NEA

Επίσημα το πλήρως υβριδικό Nissan Juke Hybrid

Η Nissan ανακοινώνει μία νέα πλήρως υβριδική έκδοση για το Juke με κινητήρα 1.600 κ.εκ. και μέση κατανάλωση στα 5,2 λίτρα/100 χλμ.

Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Juke αποτελείται από έναν νέας γενιάς κινητήρα εσωτερικής καύσης της Nissan, τελευταίας τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε εφαρμογή υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Αποδίδει 69 kW (94 ίππους) και 148 Nm ροπής.

Στο ηλεκτρικό μέρος, η Nissan ενσωμάτωσε τον κύριο ηλεκτροκινητήρα που παράγει 36 kW (49 ίππους) και 205 Nm ροπής. Η Renault (πρόκειται για το ίδιο σύστημα με του Clio E-Tech) συνδράμει με τη μίζα/ γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, τον μετατροπέα και την υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και με το εξαιρετικά καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα έκδοση με τον βενζινοκινητήρα, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό (δεδομένα που υπόκεινται σε έγκριση).

Έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Το κλειδί για την οδηγική απόλαυση στην καρδιά του Juke Hybrid είναι ένα προηγμένο κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής που παρέχει βέλτιστη χρήση της ισχύος πρόωσης,. Είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο.

Για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί συμπλέκτες σκύλου αντί για συμβατικούς συγχρονισμένους δακτυλίους για να αλλάζει τις 4 ταχύτητες “ICE” (του Κινητήρα Εσωτερικής Καύσης) και τις 2 ταχύτητες “EV”. Επιπλέον, για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες EV χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων για ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση.

Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την προηγμένη σειριακή – παράλληλη αρχιτεκτονική. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να πλοηγηθεί σε διαφορετικούς δυνατούς τύπους υβριδισμού (σε σειρά, παράλληλα, σειριακά-παράλληλα) σύμφωνα με τις απαιτήσεις επιτάχυνσης και ισχύος, απρόσκοπτα και χωρίς καμία επέμβαση του οδηγού. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός θα απολαμβάνει απροβλημάτιστη επιτάχυνση, καθώς και χαμηλές εκπομπές ρύπων, συνδυάζοντας ότι καλύτερο από τους δύο κόσμους.

1,6 λίτρων κινητήρας & e-motor
ΙσχύςHP (kW)94hp (69kW) + 49hp (36kW)
Κατανάλωση Μικτού Κύκλου*l/100 km5.2
Εκπομπές Μικτού Κύκλου*g/km118

Εμπειρία οδήγησης όπως σε EV

Το έξυπνο σύστημα μετάδοσης κίνησης του Juke Hybrid χειρίζεται το σύστημα μετάδοσης κίνησης σύμφωνα με πολλές παραμέτρους, με στόχο τη βελτιστοποίηση του χρόνου που αφιερώνει το Juke στη λειτουργία EV. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι μηχανικοί της Nissan πέτυχαν έως και 80 τοις εκατό της αστικής οδήγησης σε λειτουργία EV, με σύντομες υβριδικές φάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας, πριν επιστρέψουν στη λειτουργία EV. Το JUKE Hybrid όχι μόνο ξεκινάει 100% σε ηλεκτρική λειτουργία, αλλά μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 χλμ./ώρα σε αμιγώς EV, ώστε οι οδηγοί να απολαμβάνουν ισχυρή, σταθερή και διαρκή εμπειρία οδήγησης EV.

Το σύστημα θα μεγιστοποιήσει αυτόματα τη χρήση του EV, αλλά το JUKE Hybrid διαθέτει και έναν αποκλειστικό διακόπτη λειτουργίας EV που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χαρακτηριστικό όταν ο οδηγός δεν θέλει να λειτουργεί ο κινητήρας. Όπως για παράδειγμα σε κατοικημένες περιοχές, σχολεία, χώρους στάθμευσης και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Εφόσον το επιτρέπει η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, το σύστημα θα αναγκάσει το JUKE Hybrid να λειτουργεί μόνο ως ηλεκτρικό όχημα.

Ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης

Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας θα λειτουργεί ως γεννήτρια και θα “αιχμαλωτίζει” την κινητική ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική ενέργεια που θα αποθηκευτεί στην υβριδική μπαταρία πρόωσης.

Η προηγμένη λειτουργία Regenerative Cooperative Brake συνδυάζει το αναγεννητικό φρενάρισμα και το παραδοσιακό φρενάρισμα τριβής για να επιτύχει μια φυσική αίσθηση πεντάλ και αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας. Ο οδηγός δεν θα αντιληφθεί τις ρυθμίσεις μεταξύ των δύο συστημάτων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ανάδραση μέσω του πεντάλ του φρένου παραμένει σταθερή και διαισθητική.

Το JUKE Hybrid διαθέτει επίσης έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τις λειτουργίες Eco/Normal/Sport. Τα συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης, εκτός του ότι αλλάζουν τη δύναμη που βάζει ο οδηγός στο τιμόνι, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, στην περίπτωση του νέου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλάζουν επίσης τη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η αναγέννηση κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για αποτελεσματική επιτάχυνση.

e-Pedal για απρόσκοπτη οδήγηση στην πόλη

Όπως και με το αμιγώς ηλεκτρικό LEAF, το JUKE Hybrid θα είναι εξοπλισμένο με το σύστημα e-Pedal της Nissan, το οποίο, όταν ενεργοποιηθεί, επιτρέπει τον έλεγχο της κίνησης του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας το πεντάλ γκαζιού. Όταν το πόδι σηκωθεί από το γκάζι, εφαρμόζεται μέτριο φρενάρισμα (έως 0,15 g) και θα επιβραδύνει το JUKE σε ταχύτητα ερπυσμού (~5 χλμ./ώρα).

