεν είναι οι επιδόσεις και η οδηγικές συγκινήσεις αλλά η άνεση και η οικονομία καυσίμου.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Στο τελευταίο είναι που το γαλλικό μοντέλο δίνει ρέστα κυριολεκτικά, αφού στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 Blue HDi 110 ίππων της δοκιμής μας δεν είδαμε στιγμή την κατανάλωση να ξεπερνά τα 5,3 λίτρα/100 χλμ. ακόμη και αν πιέστηκε εσκεμμένα μερικές φορές ώστε να δούμε μέχρι που θα φθάσει το οικονομόμετρο. Στα χαρτιά (κύκλος WLTP) το συγκεκριμένο μοντέλο «καίει» 4,7 λίτρα/100 χλμ. αριθμός που δεν είναι δύσκολος να επιτευχθεί στο ταξίδι, αφού η ύπαρξη έκτης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων «ανακουφίζει» το μοτέρ και ρίχνει τις στροφές αλλά και τον ήχο που έτσι και αλλιώς ελάχιστα περνά στην καμπίνα των επιβατών.

Η αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων παραμένει πιστή στην αστική νοοτροπία της ευκολίας αφού δεν απαιτούν παρά ελάχιστη προσπάθεια (ελαφρύ τιμόνι και μαλακός επιλογέας στις αλλαγές), κάτι που θα εκτιμήσει ιδιαίτερα μια κοπέλα στη θέση του οδηγού.

Γενικότερα, το μικρό diesel Aircross είναι ένα μοντέλο που τα κάνει όλα εύκολα και δεν υπόσχεται κάτι παραπάνω από τις δυνατότητες του.  Διαθέτει 250 Nm ροπής που είναι καλοδεχούμενα μέσα στην πόλη και σε χαλαρά προσπεράσματα και κρύβει με αριστοτεχνικό «σπιρτόζικο» τρόπο τις μέτριες επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα).

Πάντως, ακόμη και αν κάτι σε ξενίσει στο γαλλικό SUV όπως οι κλίσεις στις στροφές ή ο οικογενειακός του αποστειρωμένος χαρακτήρας, τα ξεχνάς πολύ εύκολα από τη γενικότερη καλή βαθμολογία που παίρνει σε πρακτικότητα, ευελιξία, design και εκπληκτική οικονομία καυσίμου. Προσθέστε μάλιστα ότι η τιμή αγοράς (από 17.750€) δεν είναι αποτρεπτική για το πακέτο που προσφέρει και ειδικά στις μέρες μας που τα νέα αυτοκίνητα έχουν την τάση να ζητούν ολοένα και περισσότερα χρήματα.

Σαφώς και αν θελήσει κάποιος μια κορυφαία έκδοση εξοπλισμού τότε το πόσο που ζητάει το C3 Aircross Blue HDi θα ξεπεράσει το 20άρικο, και πάλι όμως μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο μικρό SUV με αστικές αρετές αλλά και εκτός δρόμου βασικές ικανότητες. Μία πρόταση με περισσότερα συν σε σχέση με τα πλην και που έχει σαφέστατο νόημα ύπαρξης με το πακέτο στυλ-οικονομία-χώροι-σωστή τιμή να σε βάζει για τα καλά σε σκέψεις απόκτησης του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 250 Nm (25,7 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 775 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 121 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Kinergy 4S, 195/60  R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.154 x 1.756 x 1.597 mm
178 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513/1.491 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 410-520 lt
Απόβαρο 1.280 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 21.400€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button