NEAPINED

Στο LPG στρέφεται μεγάλη μερίδα οδηγών στην Ελλάδα

Χαμός γίνεται στα ειδικά συνεργεία προσθήκης εναλλακτικού καυσίμου, όπως LPG και CNG, σε αυτοκίνητα. Η κούρσα ανόδου των καυσίμων φαίνεται πως έχει οδηγήσει πολλούς κατόχους οχημάτων να κάνουν χρήση και εναλλακτικών καυσίμων όπως είναι το υγραέριο και το φυσικό αέριο.

Τουλάχιστον αυτό τονίστηκε στο Caroto από εξειδικευμένα καταστήματα στην Αττική που προχωρούν σε αυτές τις μετατροπές και εγκαταστάσεις κιτ υγραερίου LPG. Συνήθως αφορούν οχήματα παλαιότερα, 10ετίας κυρίως, που δεν είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα συστήματα οικονομίας καυσίμου.

Μάλιστα σε μια τηλεφωνική έρευνα που υλοποιήσαμε,  οι τιμές για ένα σύστημα υγραερίου για ένα αυτοκίνητο με ψεκασμό, ξεκινάει από 650 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει και τα 1000 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Σε αυτό φυσικά θα προσθέσετε και το κόστος του ΚΤΕΟ, που κυμαίνεται στα 80 ευρώ περίπου.

Οι εταιρίες που ήδη δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είναι πολλές και για το λόγο αυτό απαιτεί ιδιαίτερο ψάξιμο από τους καταναλωτές. Πολλές εταιρίες προσφέρουν μάλιστα και εγγύηση στον κινητήρα του οχήματος πέραν του συστήματος υγραερίου. Άλλες πάλι προσφέρουν και άτοκες δόσεις για ένα ή δυο χρόνια αποπληρωμή.

Αυτό που πρέπει φυσικά να γνωρίζει ο καταναλωτής και επισημαίνεται από τους “μετατροπείς” είναι ότι η εύρυθμη λειτουργία του αερίου στο αυτοκίνητο εξαρτάται και από την μηχανική του εικόνα.

Συνήθως όποια μικρό-προβλήματα, στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου (βλέπε δυναμό, μπουζί, κλπ) που δεν τα έχετε διαγνώσει, με την προσθήκη του υγραερίου, θα εμφανιστούν και θα χρειαστεί να επιδιορθωθούν. Ένα πολύ συχνό παράδειγμα είναι η τοποθέτηση ενός νέου σετ μπουζί Ιριδίου, προκειμένου να δουλέψει σωστά το σύστημα υγραερίου. Σε κάθε περίπτωση προτού προχωρήσετε στην τοποθέτηση ενός νέου συστήματος υγραεριοκίνησης μιλήστε με τους μετατροπείς για την μηχανική κατάσταση του οχήματος σας και πράξτε ανάλογα.

Αναφορικά με την οικονομία στα καύσιμα, αυτή είναι δεδομένη, αφού το LPG διατίθεται στο 50% της αμόλυβδης. Βέβαια υπολογίστε ότι το αυτοκίνητο θα καταναλώνει 10% περισσότερο υγραέριο σε σχέση με την Βενζίνη. Και πάλι όμως η οικονομία είναι ασυναγώνιστη με το υγραέριο.

Φυσικά η απόσβεση της επένδυση σας, έχει να κάνει και με χιλιόμετρα που κάνετε κάθε μέρα. Αν το αυτοκίνητο το έχετε μόνο για βόλτα κλπ., τότε ίσως θα πρέπει να κάνετε μια απλή άσκηση κόστους – οφέλους. Σε κάθε περίπτωση η πενία τέχνες κατεργάζεται…

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button