PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Volvo C40 Recharge στην Αττική [first drive]

Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το κουπέ ηλεκτρικό C40 Recharge των 408 ίππων με τις τιμές να ξεκινούν από τις 66.488€ – Το καλοκαίρι έρχεται και η προσθιοκίνητη έκδοση P6 των 231 ίππων από 55.326€.

Έχοντας κάνει τα πρώτα της βήματα ήδη από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η Volvo κάθε άλλο παρά καινούργια είναι στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης. Κάτι που είναι προφανές και στις ημέρες μας αφού εδώ και αρκετά χρόνια έχει όλα τα μοντέλα της και σε plug-in υβριδικές εκδόσεις, ενώ το πλάνο της μέχρι το τέλος της δεκαετίας μιλά ξεκάθαρα για πλήρη εξηλεκτρισμό μέχρι το 2030. Και παράλληλα έχει εκπονήσει ένα τεράστιο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης σε κατασκευαστικό και οργανωτικό επίπεδο του συνόλου των δραστηριοτήτων της ως εταιρία, έτσι ώστε να αποκτήσει σταδιακά μηδενικό αποτύπωμα σε όλη την διαδικασία παραγωγής ενός αυτοκινήτου.

Το πλάνο αυτό έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς, με την Volvo να σημειώνει μία σημαντική άνοδο των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στην χώρα μας, όπου η ιδιαίτερα δραστήρια και καλά οργανωμένη ελληνική αντιπροσωπεία επιτυγχάνει κορυφαίες επιδόσεις και αναγνώριση σε παγκόσμιο επίπεδο τόσο σε ότι έχει να κάνει με την άνοδο των ταξινομήσεων όσο και με την εξυπηρέτηση και τις παροχές προς τον πελάτη.

Σε όλο αυτό το ευοίωνο τοπίο για την Volvo σημαντικό ρόλο παίζουν τα μοντέλα Recharge, είτε τα plug-in υβριδικά, είτε τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα οποία με γοργούς ρυθμούς κατακτούν σημαντικά μερίδια αγοράς απέναντι στα συμβατικά μοντέλα της εταιρίας. Βασικός πυλώνας σε όλη αυτή τη νέα εποχή για την Volvo είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα, το XC40 Recharge που γνωρίζουμε ήδη και τη νέα προσθήκη στην γκάμα, το C40 Recharge με το οποίο είχαμε μία σύντομη πρώτη γνωριμία στους δρόμους της Αττικής με αφορμή την έναρξη των πωλήσεων και στην χώρα μας.

Το νέο C40 Recharge είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Volvo που σχεδιάστηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό και θα παραμείνει ως καθαρά ηλεκτρικό, χωρίς ποτέ να αποκτήσει και κάποιες εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην ουσία αποτελεί μία πιο σπορτίφ εκδοχή του XC40 Recharge, ακολουθώντας την μόδα της εποχής για coupe SUV. Ως εκ τούτου οι πιο χαρακτηριστικές διαφορές εντοπίζονται από την μεσαία κολόνα και πίσω, με τους σχεδιαστές της Volvo να έχουν δημιουργήσει μία πιο επικλινή οροφή, με όμορφο τελείωμα και μερικές καλαίσθητες λεπτομέρειες, όπως την αεροτομή στην οροφή ή τα εντυπωσιακά πίσω φωτιστικά σώματα.

Στο εμπρός μέρος δεν υπάρχουν κάποιες εμφανείς διαφοροποιήσεις από το XC40 Recharge, με την κλειστή μάσκα και την χαρακτηριστική σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων να αφήνουν και εδώ την ηλεκτρική “υπογραφή” της Volvo. Τα φωτιστικά σώματα πάντως είναι ιδιαίτερα εξελιγμένα, εφοδιασμένα με μία νέα τεχνολογία που η Volvo ονομάζει Pixel LED. Η τεχνολογία αυτή βασίζεται στην χρήση ανεξάρτητων LED τα οποία ελέγχονται από μία ειδική κάμερα στο παρμπρίζ και ανάλογα προσαρμόζουν την φωτεινότητα έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη ορατότητα για τον οδηγό αλλά και να μην ενοχλούνται τα υπόλοιπα αυτοκίνητα (μπορεί να αναγνωρίσει έως και 5 διαφορετικά οχήματα).