Το πρόσθετο φρενάρισμα από τον οδηγό μπορεί μερικές φορές να είναι απαραίτητο για την επιβράδυνση και απαιτείται για να επιτευχθεί πλήρης στάση (η λειτουργία auto hold μπορεί να επιλεγεί για ευκολία). Η χρήση του e-Pedal γίνεται γρήγορα διαισθητική και το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται ο φόρτος του οδηγού κατά την αστική οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται μια ομαλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης, ενώ μεγιστοποιούνται οι ευκαιρίες αναγέννησης της υβριδικής μπαταρίας, βελτιώνοντας περαιτέρω την εμπειρία EV.

Αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση

Η σπορ σχεδίαση coupe crossover του JUKE παραμένει και στη νέα υβριδική έκδοση. Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και έχουν γίνει μια σειρά από μικρές αλλαγές για να βελτιστοποιηθεί η αεροδυναμική του απόδοση, αλλά και για να γίνει αντιληπτός ο υβριδικός, “εξηλεκτρισμένος” χαρακτήρας του. Στις μπροστινές πόρτες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχουν τοποθετηθεί τα σήματα «Hybrid».

Η μπροστινή μάσκα του JUKE Hybrid φέρει πλέον το νέο λογότυπο της Nissan και επίσης διαθέτει μια λωρίδα από μαύρο γυαλιστερό υλικό στο σημείο που συναντά το καπό, τοποθετώντας το μοντέλο σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τα άλλα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Nissan, που μοιράζονται το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο.

Ο σχεδιασμός της γρίλιας είναι πλέον διχτυωτός και έχει μικρότερο εμβαδόν ανοίγματος για βελτιστοποίηση της απόδοσης της ψύξης με αέρα, που έγινε εφικτή χάρη στις χαμηλότερες απαιτήσεις ψύξης της υβριδικής έκδοσης. Τροποποιήσεις έγιναν επίσης στο αμάξωμα κάτω από τον προφυλακτήρα για να βελτιωθεί η ροή του αέρα και, αποκλειστικά για το υβριδικό, προστέθηκε ένα κλείστρο μάσκας, επιτρέποντας την αυτόματη προσαρμογή της ροής του αέρα σύμφωνα με τις ανάγκες ψύξης, μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση.

Η πίσω αεροτομή που είναι τοποθετημένη πάνω από το πίσω παρμπρίζ έχει επανατοποθετηθεί για καθαρότερη ροή αέρα, πίσω από το αυτοκίνητο. Επιπλέον,  μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς, τα σπόιλερ των ελαστικών έχουν αναδιαμορφωθεί και επανατοποθετηθεί για να εξομαλύνουν τη ροή του αέρα, ενώ ο πίσω άξονας έχει αποκτήσει ένα κάλυμμα που εξομαλύνει τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο.

Οι ολοκαίνουργιες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17″ θα παρουσιαστούν ταυτόχρονα με το υβριδικό JUKE (θα είναι διαθέσιμες και σε εκδόσεις ICE), όπως και οι δίχρωμες ζάντες 19″ προερχόμενες από το NISSAN Ariya, που προσφέρουν εξαιρετική εμφάνιση και αποτελεσματικότητα.

Εσωτερικές αναβαθμίσεις

Μέσα στην καμπίνα, το δεξί από τα δύο καντράν δείχνει την ταχύτητα και το αριστερό δείχνει ένα μετρητή ισχύος, με τη βελόνα να κινείται μεταξύ «charge», όταν λαμβάνει χώρα η αναγέννηση ενέργειας, μέσω «eco» όταν η πρόωση είναι ηλεκτρική και «power» όταν συνδυάζονται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας. Στο κάτω μέρος του αριστερού καντράν, υπάρχει ένας μετρητής που δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Μια οπτική αναπαράσταση της ροής ισχύος μπορεί να εμφανιστεί στην 7’’ οθόνη του πίνακα οργάνων μεταξύ των δύο καντράν, εμφανίζοντας όλες τις διαφορετικές ροές ενέργειας σε μια απλή και καθαρή απεικόνιση, μεγιστοποιώντας την κατανόηση της λειτουργίας του συστήματος από τον οδηγό.

Το κουμπί για το e-Pedal βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, πίσω από το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου, ενώ το κουμπί για την ενεργοποίηση της λειτουργίας EV  βρίσκεται ανάμεσα στους δύο κεντρικούς αεραγωγούς. Όταν είναι ενεργοποιημένο το e-Pedal και η λειτουργία EV, εμφανίζονται οπτικές υπενθυμίσεις στο κάτω μέρος της οθόνης του πίνακα οργάνων.

Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι 354 λίτρα, έχοντας υποστεί μια μικρή μείωση κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση, ως συνέπεια της αποθήκευσης της μπαταρίας 1,2 kWh. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία με 1.237 λίτρα, ενώ ο χώρος για τα πίσω γόνατα παραμένει αμετάβλητος στα 553 χλστ.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!