PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Jimny LCV [mini test]

Είναι το φθηνότερο τετρακίνητο επαγγελματικό όχημα που διαθέτει γνήσιο off-road παρουσιαστικό, κιβώτιο με «κοντό» και «κλείδωμα» και φυσικά πλαίσιο τύπου «σκάλας». Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα αυθεντικό 4×4;

Είναι το Suzuki Jimny που αν και οι νέοι πιο αυστηροί κανονισμοί της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων έβαλαν απαγορευτικό στις πωλήσεις του στην ΕΕ ως ΙΧ επιβατικό, η ελληνική αντιπροσωπεία το προσφέρει στο ελληνικό κοινό στην έκδοση του ελαφριού επαγγελματικού (LCV).

Ξυπνάει μνήμες από Samurai

Χωρίς να υστερεί σε τίποτα από τα χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε με την έλευση του ως ΙΧ, το επαγγελματικό Jimny ξεχωρίζει για το σπαρτιάτικό εξωτερικό αλλά και εσωτερικό του περιβάλλον. Προφανώς για λόγω κόστους έχουν επιλεχθεί οι σιδερένιες ζάντες, ενώ το τετράγωνο «Militaire Look» έρχεται να ξυπνήσει μνήμες από το θρυλικό Samurai. Θα έλεγε κανείς ότι το τελευταίο Jimny έρχεται σε συνέχεια του Samurai, με τις τετράγωνες γραμμές, παρά με το Jimny της προηγούμενης γενιάς.

Όπως και να έχει, το Jimny εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στις χωμάτινες πίστες, όπου νιώθει στο στοιχείο του, αλλά και στον αστικό ιστό τα καταφέρνει εξίσου καλά. Όχι γιατί μπορεί να «καβαλάει» πεζοδρόμια και πλατείες, αλλά γιατί με μήκος 3,65 μέτρα μαζί με τη ρεζέρβα και το τιμόνι να «κόβει» (αν και όχι ιδιαίτερα γρήγορα) θα παρκάρει εκεί που παρκάρει ένα όχημα πόλης. Την ίδια στιγμή η θέα από ένα όχημα που απέχει τα 210 mm από το έδαφος είναι εξαιρετική!

Όλα είναι δρόμος για το Jimny

Στην πράξη ο κινητήρας των 1.500 κυβικών διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και πολύ καλή απόκριση στο γκάζι. Οι 102 ίπποι είναι υπέρ αρκετοί για τη φύση του Jimny και η ροπή των τα 130 Nm ροπή εξασφαλίζει και εκκίνηση με τρίτη στο κιβώτιο. Μέχρι τα 100 χλμ./ώρα η νωχελική επιτάχυνση και ο ήχος θυμίζουν παλιά δίλιτρα 16βάλβιδα σύνολα (για καλό το αναφέρω). Αλλά μετά τα 110 χλμ./ώρα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ιδιαίτερα ενοχλητικοί στο εσωτερικό της καμπίνας.

Προφανώς και ο συνειδητοποιημένος κάτοχος ενός Jimny τα γνωρίζει αυτά προτού το αγοράσει και δεν αναμένει ούτε τη σβελτάδα, μήτε την άνεση π.χ. ενός Vitara. Αυτό που αναμένει και ανυπομονεί είναι η επαφή με τις διαδρομές σε βουνό και γενικά στην ύπαιθρο προκειμένου να διαπιστώσει, αν όλα αυτά που γράφονται για τις off-road ικανότητες του έχουν αντίκρισμα.

Εκεί, λοιπόν, οι άκαμπτοι άξονες με  τους τρεις συνδέσμους, το πλαίσιο σκάλα, η απόσταση των 21 εκατοστών από το έδαφος και οι γωνίες προσέγγισης/ ράμπας/ διαφυγής (στις 37, 28 και 49 μοίρες, αντίστοιχα) εξασφαλίζουν πρόσβαση στο αδιαπέραστο για συμβατικά οχήματα. Αρωγός και το διαφορικό (αργό – γρήγορο) με ξεχωριστό 5αρι λεβιέ και όχι με ένα μπουτόν, κόντρα στο πνεύμα της εποχής.

Παραλίες, πεδιάδες, μονοπάτια δύσβατα με ή χωρίς κλίση φαντάζουν ιδανικά πεδία για να διαβεί κανείς με το Jimny, πάντα όμως με την απαιτούμενη προσοχή και την συνοδεία αντίστοιχης ικανότητας οχήματος, αν επιχειρήσετε να εξαντλήσετε τις δυνατότητες του.

Επιστρέφοντας στην πραγματικότητα του Jimny LCV, που το κοινό τους είναι ο επαγγελματίας ή ο «αγρότης» θα συμπληρώσω εγώ, διαθέτει ένα χώρο αποσκευών που φτάνει τα 863 λίτρα. Πολλά ακούγονται για τον καθημερινό οδηγό. Για τον επαγγελματία; Είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί από τις πωλήσεις που θα κάνει. Για τον αγρότη ή τον μελισσουργό, πάντως, είναι λίγα.

Μήπως μπορείτε να αγοράσετε επαγγελματικό και δεν το ξέρετε;

Στο μεταξύ μήπως όμως είστε στην κατηγορία εκείνων που μπορείτε να αγοράσετε το επαγγελματικό Jimny και δεν το ξέρετε. Προφανώς όσοι έχουν επαγγελματική δραστηριότητα πληρώνουν ΟΑΕΕ κλπ. μπορούν να αποκτήσουν επαγγελματικό όχημα. Ωστόσο από το 2019 όσοι έχουν στο Ε9 αγροτική περιουσία (ελιές κλπ.) και δηλώνουν κάποιο έσοδο από αυτά (χωρίς να είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες) μπορούν να εκμεταλλευτούν το νόμο (Ν.4530/2018 ΦΕΚ Α’ 59, άρθρο 56) και να εξασφαλίσουν το δικαίωμα για αγροτικό αυτοκίνητο και το Jimny φυσικά. Tην τιμή την αφήσαμε τελευταία, καθώς ο λάτρης του Jimny δεν θα σταθεί στα 17.457 ευρώ που το προσφέρει η αντιπροσωπεία.

Τεχνικά χαρακτηριστικάSuzuki Jimny LCV
Κινητήρας (βενζίνης)1.462  κ. εκ., τετρακύλινδρος
Ισχύς, Ροπή (συνδυαστικά)102 ίπποι, 130 Nm
0-100, Τελική– δλ., 145 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής7,7 / 8,8 λτ./100 χλμ.
Εκπομπή CO2137-174 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)3.645 / 1.645 / 1.720 χλστ.
Χώρος αποσκευών863 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 17.457€

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button