PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i30 Fastback 1.5T 48V Hybrid [mini test]

Mε τιμή εκκίνησης τις 20.590 ευρώ, η κομψή fastback έκδοση του i30 δεν πρέπει να περνά απαρατήρητη. Ειδικά σε αυτό το ολοκληρωμένο σύνολο με τους 159 ίππους και φυσικά το οικονομικό αποτύπωμα στην τσέπη του υποψήφιου κατόχου του.

Με τους τιμοκαταλόγους των εταιρειών να έχουν πάρει την ανιούσα όλα τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν. Ειδικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων, πολλά νέα μοντέλα μοιάζουν απλησίαστα. Το Hyundai i30 Fastback 48V Hybrid (με την παρούσα φυσικά τιμή αφού έπεται νέα σύντομα) διεκδικεί με αξιώσεις τα ηνία στην κατηγορία του VFM (Value For Money).

Το i30 Fastback (η 4πορτη κουπέ έκδοση του γνωστού i30) πρωτοεμφανίστηκε πριν από περίπου τρία χρόνια προσφέροντας μια εναλλακτική σε ότι αφορά στο στιλ. Η facelift εκδοχή αφορά και στην προσθήκη του 1.500αρη τούρμπο κινητήρα (T-GDi),  που συνδυάζεται με το ήπια υβριδικό σύστημα. Είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο (iMT), είτε με το 7άρι αυτόματο (7-DCT).

Με το τελευταίο ήταν εφοδιασμένο i30 Fastback 48V Hybrid της δοκιμής μας και δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι μας εξέπληξε θετικά. Tο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνει την οδήγηση σβέλτη και απολαυστική, ενώ δεν επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου.

Συγκεκριμένα, στην διάρκεια της δοκιμή μας, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ με σταθερή ταχύτητα στα 120 χλμ./ώρα ο υπολογιστής ταξιδίου δεν μας έδειξε πάνω από 5,3 λίτρα. Προφανώς, για αυτή την επίδοση δεν ευθύνεται αποκλειστικά  το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά είναι συνάρτηση και της ήπιας υβριδικής 48βολτης τεχνολογίας που βοηθάει στην μείωση της κατανάλωσης αλλά και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Κι επειδή όλα κρίνονται στα νούμερα, ο 4κύλινδρος 1.500αρης τούρμπο κινητήρας αποδίδει 160 ίππους  στις 5.000 σ.α.λ. και διαθέτει ροπή 253 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Στην πράξη το 4θυρο κουπέ των 1.302 κιλών ολοκληρώνει τη διαδικασία του «0-100» σε 8,6 δευτερόλεπτα και η τελική του αντιστοιχεί σε 210 χλμ./ώρα.

Φυσικά και δεν κινηθήκαμε στα επίπεδα της τελικής του ταχύτητας, όπως δεν κάνουμε με κανένα αυτοκίνητο δοκιμών και ειδικά εκτός πίστας. Ωστόσο, το i30 Fastback δεν θα σας απογοητεύσει, τόσο εντός πόλης όσο και εκτός. Πραγματικά θα ψάξετε πολύ για να βρείτε μειονεκτήματα στο ήπια υβριδικό i30 Fastback, όταν εξ αρχής γνωρίζεις την τιμή του.

Πίσω από το τιμόνι δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε την θέση οδήγησης που σας ταιριάζει, ενώ η συνολική αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό του είναι για «αρκετά περισσότερα χιλιάρικα, από αυτά που ζητάει». Ταξιδεύει άνετα, χωρίς ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους, πατάει εξαιρετικά, το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο, στρίβει απροβλημάτιστα και καταναλώνει καύσιμο σαν αυτοκίνητο πόλης. Αφήστε που σε πολλούς οικογενειάρχες θα ξυπνήσει μνήμες των ατμοσφαιρικών δίλιτρων GT που ποθούσαμε στο παρελθόν.

Αναφορικά τώρα με την εμφάνιση του και στο υβριδικό i30 Fastback  έχει υιοθετηθεί η «επιθετική» εμφάνιση, που ήδη γνωρίζουμε στα  Fastback, ενώ ξεχωρίζει  η επιβλητική γρίλια με τους νέους κεντρικούς προβολείς που ενσωματώνουν νέα LED φώτα ημέρας σε σχήμα “V”.

Σε κάθε περίπτωση η Hyundai είναι εδώ να σε εκπλήσσει σε κάθε νέο της βήμα και το i30 Fastback είναι εδώ για να σου χαρίσει πολλά χαμόγελα σε τιμή ευκαιρίας. Τώρα αν μετά από κάποιους μήνες δούμε το ίδιο μοντέλο να κοστίζει 2-3 χιλιάρικα παραπάνω, τότε θα πρέπει να ξανά συστηθούμε με το VFM.

Τεχνικά χαρακτηριστικάHyundai i30 Fastback 1.5T 48V Hybrid
Κινητήρας1.482 κ.εκ., τετρακύλινδρος με
υπετροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό
Ισχύς, Ροπή160 ίπποι, 253 Nm
0-100, Τελική8,8 δλ., 210 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής6,1 /6,6 λίτρα ανά 100 χλμ.
Εκπομπή CO2126-148 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.455 / 1.795 / 1.425 χλστ.
Απόβαρο (+οδηγού 75 κιλά)1.377 κιλά
Χώρος αποσκευών450-1.351 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςαπό 20.590€

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!