ΑΓΩΝΕΣ

GP Μπαχρέιν – Προεπισκόπηση: Πρεμιέρα με σκληρή γόμα για τα 18άρια λάστιχα

Η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο σκληρές γόμες από την νέα γκάμα ελαστικών 18 ιντσών για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος, στο Grand Prix του Μπαχρέιν.

Η  γόμα C1 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η γόμα  C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Ο συνδυασμός αυτός είναι ένα επίπεδο πιο σκληρός από τον περσινό, καθώς τα νέα ελαστικά 18 ιντσών είναι τελείως διαφορετικά ακόμη και όσον αφορά στις γόμες, από τα παλιά ελαστικά 13 ιντσών.

Η επιλογή αυτή έγινε λόγω της χάραξης της πίστας του Σακχίρ, των χαρακτηριστικών της ασφάλτου και των θερμοκρασιών. Το Μπαχρέιν παραμένει μια από τις πιο τραχείς πίστες στο ημερολόγιο (λαμβάνει 5 στα 5 στην κατάταξη τραχύτητας της Pirelli) λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της ασφάλτου σε γρανίτη.

Αυτό έχει ως συνέπεια υψηλά επίπεδα φθοράς και πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Μολονότι η τραχύτητα της ασφάλτου είναι υψηλή, η άμμος που φέρνει ο αέρας από την έρημο – η οποία περιβάλει την πίστα – προκαλεί πολλά γλιστρήματα που επηρεάζουν την πρόσφυση. Γι’ αυτό όσον αφορά στο κράτημα, η πίστα λαμβάνει μόνο 3 στα 5 στη σχετική κατάταξη της Pirelli.

Η πίστα του Σακχίρ είναι «σταμάτα – ξεκίνα» οπότε στη σχετική κατάταξη της Pirelli για την ελκτική πρόσφυση λαμβάνει 4 στα 5. Όσον αφορά στα πλευρικά φορτία, η βαθμονόμηση είναι μόνο 3 στα 5 με τα πίσω ελαστικά να πιέζονται περισσότερο. Η βελτίωση του κρατήματος της πίστας είναι σημαντική κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Πιθανόν φέτος θα είναι ακόμη μεγαλύτερη καθώς θα υπάρχουν αγώνες τόσο της Formula 2 όσο και της Formula 3 ως αγώνες υποστήριξης.

Ο αγώνας στο Μπαχρέιν διεξάγεται σούρουπο οπότε η θερμοκρασία είναι αισθητά διαφορετική από το FP1 και το FP3. Η θερμοκρασία αέρα είναι παρόμοια με το FP2 και τις κατατακτήριες δοκιμές αλλά η θερμοκρασία του οδοστρώματος μπορεί να μειωθεί κατά τη διάρκεια του αγώνα των 57 γύρων.

Τηλεοπτική κάλυψη του GP Μπαχρέιν από την ΕΡΤ και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

Παρασκευή (18/03): 14:00 FP1, 17:00 FP2.

Σάββατο (19/03): 14:00 FP3, 17:00 Δοκιμαστικά.

Κυριακή ((20/03): 17:00 Αγώνας.

Mario Isola, διευθυντής Motorsport: “Επιλέξαμε τα πιο σκληρά ελαστικά της γκάμας για το πρώτο grand prix λόγω της χάραξης της πίστας και των χαρακτηριστικών της ασφάλτου και των θερμοκρασιών: Επίσης οι γόμες είναι διαφορετικές από τα προηγούμενα χρόνια. Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τα ελαστικά 18 ιντσών του 2022 καθώς συμπλήρωσαν 6 μέρες δοκιμών εξέλιξης με όλες τις γόμες, αν και όχι πάντα σε αντιπροσωπευτικές συνθήκες. Ξέρουμε από το παρελθόν ότι η θερμοκρασία οδοστρώματος παίζει σημαντικό ρόλο στο Μπαχρέιν και επηρεάζει την πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης. Αυτό το είδαμε να συμβαίνει και στις δοκιμές εξέλιξης των προηγούμενων ημερών. Κατά τη διάρκεια του αγώνα οι θερμοκρασίες θα είναι πιο ήπιες σε σχέση με το FP1 και το FP3, οπότε οι ομάδες θα πρέπει να επικεντρωθούν στα στοιχεία που θα έχουν από το FP2 και τις κατατακτήριες δοκιμές. Είναι δύσκολο, όπως ήταν και στο παρελθόν να προβλέψει κανείς τη στρατηγική αγώνα. Το Μπαχρέιν συνήθως είναι αγώνας με πολλές αλλαγές, αλλά θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν κάποιος δοκιμάσει κάτι διαφορετικό φέτος”.

