PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Mokka 1.5 Diesel [test drive]

Εκεί που περιμένεις να εμφανιστεί άλλο ένα βαρετό SUV που απλά δημιουργήθηκε επειδή έχουν «πέραση» στο αγοραστικό κοινό, ξεπετάγεται το Mokka. Γουρλώνεις τα μάτια και σκέφτεσαι… Η Opel έφτιαξε αυτή τη ζωγραφιά; Και όμως…

Οι συνεργασίες είναι για να κερδίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι και στην περίπτωση της αποχώρησης της Opel από την GM και την είσοδο της στο group PSA και την αγκαλιά της Stellantis, το αποτέλεσμα και το κέρδος είναι κάτι παραπάνω από εμφανές.

Το Mokka μοιάζει σαν να μην αντικαθιστά κανένα SUV της Opel, και αν δεν υπήρχε το Corsa δύσκολα θα μάντευες και ποια εταιρεία το λανσάρει. Διαθέτει έντονη τη γαλλική ταυτότητα με σχεδιαστική τόλμη, φανταχτερή μάσκα vizor, αρκετές γωνίες και μυώδες στήσιμο με αυξημένο φάρδος και μειωμένο ύψος. Συστατικά ολίγον από το αδελφό Peugeot 2008, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μοιάζουν στο παραμικρό.

Μάλιστα, οι τολμηρές χρωματικές επιλογές και οι διχρωμίες δίνουν επιπλέον σπορτίφ τόνο, με τις εντυπωσιακές ζάντες (σκούρες στην ασημο-κόκκινη έκδοση της δοκιμής μας) να φτιάχνουν ακόμη περισσότερο το περιτύλιγμα του Mokka. Και αφού κατά γενική ομολογία το μικρό SUV της Opel σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, περιμένεις το κάτι παραπάνω και στα ενδότερα.

Μπορεί η έκπληξη να μην αποτελεί συνέχεια της εξωτερικής εμφάνισης, αφού επικρατεί η σοβαρότητα και η εργονομία σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο τα υλικά δείχνουν αναβαθμισμένα με κομψές σκούρες γυαλιστερές επιφάνειες και δύο ψηφιακές οθόνες (πίνακας οργάνων και οθόνη multimedia) που σε κερδίζουν με το μέγεθος τους στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού, όχι όμως και με τα γραφικά τους.

Πάντως, η ύπαρξη διακοπτών βοηθά αρκετά στον τομέα εξοικείωση, ενώ μπορούμε να πούμε πως θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη προσοχή στους χώρους για μικροαντικείμενα (κάτω από το υποβραχιόνιο είναι στενός ο διαθέσιμος χώρος), κάτι που δε συμβαίνει και στην άνεση των επιβατών γενικότερα αφού τα γόνατα έχουν αρκετό περιθώριο ειδικά για το συνοδηγό (το οδηγοκεντρικό ταμπλό έχει σχεδιαστεί ιδανικά για αυτό το λόγο). Στα συν και η σχεδίαση των καθισμάτων, καθώς προσφέρουν άνεση, εξαιρετική πλευρική στήριξη και αρέσουν στο μάτι με τις κομψές ραφές και τα χρωματικά «παιχνιδίσματα» της εκάστοτε έκδοσης.

Το compact SUV της Opel δεν ξεπερνά τα 4,15 μέτρα σε μήκος, κάτι που σημαίνει πως δεν μπορείς να έχεις και ιδιαίτερες απαιτήσεις σε θέματα χώρου αποσκευών και πίσω επιβατών. Τα 350 λίτρα του πορτμπαγκάζ δεν θα σε συγκινήσουν, όμως αυτός είναι ο μέσος όρος της κατηγορίας (το αδελφό 2008 υπερτερεί κατά 84 λίτρα) και μάλιστα ενδεικτικά το Toyota Yaris Cross είναι 3 εκατοστά μακρύτερο και οι χώροι των πίσω επιβατών υστερούν σημαντικά σε σχέση με το -ελάχιστα- μικρότερο Mokka. To καλό πάντως είναι πως μπορεί να κινηθεί ευέλικτα μέσα στην πόλη και να παρκάρει με την ευκολία ενός Corsa, με σύμμαχο το «κοφτερό» και ελαφρύ τιμόνι του.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Η πλατφόρμα CMP (του ομίλου Stellantis) στην οποία βασίζεται -και- το Mokka είναι 120 κιλά ελαφρύτερη και 15% πιο δύσκαμπτη σε σχέση με το πλαίσιο που αντικαθιστά, γεγονός που φαίνεται από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στο τιμόνι του Mokka. Δεμένο και στιβαρό, δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχο του και σε κερδίζει οδηγικά με αρμονική ισορροπία ανάμεσα σε κράτημα και άνεση. Λιγότερο σφιχτό από ένα Ford Puma και άνετο σαν το Peugeot 2008 δεν σε ξενίζει σε καμία περίπτωση και δείχνει πόσο καλό έκανε η γαλλική συμμαχία στο νέο Mokka.

