MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Dacia Duster 4X4 1.5 dCi [test drive]

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Dacia ανανεώθηκε και έτυχε να πέσει στα «χέρια» μας την πιο κατάλληλη περίοδο: στο pick της κακοκαιρίας «Ελπίς».

Η εβδομάδα του παγετού για τη χώρα μας ανήκει στο παρελθόν και αυτό που άφησε πίσω της είναι σημαντικές καταστροφές και αρκετές αναμνήσεις αποκλεισμού και τεράστιας δυσκολίας στις μετακινήσεις.

Ειδικά τις πρώτες δύο ημέρες που το πατημένο χιόνι μετατρέπεται σε σκληρό πάγο, εύχεσαι να είχες στη διάθεση σου ένα υπερυψωμένο σκληρό τετρακίνητο που να σε βγάλει από τη δύσκολη θέση. Και γιατί όχι αυτό το SUV να μην είναι το ανανεωμένο Dacia Duster στην τετρακίνητη του εκδοχή; Συμπωματικά ή όχι το γαλλικό μοντέλο που αποτελεί αιχμή του δόρατος για τη Dacia, δοκιμάστηκε στις πιο δύσκολες συνθήκες που μπορεί να συναντήσει η πρωτεύουσα κατά τη διάρκεια του έτους.

Πριν όμως φθάσουμε στο οδηγικό κομμάτι, αξίζει να κάνουμε μια αναφορά στην αισθητική ανανέωση, ή μάλλον… αναβάθμιση του δημοφιλέστατου SUV. Φρεσκαρισμένο στο εμπρός τμήμα, σχηματίζει ένα μεγάλο Y με τη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, ενώ μοιάζει επιβλητικό και γεννά υποσχέσεις για σπουδαίες εκτός δρόμου επιδόσεις. Το πίσω μέρος αντίστοιχα διαθέτει φωτιστικά σώματα LED και «αγριεμένη» σχεδίαση με το λογότυπο 4×4 να μην περνά απαρατήρητο, όπως και οι χρωμιωμένες ράγες οροφής, η νέα αεροτομή και τα προστατευτικά στο πλάι και στο πίσω μέρος του προφυλακτήρα.

Και αν το περίβλημα δείχνει έναν σκληρό παίχτη που δεν χαμπαριάζει από πέτρες και μικρό-χτυπήματα, το εσωτερικό εκπέμπει μεν αντοχή στο χρόνο, χωρίς να του λείπει δε ο απαραίτητος εκσυγχρονισμός. Η οθόνη multimedia αφής 8 ιντσών είναι από τις πλέον πρακτικές και εύχρηστες που μπορεί να συναντήσει κάποιος, με σημαντικές πληροφορίες για την κίνηση εκτός δρόμου (κλίσεις κλπ.), ενώ το mirroring με το smartphone είναι πολύ άμεσο και πρακτικό αφού (όπως μεταφράζεται και ο όρος) καθρεπτίζει τις λειτουργίες του κινητού και μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί όλες τις λειτουργίες του μέσα από την οθόνη του Duster.

O πίνακας οργάνων είναι εξίσου εύχρηστος αλλά πιο απλός και η αναλογική του μορφή εκπέμπει απλότητα, όπως και η συνέχεια στο ταμπλό δείχνει πως θα αντέξει στο χρόνο και στη σκληρή μεταχείριση για την οποία προορίζεται. Θήκες υπάρχουν παντού και είναι αρκετά «βαθιές» ώστε να μην ψάχνετε τα αντικείμενα σας στο χαλάκι, ενώ οι χώροι είναι παραπάνω από αξιοπρεπείς για μία τετράδα ενηλίκων και το πορτμπαγκάζ 411 λίτρων ξεπερνά τις προσδοκίες που γεννούν τα 4,34 μέτρα μήκους του Duster, ειδικά σε ύψος και φάρδος.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το κομψό SUV της Dacia είναι ένα μοντέλο που φτιάχτηκε για να μιλάει στη λογική του κάθε οδηγού. Κάνει τα πάντα σωστά και δεν του αρέσει να «ζητάει», γεγονός που αποδεικνύεται από την έκδοση της δοκιμής μας με κινητήρα diesel 1,5 λίτρου και απόδοσης 115 ίππων.