Formula 2 & Formula 3

Η Formula 2, αγωνίζεται με ελαστικά 18 ιντσών από το 2020. Ξεκινά τη σεζόν στο Μπαχρέιν με την P Zero λευκή/σκληρή γόμα και την P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Η σκληρή γόμα έχει τροποποιηθεί για το 2022 ώστε να προσφέρει βελτιωμένη ανθεκτικότητα και αύξηση της διαφοράς απόδοσης από τη μέση γόμα ώστε να δημιουργηθεί μια πρόκληση για τους οδηγούς και να διευρυνθούν οι επιλογές στρατηγικής.

Φέτος η F2 θα έχει δράση περισσότερα Σαββατοκύριακα με δυο αγώνες κάθε φορά: Στο Μπαχρέιν το Σάββατο θα γίνει αγώνας σπριντ (23 γύρων) πριν από τον αγώνα των 32 γύρων την Κυριακή όπου οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιήσουν και τις δυο γόμες καθώς έχουν υποχρέωση για ένα τουλάχιστον πιτ στοπ.

Η σεζόν της Formula 3 για πρώτη φορά ξεκινά από το Μπαχρέιν με την P Zero λευκή/σκληρή γόμα να έχει επιλεγεί ως το κατάλληλο ελαστικό. Παρότι οι γόμες είναι ίδιες με το παρελθόν τα πίσω ελαστικά έχουν σχεδιαστεί ώστε να πέφτει νωρίτερα η απόδοσή τους με την θερμική καταπόνηση.

Αυτό θα αλλάξει την ισορροπία κρατήματος, το μονοθέσιο θα γίνει πιο υπερστροφικό και η οδήγηση πιο απαιτητική ώστε να φανεί το ταλέντο. Η Formula 3 επίσης θα έχει δυο αγώνες ανά Σαββατοκύριακο φέτος, έναν αγώνα σπριντ και έναν κανονικό.

Αλλα νέα motorsport

WRC: Η Pirelli παρουσίασε βελτιωμένα ελαστικά για το World Rally Championship του 2022. Είναι η δεύτερη χρονιά που η εταιρεία λειτουργεί ως αποκλειστικός προμηθευτής του πρωταθλήματος. Σε αυτά τα ελαστικά συμπεριλαμβάνεται το νέο Sottozero για κρύες συνθήκες, πάγο και χιόνι το οποίο χρησιμοποίησε ο οδηγός της Toyota, Kalle Rovanpera για να κερδίσει στη Σουηδία αλλά και τα ελαστικά P Zero για άσφαλτο και Scorpion για χώμα.

GT: Υπάρχει ένα νέο ελαστικό για τους αγώνες GT φέτος. Το P Zero DHF θα χρησιμοποιηθεί στις κατηγορίες GT3 και GT4. Οι οδηγοί δοκίμασαν τα νέα ελαστικά στο Πωλ Ρικάρντ την προηγούμενη βδομάδα σε επίσημο τεστ. Ταχύτερος ήταν ο Fabian Schiller με Mercedes, ενώ ο Valentino Rossi έκανε το ντεμπούτο του με Audi.

Από τον αγώνα στο δρόμο: Η Pirelli παρουσίασε πρόσφατα το νέο ελαστικό Scorpion για SUV: μια σειρά ελαστικών που υπάρχει από το 1986, το πρώτο εξελίχθηκε για το εκτός δρόμου όχημα της Lamborghini την καινοτόμο, τότε, LM002. Το νέο ελαστικό Scorpion έχει εξελιχθεί χρησιμοποιώντας μια πατενταρισμένη διαδικασία της Pirelli η οποία αναπτύχθηκε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ενισχύει την απόδοση του ελαστικού και τη διάρκειά της σε διαφορετικές επιφάνειες: Αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της φιλοσοφίας Pirelli από την «πίστα στο δρόμο».

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!