Τόσο οι Γάλλοι εν τω μεταξύ, όσο και η Opel αγαπούν τους κινητήρες diesel και αν ήταν στο χέρι τους κάθε άλλο παρά θα μιλούσαν για πιθανή μελλοντική κατάργηση. Ακόμη και στο ξεκίνημα της δύσης τους πάντως είχαμε την ευκαιρία -με την έκδοση 1.5 110 PS- να θυμηθούμε τα πλεονεκτήματα τους με αποκορύφωμα την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Και μην πείτε πως τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. με τιμή αγοράς του diesel αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με αυτή της αμόλυβδης δεν είναι λόγος για να επιμένεις πετρελαιοκίνητα.

Βάλτε στην εξίσωση και τα 250 Nm ροπής από τις 1.750 κιόλας σ.α.λ. και έχετε ένα σχετικά «μανιτζέβελο» και ροπάτο σύνολο που κερδίζει επιπλέον πόντους με την ορθή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Σαφώς και οι 110 ίπποι του τρικύλινδρου μοτέρ δεν προϊδεάζουν για εκρηκτικές βόλτες, ωστόσο το ντιζελοκίνητο Mokka κάνει τη δουλειά του (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα) και με το παραπάνω και δεν υστερεί μέσα στην πόλη ή στο ταξίδι αν δεν έχεις όρεξη για μεγάλες συγκινήσεις και οριακά προσπεράσματα.

Ίσα ίσα που η οικονομία που είναι σε θέση να προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί ατού για το όμορφο Mokka και ας ζητάει λίγα παραπάνω χρήματα σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 100 ίππων (+1.800€) και σε σχέση με αυτή των 130 ίππων (+1.300€). Συγκεκριμένα, η βασική έκδοση Edition του μοντέλου δοκιμής μας ξεκινά από 23.700€ (μιλάμε πάντα για προσθιοκίνητο) μπαίνοντας στη ζυγαριά εξαρχής με θετικό πρόσημο.

Από τη μία πλευρά του ζυγού έχουμε ένα εξαιρετικό παρουσιαστικό, καλή συμπεριφορά στο δρόμο και ένα μηχανικό σύνολο που χαρίζει οικονομία και αυτονομία. Από την άλλη, θα γίνουν λογικές παραχωρήσεις σε θέματα χώρων και επιδόσεων, ενώ με τα 23.700€ μπορείς σαφώς να κοιτάξεις και άλλα μικρά SUV του ανταγωνισμού και ας μην είναι τόσο εντυπωσιακά σε εμφάνιση. Η ζυγαριά πάντως του Caroto γέρνει υπέρ του γερμανικού μοντέλου, αν και θα θέλαμε να έχει πιο προσιτό οικονομικά χαρακτήρα.

Αν ξεπεράσουμε το σοκ της τιμής της «έχει τα πάντα» έκδοσης της δοκιμής μας, το νέο 2008 είναι ένα από τα SUV με τα πιο ισορροπημένα χαρακτηριστικά στον δρόμο. Έχει κορυφαία ποιότητα κύλισης με την ανάρτηση να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και να μην αντιδρά ξερά. Εννοείται πως η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά μπροστά και γενικότερα το 2008 συμπεριφέρεται ως ένα πολύ καλά στημένο προσθιοκίνητο με ουδέτερες αντιδράσεις.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Mokka 1.5 Diesel 110PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 250 Nm (25,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 44 lt)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 772 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 116 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 215/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.150 x 1.790 x 1.535 mm
# εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.548 / 1.548 mm
Μεταξόνιο 2.557 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.105 lt
Απόβαρο 1.295 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 23.700€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!