PINEDΑΓΩΝΕΣ

Οι πρώτες ενδείξεις για το πρωτάθλημα της F1 2022

Στην διάρκεια του πρώτου δοκιμαστικού τριημέρου στην Βαρκελώνη βγήκαν οι πρώτες ενδείξεις για το τι πρέπει να περιμένουμε από το πρωτάθλημα που ξεκινά τον επόμενο μήνα.

Αυτό που τράβηξε το ενδιαφέρον στις πρώτες δοκιμές ήταν το φαινόμενο των ταλαντώσεων. Ένα φαινόμενο που είχαμε να δούμε σε μονοθέσια της Formula 1 από το 1982 (τότε είχαν καταργηθεί τα τούνελ στο πάτωμα) και όταν το ground effect ήταν πιο έντονο από ποτέ. Και αυτό χάρη στο μεγάλο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο που παράγεται από την σχεδίαση του πατώματος.

Και όπως φαίνεται ούτε οι ίδιες οι ομάδες δεν είχαν προβλέψει πόσο έντονο θα ήταν το φαινόμενο porpoising (το μονοθέσιο να ταλαντώνεται και να αναπηδά σαν την κίνηση μας φώκιας) στις ευθείες και στις πραγματικές συνθήκες. Πάντως, δεν είναι σίγουρο πως οι μηχανικοί θα καταφέρουν να περιορίσουν το εν λόγω φαινόμενο σε όλες τις πίστες με διαφορετική απόσταση ανά άξονα από το έδαφος.

«Δεν είναι δύσκολο να περιορίσουμε το porpoising. Αλλά είναι δύσκολο να το κάνουμε δίχως να χάσουμε χρόνο στο γύρο» λέει ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Adrian Newey. Συμφωνεί και το αφεντικό της Mercedes, o Toto Wolff.

Οι πιλότοι ακόμη δεν έχουν καταλήξει αν τα νέα μονοθέσια με τους τροχούς 18 ιντσών και το αυξημένο βάρος (το ελάχιστο ανέβηκε από τα 752 στα 790 κιλά). Πάντως, νιώθουν καλά με την ταχύτητα που έχουν στην πίστα και απολαμβάνουν τις νέες προκλήσεις.

Με εξαίρεση το βάρος οι περισσότεροι μιλούν για καλό μπάλανς και στήσιμο. Σίγουρα τα νέα μονοθέσια είναι ταχύτερα από τα περσινά, ειδικά στις ευθείες. Η ανάρτηση πρέπει να έχει τη σωστή ρύθμιση ώστε το πάτωμα των μονοθεσίων να μην ακουμπά στην άσφαλτο και φθείρεται.

Οι οδηγοί θέλουν ελαφρύτερα και ευέλικτα μονοθέσια για τις αργές στροφές. Οι μηχανικοί θέλουν ακόμη πιο βαριά για να μην έχουν πια πονοκεφάλους.

Η αεροδυναμική και γενικότερα η λογική των νέων μονοθεσίων είναι να τα προσπεράσματα να γίνουν πιο εύκολα. Αυτό που είπαν όλοι οι οδηγοί είναι πως στις καμπές υψηλής ταχύτητας τα περάσματα είναι πολύ γρήγορα και πως το ground effect λειτουργεί.

Ο Verstappen είπε πως μπορείς πιο εύκολα να ακολουθήσεις ένα μονοθέσιο και δίχως να έχεις αιφνίδια απώλεια downforce. Ένα θεματάκι που επισήμαναν ξανά οι πιλότοι είναι η διαφορετική ορατότητα που έχουν εξαιτίας των μεγαλύτερων ελαστικών. Κάτι που μάλλον θα το συνηθίσουν.

Η Ferrari και ο V6 της φαίνεται να λειτουργεί καλύτερα με τη βενζίνη E10. «Είναι πιο δυνατή από την McLaren, ίσως και από την Mercedes», είπε ο Alonso.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button