Το ιδιαίτερα κομψό και στιλάτο C40 Recharge έχει μήκος 4,431 μέτρα και μεταξόνιο 2.702 χιλιοστά, νούμερα που το φέρνουν στην “καρδιά” της κατηγορίας των premium SUV. Οι χώροι για επιβάτες είναι εξαιρετικοί για τα δεδομένα του ανταγωνισμού του (λόγω και της απουσίας κεντρικού τούνελ μετάδοσης) ενώ ικανοποιητικός -δεδομένου του ηλεκτρικού υπόβαθρου- είναι και ο χώρος αποσκευών στα 431 λίτρα. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν άλλα 31 λίτρα στον χώρο αποθήκευσης στο εμπρός μέρος εκεί που υπό άλλες συνθήκες θα βρισκόταν ο συμβατικός κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Στο σαλόνι συναντάμε το γνώριμο περιβάλλον του XC40 Recharge, με την σκανδιναβική επίδειξη υψηλού σχεδιαστικού γούστου και πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, από υλικά τα οποία σε αρκετά σημεία είναι ανακυκλωμένα. Μάλιστα το C40 Recharge είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρίας που καταργεί την χρήση φυσικού δέρματος, και το αντικαθιστά με τεχνητό, το οποίο στα αυτοκίνητα που είχαμε στην διάθεσή μας έδειχνε εξαιρετικής ποιότητας και πολύ πιο φίνο ακόμα και από το αληθινό δέρμα.

Ένα ακόμα σημείο που χαρακτηρίζει τη νέα γενιά των αυτοκινήτων της Volvo είναι η συνεργασία με την Google για το λειτουργικό του συστήματος πολυμέσων. Έτσι οι επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους ένα γνώριμο περιβάλλον χρήστη, με τα γνωστά μενού από τα smartphones και υπηρεσίες όπως Google Maps, Google Assistan και Google Play Store. Το σύστημα λειτουργεί άψογα και με εντυπωσιακή αμεσότητα ενώ παρέχει και την δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων, οι οποίες ενεργοποιήθηκαν πρόσφατα και για την ελληνική αγορά.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό του υπόβαθρο, το νέο C40 Recharge διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την P8 με δύο κινητήρες και την P6 με έναν κινητήρα στον εμπρός άξονα. Στην πρώτη εκδοχή η συνδυαστική ισχύς φθάνει στους 408 ίππους και η μέγιστη συνδυαστική ροπή στα 660 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία σε αυτή την έκδοση είναι στις 78 kWh, εξασφαλίζοντας μέση αυτονομία 420 χιλιομέτρων. Μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 150 kW, με την φόρτιση σε αυτή την περίπτωση έως το 80% να διαρκεί περίπου 40 λεπτά.

Στην έκδοση P6 με τον έναν ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς είναι στους 231 ίππους, ενώ η μπαταρία των 69 kWh επιτρέπει αυτονομία των 425 χιλιομέτρων, με την μέση εργοστασιακή κατανάλωση σύμφωνα με την Volvo να βρίσκεται στις 18,6 kWh/100 χλμ. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική περιορίζεται και εδώ ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Στην σύντομη οδηγική επαφή μας με το νέο C40 Recharge, και δη στην έκδοση Ρ8 με τους δύο κινητήρες, αυτό που εντυπωσιάζει με την πρώτη επαφή με το γκάζι είναι η εκρηκτική ισχύς και η απίστευτη αίσθηση επιτάχυνσης που φθάνει στους επιβάτες. Οι 408 ίπποι είναι πολλοί και η παροχή τους από μηδενικές ταχύτητες είναι μια ασύλληπτα δυνατή εμπειρία, ξεπερνώντας σε αίσθηση ακόμα και καθαρόαιμα σπορ μοντέλα. Χρειάζεται σύνεση για να μην ξεφύγει κανείς σε ταχύτητες που δεν συνάδουν ούτε με την φιλοσοφία ούτε με το βάρος του αυτοκινήτου, καθώς παρά τα δυνατά φρένα οι νόμοι της Φυσικής και της λογικής δεν συγχωρούν υπερβολές.

