Οι προμήθειες chip και ημιαγωγών αναμένεται να σταθεροποιηθούν μέσα στο 2022, όπως εκτιμά η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Συγκεκριμένα, η ACEA εκτιμά ότι οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ θα επιστρέψουν φέτος σε ανάπτυξη φέτος και θα πετύχουν άνοδο κατά 7,9% φτάνοντας τα 10,5 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, αυτό το είπεδο πωλήσεων θα εξακολουθεί να είναι σχεδόν 20% χαμηλότερο από τα επίπεδα πωλήσεων πριν από την κρίση του 2019, σημειώνουν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές.
Η άυξηση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν συνδυάζεται από την αύξηση των σημείων φόρτισης
Σε κάθε περίπτωση το 2021, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα συνέχισαν να κερδίζουν συνολικό μερίδιο αγοράς, αντιπροσωπεύοντας πλέον σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Η ισχυρή απόδοση των ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων είναι πολύ ευπρόσδεκτη είδηση», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ACEA του BMW Group, Oliver Zipse. «Ωστόσο, δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι αυτή είναι ακόμα μια αρκετά εύθραυστη αγορά, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μέτρα στήριξης, όπως κίνητρα αγοράς και, πάνω απ’ όλα, την ευρεία διαθεσιμότητα υποδομής φόρτισης».
Επί του παρόντος, ο ρυθμός ανάπτυξης της υποδομής υστερεί πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα. Στην πραγματικότητα, τα τελευταία πέντε χρόνια, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν τέσσερις φορές ταχύτερα από την ανάπτυξη σημείων φόρτισης.
«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν περισσότερο από 10 φορές μεταξύ 2017 και 2021, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά λιγότερο από 2,5 φορές την ίδια περίοδο», δήλωσε ο Zipse. «Εάν αυτή η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί επειγόντως με την εισαγωγή φιλόδοξων στόχων για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, θα βρούμε ένα τοίχος πολύ σύντομα».