MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS [test drive]

Σε μια περίοδο της αυτοκίνησης όπου τα μοντέλα χωρίς στυλ και προσωπικότητα δεν έχουν καμία θέση, η Renault παρατάσσει ένα Coupe SUV με χαρακτήρα, χώρους και λογική τιμή αγοράς.

Ο λόγος για το Arkana. Το SUV που δεν έχετε ακούσει το όνομα του στο παρελθόν και θα χρειαστείτε λίγο χρόνο μέχρι να το συνηθίσετε, όπως συνέβη άλλωστε και με άλλα μοντέλα της Renault με τα μικρότερα Captur και Kadjar. Το Arkana διαφέρει όχι μόνο γιατί είναι ολόφρεσκο και ανήκει στην κατηγορία των C-SUV, αλλά και γιατί διαθέτει κουπέ σχεδίαση, σε μία προσπάθεια να ξεφύγει από τα όρια του συνηθισμένου.

Με μια πρώτη επαφή, το μήκους 4,57 μέτρων γαλλικό SUV καταφέρνει να ξεχωρίζει με ευκολία. Το δυναμικό design, τα full LED φωτιστικά σώματα, η κομψή μάσκα και οι τολμηρές λεπτομέρειες θυμίζουν πρωτότυπο μοντέλο που κρύβει εντέχνως τον όγκο του και δε σε αφήνει σε καμία περίπτωση ασυγκίνητο. Τα φωτιστικά σώματα σχηματίζουν ένα «C», ενώ το πίσω μέρος κλίνει απότομα και με αυτοπεποίθηση (αναγράφεται το όνομα Arkana) που θυμίζει τη BMW Χ6 όταν τάραξε τα νερά όντας το πρώτο premium Coupe SUV.

Αντίστοιχα και στο εσωτερικό, οι Γάλλοι ασχολήθηκαν σαν να πρόκειται για τη ναυαρχίδα της εταιρείας με εμφανή τα σημάδια της ποιοτικής αναβάθμισης αλλά και τις τεχνολογικές πινελιές. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών προσφέρει πολλές πληροφορίες και προσαρμογές στο γούστο και τις ανάγκες του οδηγού. Η οθόνη αφής multimedia 9,3 ιντσών (ή και 7 ιντσών στη βασική έκδοση εξοπλισμού) είναι εύχρηστη και δένει αρμονικά με τις νίκελ λεπτομέρειες και τα μαλακά υλικά του ταμπλό και εσωτερικά των θυρών.

Από πλευράς χώρων περιμένεις πολλά πράγματα λόγω όγκου (μεταξόνιο 2,72 μέτρων) και δεν απογοητεύεσαι παρόλο που πρόκειται για ένα κουπέ. Και παρόλο που πολλές φορές στα κουπέ θα κάνουμε και ορισμένες υποχωρήσεις, ειδικά όσον αφορά τον «αέρα» των πίσω επιβατών. Αυτό δεν συμβαίνει στην περίπτωση του Arkana (τουλάχιστον όσον αφορά ένα μέσο άνθρωπο και όχι το Σχορτσιανίτη). Τόσο για τα γόνατα, όσο και για τα κεφάλια των επιβατών αλλά και το χώρο αποσκευών (513 λίτρα για το 1.3 TCe και 480 για το E-TECH Hybrid), μία οικογένεια με τρία παιδιά θα ταξιδέψει χωρίς περικοπές αποσκευών.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Και μια και μιλήσαμε για ταξίδι, το μεγάλο ατού για το γαλλικό SUV είναι σαφώς οι μεγάλες διαδρομές, με εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης, καλή ηχομόνωση και θέση οδήγησης που δεν κουράζει και προσφέρει καλή ορατότητα. Η έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.3 TCe 140 ίππων (και ήπια ηλεκτρική υποβοήθηση 12V) προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, κάτι που κάνει τα πράγματα στην πόλη ευκολότερα.

Η αλήθεια είναι πως πίσω από το τιμόνι του Arkana δε νιώθεις καθόλου το μεγάλο όγκο του και το ελέγχεις με ευκολία και ακρίβεια (το τιμόνι κοφτερό) ακόμη και στα στενά. Το αυτόματο όμως EDC 7 σχέσεων είναι καλοδεχούμενο και κάνει την κατάσταση ακόμη πιο εύκολη, με τις αλλαγές μάλιστα να γίνονται αθόρυβα και άμεσα, έχοντας και την επιλογή μέσα από τα puddles του τιμονιού.

