PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Tucson 1.6T Full Hybrid [mini test]

Το πληρέστερο ίσως SUV της ελληνικής αγοράς «σβήνει» τη μοναδική… μουτζούρα της ήπιας υβριδικής έκδοσης (αυξημένη κατανάλωση καυσίμου) με το πρώτο πλήρως υβριδικό μοντέλο της Hyundai με turbo κινητήρα.

Με τη δοκιμή του Tucson πριν από λίγους μήνες, στην ήπια υβριδική 48V εκδοχή του, δεν μπορούσαμε να κρύψουμε τον ενθουσιασμό για την υπεροχή και την πληρότητα του. Όπως δεν μπορούσαμε να παρακάμψουμε και τον διψήφιο αριθμό λίτρων στην κατανάλωση ανά 100 χλμ. Μα καλά θα πει κανείς, τι σόι υβριδικό είναι όταν «καίει» τόσο;

Η αλήθεια είναι πως ο πολύς κόσμος μπερδεύεται με τα πλήρως υβριδικά και τα ήπια υβριδικά. Στα τελευταία, ο ρόλος ενός 48V υβριδικού συστήματος δεν είναι και τόσο ενεργός, αφού ουσιαστικά η μίζα/γεννήτρια ξεκουράζει τον βενζινοκινητήρα και ρίχνει τις στροφές του σε ορισμένες περιπτώσεις που υπό άλλες συνθήκες θα δούλευε στο ρελαντί. Αυτό μεταφράζεται σε 9-10 λίτρα/100 χλμ. αντί για 11 π.χ. που θα μπορούσε να καταναλώνει χωρίς αυτό το σύστημα.

Αλλά προτού περάσουμε στο πλήρως υβριδικό Tucson, θέλετε να θυμηθούμε λιγάκι το επιβλητικό SUV της Hyundai;

Αιχμηρό από άκρη σε άκρη, κρύβει τα 4,5 μέτρα μήκους με δυναμικό design, μεγάλη μάσκα, φωτιστικά σώματα LED και στυλ που δεν θυμίζει κανένα άλλο SUV. Εσωτερικά, αποτελεί την καλύτερη εκδοχή των υπολοίπων Hyundai με αισθητή την ποιότητα και το καλό φινίρισμα (το ξαδερφάκι Sportage ίσως είναι ανώτερο σε αυτό τον τομέα), αλλά και τους χώρους για επιβάτες και αντικείμενα σε κάθε γωνιά του Tucson.

Περνώντας σιγά-σιγά στην φουλ υβριδική έκδοση του Tucson, να πούμε πως ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 616 λίτρα. Ατό συμβαίνει διότι η μπαταρία είναι τοποθετημένη έξυπνα κάτω από το δάπεδο του Tucson. Και όχι κάτω από το πορτμπαγκάζ, κάτι που «κλέβει» σε άλλες περιπτώσεις ένα μεγάλο τμήμα του. Αυτή η διάταξη βοηθά και στην ορθή κατανομή βάρους με την συμπεριφορά του υβριδικού μοντέλου να εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά ακόμη και με το πόδι βαθιά στο πεντάλ του γκαζιού.

Και δεν είναι ασήμαντος αριθμός οι 230 ίπποι και τα 350 Nm ροπής (1.500/4.500 σ.α.λ.) που αποδίδουν συνδυαστικά ο turbo 1.600άρης βενζινοκινητήρας 180 ίππων και ο ηλεκτροκινητήρας 44,2 kW (60 ίππων) με την μπαταρία 1,49 kWh να κλείνει τον κύκλο ενός αποδοτικού συστήματος που γλιτώνει αρκετά ευρώ από το πορτοφόλι μας. Το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής είναι «γλυκό» στις αλλαγές και τα φωτιζόμενα πλήκτρα του επιλογέα βοηθούν ώστε να μην ξεχνάς αν το έχεις στο R ή στο D.

Το φουλ υβριδικό Tucson, που ξεπερνά τα 1.500 κιλά σε βάρος φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,0 δευτερόλεπτα και, ειδικά στο Sport, μετατρέπεται σε εκρηκτικό και απολαυστικό SUV που ταυτόχρονα δεν θα «κάψει» με τίποτα περισσότερα από 8 λίτρα/100 χλμ. Ίσα ίσα που με συντηρητική οδήγηση ο αριθμός αυτός πέφτει σε ρυθμούς… diesel, ακόμη και κάτω από 5 λίτρα/100 χλμ.

Κάπου εκεί σκέφτεσαι… το αγοράζω, πόσο κάνει αυτό το SUV ρε παιδί μου; Είναι γρήγορο, στιβαρό στο δρόμο, έχει χώρους, είναι κομψό, «καίει» σαν i10 και θα σκαρφαλώσει (17 εκατοστά από το έδαφος) και κάνα πεζοδρόμιο. Α, ναι σωστά δεν σας είπαμε πως η έκδοση της δοκιμής μας είναι προσθιοκίνητη, αφήνοντάς τον τίτλο του πληρέστερου όλων για κάποιο άλλο Tucson (4×4 Full Hybrid) που θα οδηγήσουμε σύντομα.

To «δικό μας», πάντως, ξεκινά από 36.900€ αυτή τη στιγμή, ποσό που αντικατοπτρίζει την αξία του κορεατικού SUV και είναι μικρότερο κατά 2.500€ σε σχέση με το τετρακίνητο και 7.400€ σε σχέση με το 48V αυτόματο των 150 ίππων.

Δείτε εδώ περισσότερες δοκιμές μοντέλων Hyundai

Τεχνικά χαρακτηριστικάHyundai Tucson 1.6T Full Hybrid
Κινητήρας (βενζίνης)
Ηλεκτροκινητήρας
Μπαταρία
1.598 cc (τετρακύλινδρος )
44,2 kW (60 PS)
1,49 kWh
Ισχύς, Ροπή (συνδυαστικά)230 ίπποι, 350 Nm
0-100, Τελική8,0 δλ., 193 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής5,7 / 6,6 λτ./100 χλμ.
Εκπομπή CO2130 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.500/ 1.865/ 1.650 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών616 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 36.990€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button