Στην διάρκεια του πρώτου δοκιμαστικού τριημέρου στην Βαρκελώνη βγήκαν οι πρώτες ενδείξεις για το τι πρέπει να περιμένουμε από το πρωτάθλημα που ξεκινά τον επόμενο μήνα.
Αυτό που τράβηξε το ενδιαφέρον στις πρώτες δοκιμές ήταν το φαινόμενο των ταλαντώσεων. Ένα φαινόμενο που είχαμε να δούμε σε μονοθέσια της Formula 1 από το 1982 (τότε είχαν καταργηθεί τα τούνελ στο πάτωμα) και όταν το ground effect ήταν πιο έντονο από ποτέ. Και αυτό χάρη στο μεγάλο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο που παράγεται από την σχεδίαση του πατώματος.
Και όπως φαίνεται ούτε οι ίδιες οι ομάδες δεν είχαν προβλέψει πόσο έντονο θα ήταν το φαινόμενο porpoising (το μονοθέσιο να ταλαντώνεται και να αναπηδά σαν την κίνηση μας φώκιας) στις ευθείες και στις πραγματικές συνθήκες. Πάντως, δεν είναι σίγουρο πως οι μηχανικοί θα καταφέρουν να περιορίσουν το εν λόγω φαινόμενο σε όλες τις πίστες με διαφορετική απόσταση ανά άξονα από το έδαφος.
«Δεν είναι δύσκολο να περιορίσουμε το porpoising. Αλλά είναι δύσκολο να το κάνουμε δίχως να χάσουμε χρόνο στο γύρο» λέει ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Adrian Newey. Συμφωνεί και το αφεντικό της Mercedes, o Toto Wolff.
|@scuderiaferrari team principal Mattia Binotto says whichever team is first to get on top of the 'porpoising' problem – seen on @Charles_Leclerc's car here – will have an advantage at the start of the season: https://t.co/T3N2ObKxoT pic.twitter.com/ZDdAHD8LaG#F1
— RaceFans (@racefansdotnet) February 24, 2022
Οι πιλότοι ακόμη δεν έχουν καταλήξει αν τα νέα μονοθέσια με τους τροχούς 18 ιντσών και το αυξημένο βάρος (το ελάχιστο ανέβηκε από τα 752 στα 790 κιλά). Πάντως, νιώθουν καλά με την ταχύτητα που έχουν στην πίστα και απολαμβάνουν τις νέες προκλήσεις.
Με εξαίρεση το βάρος οι περισσότεροι μιλούν για καλό μπάλανς και στήσιμο. Σίγουρα τα νέα μονοθέσια είναι ταχύτερα από τα περσινά, ειδικά στις ευθείες. Η ανάρτηση πρέπει να έχει τη σωστή ρύθμιση ώστε το πάτωμα των μονοθεσίων να μην ακουμπά στην άσφαλτο και φθείρεται.
Οι οδηγοί θέλουν ελαφρύτερα και ευέλικτα μονοθέσια για τις αργές στροφές. Οι μηχανικοί θέλουν ακόμη πιο βαριά για να μην έχουν πια πονοκεφάλους.
Η αεροδυναμική και γενικότερα η λογική των νέων μονοθεσίων είναι να τα προσπεράσματα να γίνουν πιο εύκολα. Αυτό που είπαν όλοι οι οδηγοί είναι πως στις καμπές υψηλής ταχύτητας τα περάσματα είναι πολύ γρήγορα και πως το ground effect λειτουργεί.
Ο Verstappen είπε πως μπορείς πιο εύκολα να ακολουθήσεις ένα μονοθέσιο και δίχως να έχεις αιφνίδια απώλεια downforce. Ένα θεματάκι που επισήμαναν ξανά οι πιλότοι είναι η διαφορετική ορατότητα που έχουν εξαιτίας των μεγαλύτερων ελαστικών. Κάτι που μάλλον θα το συνηθίσουν.
Η Ferrari και ο V6 της φαίνεται να λειτουργεί καλύτερα με τη βενζίνη E10. «Είναι πιο δυνατή από την McLaren, ίσως και από την Mercedes», είπε ο Alonso.
The fastest times from the pre-season session in Barcelona! ⏱
— Formula 1 (@F1) February 27, 2022
Not long until Bahrain now 👀#F1 pic.twitter.com/rSjbv9Xslt
The busiest drivers this week in Barcelona 👀#F1 @Circuitcat_eng 🇪🇸 pic.twitter.com/aZQRdIoY06
— Formula 1 (@F1) February 26, 2022
Who racked up the most laps in Barcelona?
— Formula 1 (@F1) February 25, 2022
Here's your team-by-team guide 📊#F1 pic.twitter.com/O0lek7Rrq9