Ένα ερώτημα θα ήταν αν είναι αρκετοί οι 140 ίπποι και τα 260 Nm ροπής για τα παραπανίσια κιλά του Arkana. Και η απάντηση είναι πως το πάτημα του και η οδηγική συμπεριφορά (στιβαρό πλαίσιο CMF-B) έχουν την υποδομή για μία… RS έκδοση. Παρόλα αυτά, στις εποχές που το παραμικρό γραμμάριο CO2 μετράει, αλλά και η παραμικρή σταγόνα καυσίμου είναι κέρδος. Το Arkana της δοκιμής μας καταφέρνει να κινηθεί με αξιοπρέπεια (0-100 χλμ. σε 9,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα) χωρίς να «καίει» όσο θα περίμενε κανείς από ένα C-SUV αυτού του επιπέδου.

Στα χέρια μας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η κατανάλωση σταμάτησε στα 7,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη ο αριθμός αυτός φλερτάρει λίγο πάνω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., με την εκπομπή CO2 να περιορίζεται στα 132 γραμμάρια CO2/χλμ. Σε αυτό το σημείο μπορούμε να πούμε ότι η έκδοση E-TECH Hybrid εκπέμπει 20 γραμμ./χλμ. λιγότερα. Αλλά αυτός είναι και ο σκοπός της άλλωστε, να «καίει» και να εκπέμπει κάτι λιγότερο.

Το Arkana, τόσο στο ταξίδι όσο και μέσα στην πόλη, δείχνει με κάθε τρόπο ότι είναι φτιαγμένο για να προσφέρει άνεση. Αυτό δε σημαίνει πως μέσω του συστήματος multisense δεν μπορείς να οδηγήσεις λίγο πιο νευρικά. Στην επιλογή Sport (υπάρχει και το Eco) η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση και το τιμόνι σφίγγει και γίνεται πιο ακριβές και κατάλληλο για μία διαδρομή με στροφές και πατημένο το γκάζι. Ταυτόχρονα, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη φροντίζει να καθυστερεί τις αλλαγές των σχέσεων τόσο όσο χρειάζεται.

Μέσα στην όλη πληρότητα του Arkana, -αν και προσθιοκίνητο- προσφέρει αξιόλογες εκτός δρόμου δυνατότητες καθώς απέχει 20 ολόκληρα εκατοστά από το έδαφος. Θα περάσει δηλαδή με μεγάλη ευκολία από πεζοδρόμια, λοφάκια και ζόρικους δρόμους χωρίς το φόβο να «βρει» από κάτω. Και γενικότερα δεν θα σε απογοητεύσει εκτός και αν πας να βρεις τη συγκίνηση εκεί που μόνο τα τετρακίνητα έχουν διαφυγή.  

Εκτός λοιπόν από ένα κομψό οικογενειακό SUV, με σύγχρονο εσωτερικό, πολλές τεχνολογίες, άνεση και χώρους, το Arkana αντιστέκεται σθεναρά στην άνοδο των τιμών πώλησης των νέων αυτοκινήτων με εκκίνηση τα 25.290€ για το 1.3 TCe και 29.390€ για το E-TECH-Hybrid.

Θα πει κανείς, μα καλά λίγα είναι 25 χιλιάρικα; Όχι φυσικά και δεν είναι λίγα, αλλά αν σκεφτεί κανείς πως μιλάμε για ένα πληρέστατο οικογενειακό με αυτόματο (διπλοσύμπλεκτο) κιβώτιο και κουπέ περιτύλιγμα, την εποχή που ένα καλοεξοπλισμένο σουπερμίνι πλησιάζει το «20άρικο», τότε ναι, τα 25.000€ για το Arkana είναι μια χαρά.

Τώρα αν αξίζει να ξοδέψει κανείς κάτι παραπάνω για την υβριδική έκδοση, θα το πούμε με μεγαλύτερη σιγουριά όταν έρθει η ώρα και για τη δική του δοκιμή.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Arkana 1.3 TCe 140PS EDC7– Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.333 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 4.500-6.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,3 kgm) / 1.750-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,8 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 609 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 132 g/km  (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο EDC διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Kumho Krugen Premium 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.568 x 1.821 x 1.576 mm
200 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.562 / 1.584 mm
Μεταξόνιο 2.720 mm
Χώρος αποσκευών 513 / 1.269 λίτρα
Απόβαρο 1.411 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 25.290€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!