Πέρα από την καθηλωτική δύναμη, αυτό που σε κερδίζει σε δεύτερη φάση είναι η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης και  μοναδική της ικανότητα να δημιουργεί ένα premium περιβάλλον άνεσης και πολυτέλειας που συνδυάζεται ιδανικά και με την απουσία μηχανικών θορύβων λόγω ηλεκτροκίνησης. Αν και κάνει κάπως αισθητή την παρουσία της στις πολύ απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες, καταφέρνει να υποστηρίζει σωστά το βαρύ αμάξωμα, με τις κλίσεις να είναι περιορισμένες και τον γενικότερο ταξιδιάρικο και χλιδάτο χαρακτήρα να τονίζεται στο έπακρο.

Τα φρένα όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά θέλουν τον χρόνο εξοικείωσης, αν και η λειτουργία one pedal (η οποία δεν έχει ρυθμίσεις διαβάθμισης) είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική και χρήσιμη για όποιον την συνηθίσει. Με την λειτουργία αυτή αυξάνεται σημαντικά και η αυτονομία, ιδίως στην χρήση μέσα στην πόλη. Θετικές οι εντυπώσεις και από την λειτουργία του συστήματος infotainment με τις εφαρμογές της Google να λειτουργούν άμεσα και με βάση την υπάρχουσα εμπειρία του οδηγού.

Στην επίσημη παρουσίαση του νέου C40 Recharge είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και το XC40 Recharge με τον ένα κινητήρα, και έτσι να έχουμε μία πρώτη γεύση για αυτή την εκδοχή του αυτοκινήτου. Οι 231 ίπποι το κάνουν σαφώς πιο φιλικό και προσιτό σε ένα πιο ευρύ κοινό, και εμφανώς πιο ισορροπημένο σε όλες του τις εκφάνσεις, χάρη και στο μικρότερο βάρος. Η ισχύς είναι και πάλι υπεραρκετή για ένα αυτοκίνητο με τον χαρακτήρα των compact SUV της Volvo, εξοικονομώντας και αρκετά χρήματα από την τιμή αγοράς (χάνοντας όμως την ύπαρξη της τετρακίνησης της έκδοσης με τους δύο κινητήρες).

Οι τιμές πώλησης για το νέο C40 Recharge

Ξεκινούν από τα 51.026 ευρώ για την έκδοση P6 και από τα 61.988 ευρώ για την έκδοση P8.  H πρώτη θα βρίσκεται στην αγορά μέσα στον Ιούλιο ενώ προς το παρόν, η μόνη διαθέσιμη επιλογή είναι η P8 σε μία ειδική έκδοση Launch Edition η οποία είναι εξοπλισμένη με ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που ξεπερνά οτιδήποτε έχει να προσφέρει ο άμεσος ανταγωνισμός (όλα τα συστήματα υποβοήθησης, διχρωμία οροφής, ζάντες 20 ιντσών, πανοραμική ηλιοροφή και πολλά ακόμα).

Σε αυτές τις τιμές δεν έχει συμπεριληφθεί η επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ η οποία σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα ξεκινήσει να ισχύει στο αμέσως προσεχές διάστημα. Παράλληλα, η ελληνική αντιπροσωπεία προσθέτει σε όλα τα παραπάνω κάποιες ιδιαίτερα ελκυστικές παροχές, όπως 3 χρόνια δωρεάν σέρβις, 5 χρόνια εγγύηση (για την μπαταρία ισχύουν 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χιλιόμετρα), δυνατότητα μικτής ασφάλισης Volvo Platinum για τρία χρόνια και χρηματοδότηση με επιτόκιο 4,9%.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button