PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Enyaq iV 60 [test drive]

Η Skoda «ανοίγει την πόρτα» της ηλεκτροκίνησης με το πλέον ποιοτικό μοντέλο που πέρασε ποτέ από την γραμμή παραγωγής της…

Το Enyaq θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πρώτη απόπειρα της Skoda να κατασκευάσει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, αν δεν υπήρχε νωρίτερα το ηλεκτρικό Citigo που έλαβε πρώτο αυτό τον τίτλο. Βέβαια, το Enyaq σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την πρώτη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια ως ηλεκτρικό και αυτό του δίνει πολλούς πόντους και μεγάλη βαρύτητα στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης που εισερχόμαστε.

Βασιζόμενο στην πλατφόρμα MEB του VW group, το τσέχικο μοντέλο δεν αποτελεί ούτε πείραμα ούτε προσπάθεια αλλά, όπως μπορείς να καταλάβεις εύκολα από την πρώτη κιόλας ματιά, εμπεριέχει ατελείωτες ώρες προσπάθειας πίσω από την επιβλητική του εμφάνιση. Τα 4,649 μέτρα του σε μήκος δεν μπορούν να κρυφτούν, όπως ούτε και η μεγάλη κάθετη μάσκα στο εμπρός μέρος. Μαζί με τα LED φωτιστικά σώματα «φωνάζουν» πως εδώ έχουμε κάτι νέο, κάτι πρωτοποριακό και κάτι που αξίζει να σταθείς και να κοιτάξεις όσο εξοικειωμένος και αν είσαι με τα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν.

Λόγω της… γερμανικής του φύσης θα μπορούσε να ψάξει κανείς ομοιότητες με κάποιο γνώριμο VW της σειράς iD, παρόλα αυτά όμως το Enyaq δεν θυμίζει σε τίποτα εξωτερικά κανένα άλλο γνωστό μοντέλο. Αντίθετα, εκπέμπει την ίδια σοβαρότητα και στο πίσω μέρος, εκφράζει διακριτικό χαρακτήρα χωρίς να απαιτεί την προσοχή και είναι σύγχρονο χωρίς να ξενίζει σε κανένα σημείο της σχεδίασης του.

Οι τροχοί 20 ιντσών (ακόμη και 21 αναλόγως την έκδοση) δε γίνεται να σε αφήσουν ασυγκίνητο και αποτελούν κάποιου είδους ταυτότητα για την ηλεκτρική φύση του Enyaq, αφού τόσο το λογότυπο iV 60 είναι διακριτικό στο πίσω μέρος, όσο και η υποδοχή φόρτισης πίσω δεξιά δεν ξεχωρίζει από ένα συμβατικό πορτάκι ανεφοδιασμού καυσίμου.

Και αν το γερμανικό DNA δε φαίνεται πουθενά εξωτερικά του Enyaq, δεν μπορούμε να πούμε ότι ισχύει το ίδιο ανοίγοντας τη στιβαρή πόρτα του ηλεκτρικού SUV. O πίνακας οργάνων (φυσικά ψηφιακός) μόλις 5,3 ιντσών σου φέρνει στο μυαλό το VW iD4 και σου υπενθυμίζει πως ο ρόλος του είναι μονάχα ενημερωτικός για τις βασικές πληροφορίες εν κινήσει όπως η ταχύτητα ή ο ρυθμός κατανάλωσης ρεύματος εκείνη τη στιγμή. Μόλις σταματήσεις σε φανάρι ή στην άκρη, αναλαμβάνει δράση η οθόνη multimedia αφής με διάμετρο που φθάνει και τις 13 ίντσες παρακαλώ και εξαιρετική ποιότητα γραφικών και ευκρίνειας.

Μετά από 1-2 μέρες εξοικείωσης, η χρήση της οθόνης πολυμέσων γίνεται πολύ εύκολη, με τους φυσικούς διακόπτες πάντα να βοηθούν την κατάσταση, όχι όμως και το slide της έντασης για τον ήχο (ας είναι καλά το χρωμιομένο περιστροφικό διακοπτάκι του τιμονιού).

Όλο το ταμπλό και γενικότερα το εσωτερικό του Enyaq εκπέμπουν τέτοια ποιότητα που σπάμε το κεφάλι μας να θυμηθούμε αν έχουμε συναντήσει ξανά στο παρελθόν σε μοντέλο της Τσέχικης εταιρείας. Ίσως η Superb για την εποχή της πριν από 15 χρόνια μας είχε εντυπωσιάσει, αλλά και πάλι τα μαλακά υλικά, η συναρμογή, ακόμη και τα οικολογικά δερμάτινα καφέ καθίσματα της έκδοσης δοκιμής μας παραπέμπουν σε premium φίρμα με τριπλάσιες οικονομικές απαιτήσεις από αυτές του Enyaq.

Σαν μοντέλο που μιλάει κατά βάση στη λογική του οδηγού και κυρίως του οικογενειάρχη, το SUV της Skoda δεν κάνει καμία έκπτωση σε χώρους, είτε μιλάμε για τους πίσω επιβάτες, είτε για το χώρο αποσκευών (585 λίτρα), είτε για πρακτικές θήκες ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Χαμηλά υπάρχουν θέσεις για ασύρματη φόρτιση δύο smartphones, ενώ κάτω από το υποβραγχιόνιο μπορείς να χωρέσεις εύκολα τρία μπουκαλάκια νερό.

