NEAPINED

Η εισβολή στην Ουκρανία γκρεμίζει τα όνειρα για φτηνά ηλεκτρικά;

Το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών, που επιδεινώθηκε από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, θα μπορούσε να ανατρέψει το όνειρο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Tesla, Έλον Μασκ.

Αλλά και των υπόλοιπων στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας που στοχεύουν κάποια στιγμή να λανσάρουν πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα. Και αυτό επειδή οι αυξανόμενες τιμές του νικελίου, του λιθίου και άλλων υλικών απειλούν να επιβραδύνουν -έστω και προσωρινά- και να αντιστρέψουν τη μακροπρόθεσμη τάση μείωσης του κόστους των μπαταριών.

«Η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών έχει σίγουρα τη δυνατότητα να καθυστερήσει το χρονοδιάγραμμα για την ισοτιμία κόστους μεταξύ των οχημάτων EV και ICE, γεγονός που θα μπορούσε να εμποδίσει την ευρύτερη υιοθέτηση των EV», είπε ο Miller, αναφερόμενος στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που κυριαρχούν στην αγορά.

Αυτό το έτος θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την πρώτη ετήσια αύξηση στη μέση τιμή των στοιχείων μπαταρίας ιόντων λιθίου, είπε. Η σύγκρουση στην Ουκρανία ώθησε τις τιμές του νικελίου σε υψηλό 11 ετών λόγω των φόβων ότι οι εξαγωγές από τον κορυφαίο παραγωγό Ρωσία θα μπορούσαν να διαταραχθούν.

Οι τιμές του λιθίου έχουν επίσης αυξηθεί, υπερδιπλασιάζοντας από το τέλος του έτους, καθώς η προσφορά υπολείπεται της αυξανόμενης ζήτησης. Να τονιστεί ότι η Ρωσία παράγει περίπου το 7% του εξορυσσόμενου νικελίου στον κόσμο. Είναι επίσης μεγάλος προμηθευτής αλουμινίου και παλλαδίου.

«Οτιδήποτε αυξάνει το κόστος θα εμποδίσει την υιοθέτηση των EV», δήλωσε η αναλύτρια της Cox, Michelle Krebs.

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν περίπου το 9% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων πέρυσι σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας και η συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners αναμένει ότι το μερίδιο αυτό θα φτάσει περίπου το 24% έως το 2030.

Στο πλαίσιο αυτό η Tesla αύξησε την τιμή του φθηνότερου σεντάν της Model 3 κατά 18%, συγκεκριμένα στα 44.990 δολάρια (σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020). Με τον Ελον  Μασκ να τονίζει πρόσφατα ότι η Tesla δεν εξελίσσει ένα αυτοκίνητο 25.000 δολαρίων που υποσχέθηκε, λόγω των παραπάνω προβλημάτων.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ένα μέσο EV πωλήθηκε για σχεδόν 63.000 δολάρια τον Ιανουάριο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Περίπου 35% υψηλότερα από τον συνολικό μέσο όρο της βιομηχανίας για όλα τα οχήματα και συγκεκριμένα λίγο πάνω από 46.000 δολάρια, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Cox Automotive.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Ένα σχόλιο

  1. Προσωπικά πιστεύω ,ότι σημαντικό ρόλο στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος θα έχει και η τιμή του ρεύματος, όσο κι αν ανέβει η τιμή των καυσίμων.
    Προσωπικά, ελπίζω όταν μπορέσω να αγοράσω ένα υβριδικό, που συνδιάζει και προσιτή τιμή αγοράς ,αλλά και οικονομία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button