Στα δικά μας χέρια η κατανάλωση ήταν εντυπωσιακά χαμηλή αφού δεν ξεπέρασε τα 6,2 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτή χρήση, ενώ σε μίνι ταξίδι μέχρι τη χιονισμένη Κόρινθο είδαμε 5,0-5,5 λίτρα στο οικονομόμετρο μας. Αυτό δημιουργεί μία συνθήκη εξαιρετικής οικονομίας για ένα τετρακίνητο 1.488 κιλών (η ροπή του και η ευελιξία του σου δίνουν την εντύπωση πως είναι ελαφρύτερο) και σε προδιαθέτει ευχάριστα σχετικά με την όλη παρουσία του Duster 4×4.

Το πρώτο πράγμα που σε ξενίζει πίσω από το τιμόνι του γαλλικού μοντέλου είναι η υπερβολικά κοντή πρώτη σχέση του 6-τάχυτου κιβωτίου, σε σημείο να ξεκινάς καμιά φορά με δευτέρα, δείγμα όμως του off road προσανατολισμού του και όχι για κάποιο άλλο λόγο. Έτσι, σε δύσβατα μονοπάτια έχεις τέσσερα πολύ σπουδαία όπλα για να ξεφύγεις από τη λάσπη, το χιόνι (το συναντήσαμε μπόλικο στη δοκιμή μας) ή οποιαδήποτε άλλη δυσκολία.

Έχεις φυσικά το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης (με τον διακόπτη στο Lock έχεις μόνιμη κατανομή ροπής στους δύο άξονες), έχεις την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά), την κοντή πρώτη σχέση που επιτρέπει στα 260 Nm ροπής να σε «ξεκολλήσουν» αλλά και τα εργοστασιακά ελαστικά που δεν είναι εντελώς ασφάλτινα αλλά έχουν προδιαγραφές για αρκετή… περιπέτεια.

Πίσω πάντως στη βαρετή καθημερινότητα, το Duster είναι προσανατολισμένο στην άνεση, με αρκετά «μαλακή» ρύθμιση της ανάρτησης και αναπόφευκτα κλίσεις στις στροφές που δεν σου προκαλούν ανασφάλεια, απλώς σου τονίζουν πως το SUV που οδηγείς είναι κομμένο και ραμμένο για πρακτικότητα, οικονομία, αντοχή και ουσία, έτσι ώστε να μείνεις ευχαριστημένος συνολικά και να μην πληρώσεις κάτι παραπάνω σε σχέση με αυτό που απέκτησες. Και για να λέμε την αλήθεια, με κάτι παραπάνω από 23.000€ δεν βρίσκεις τετρακίνητο diesel SUV με χώρους και όλο το σύγχρονο εξοπλισμό που χρειάζεσαι.

Ο προσιτός του χαρακτήρας σε κάνει να κρίνεις με επιείκεια τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό, το ελαφρύ τιμόνι ή την ηχομόνωση της καμπίνας, λεπτομέρειες που σε άλλη περίπτωση μπορούσαμε να μην την αναφέρουμε καν, ωστόσο το ολόφρεσκο Dacia τα κάνει όλα τόσο καλά που φαίνονται έτσι και αλλιώς ψήγματα μπροστά στον «πρωταθλητή του value for money» της κατηγορίας. Για να μην παραλείψουμε πως, σε περίπτωση που η τετρακίνηση σας φαίνεται περιττή και το Duster σας αρέσει, τότε μπορείτε να το αποκτήσετε σε τιμή… σουπερμίνι με λιγότερα από 18.000€. Και μάλιστα σε LPG.

Τίμιο δηλαδή με μία λέξη, όπως μαρτυρούν βέβαια και τα 2 εκατομμύρια πωλήσεων μέχρι αυτή την εποχή, κάτι που σημαίνει πως είτε σας κάνει κλικ, είτε όχι, το επιβλητικό Dacia έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DACIA

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 84 kW (115 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 806 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 138-139 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiCrossContact LX2, 215/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.341 × 1.804 × 1.693 mm
210 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.580 mm
Μεταξόνιο 2.674 mm
Χώρος αποσκευών 411-1.441 lt
Απόβαρο 1.488 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.560€ το 4×4 (21.800€ το 4×2)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button