Γενικότερα, τα πάντα γίνονται με ευκολία στο Enyaq αφού το concept είναι να καθίσεις στη θέση του οδηγού, να επιλέξεις το D στο μικρό λεβιέ ταχυτήτων και να ξεκινήσεις χωρίς πολλές προκαταρκτικές κινήσεις. Αντίστοιχα και όταν φθάσεις στον προορισμό σου, ένα πάτημα του stop engine αρκεί για να βγεις από το όχημα (Park στο κιβώτιο και χειρόφρενο επιλέγονται αυτόματα). Όλη η φιλοσοφία πίσω από τιμόνι του θηριώδους Skoda είναι η απλότητα και η ευκολία, με την ευελιξία (κύκλος στροφής 9,3 μέτρα) να κρύβει τον όγκο του Enyaq και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 180 ίππων να προσπαθεί αντίστοιχα να κρύψει τα… περιττά κιλά.

Τοποθετημένος στον πίσω άξονα και με -άμεσα διαθέσιμα- 310 Nm ροπής, δίνει ισορροπία στη συμπεριφορά του Enyaq, σβελτάδα εκεί που χρειάζεται (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτ.) και δείχνει με τον τρόπο που ανακτά ενέργεια ότι αγαπά να κινείται μέσα στην πόλη και ιδανικά σε ρυθμούς… συμφόρησης. Μία τυπική μέρα στην Αθήνα με λίγα λόγια αφού το φρενάρισμα ή απλά το να αφήσεις το δεξί πεντάλ φορτίζει συνεχώς τη μπαταρία 62 kWh (καθαρά 58,3 kWh) και ανεβάζει αισθητά την αυτονομία.

Αντιθέτως, στο ταξίδι ή σε μεγάλες οδικές αρτηρίες (μέγιστη τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα) θα δείτε τα 360 περίπου χλμ. της αρχικής αυτονομίας (412 θεωρητικά για την εταιρεία), να εξανεμίζονται ρεαλιστικά σύμφωνα με την απόσταση που διανύετε. Στα δικά μας χέρια η κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στις 19 kWh/χλμ., αριθμός που δικαιολογεί την αυτονομία που προαναφέραμε. Πως θα αποκτήσεις όμως την αυτονομία των 360 χλμ.;

Σε Wallbox με AC εναλλασσόμενο ρεύμα απαιτούνται κάτι παραπάνω από 6 ώρες φόρτισης για το 100% της πληρότητας, σε DC συνεχές 100 kW αρκούν μόλις 35 λεπτά για το 80% φόρτισης της μπαταρίας, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα σούκο χωρίς καμία υποδομή κερδίζεις περίπου 5 χλμ. για κάθε ώρα που το έχεις στο ρεύμα.  Για να μην μακρηγορούμε, για κάθε 100 χλμ. χρειάζεται να ξοδέψετε 2-3 ευρώ αναλόγως τον πάροχο, την τιμή της κιλοβατόρας ή τη νυχτερινή χρέωση εφόσον υπάρχει.

Η έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά και στο κέντρο του Enyaq επιτρέπει στο ηλεκτρικό SUV να εμφανίζει ομαλή οδική συμπεριφορά στις στροφές με μεγάλη συνοχή και αίσθηση ασφάλειας. Οι δύο τόνοι βάρους ωστόσο δεν είναι εύκολο να «κρυφτούν» και σε αποτρέπουν από το να φθάσεις το κομψό Skoda στα όρια του. Εξάλλου, ακόμη και στο Sport (υπάρχουν επιπλέον οι επιλογές Eco, Normal και Individual) δεν θα βάλει κανείς φωτιά στην άσφαλτο απλά θα αποκτήσει μεγαλύτερη σπιρτάδα και άμεση απόκριση που μπαίνει σε δεύτερη μοίρα όταν βλέπεις την αυτονομία να κατηφορίζει αγχωτικά.

Συνολικά θα λέγαμε πως η πρόταση της Skoda όσον αφορά τη δυναμική της ηλεκτρική πρεμιέρα είναι εξαιρετικά ποιοτική, ολοκληρωμένη και καλύτερη ίσως από τις περισσότερες επιλογές ανάμεσα στα ανταγωνιστικά SUV’s. Η έκδοση της δοκιμής μας (iV 60) είναι ο ενδιάμεσος κρίκος (υπάρχει το iV 50 και iV 80) και ζητάει 42.100€ χωρίς την κρατική επιχορήγηση, έχει επαρκέστατη πραγματική αυτονομία, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και χώρους για πενταμελή οικογένεια. Μέχρι στιγμής δηλαδή το καλύτερο Skoda που κατασκευάστηκε ποτέ…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Enyaq iV 60 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 132 kW (179PS), 310 Nm
Θέση Στον πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 62 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 6,25 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 35 λεπτά 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 15,7 kWh/100 km, 17,4 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 411 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 62 kWh (58,3 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 345-375 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/55 R20-255/45/R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.649 × 1.879 × 1.616 mm
186 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.587 / 1.566 mm
Μεταξόνιο 2.765 mm
Χώρος αποσκευών 585 lt (έως 1.710 lt)
Απόβαρο 1.965 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 42.100€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button