ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 [test drive]

Δοκιμάζουμε το πολύ καλό νέο Peugeot 2008 SUV στην πλουσιότερη ντίζελ έκδοση του με το αυτόματο κιβώτιο και τον υπερπλήρη εξοπλισμό.

Από το 3008 και μετά η Peugeot περνά μια περίοδο δεύτερης νιότης με τις πωλήσεις της μάρκας να πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο και να χτίζει μια πολύ ισχυρότερη εικόνα. Με βασικού ατού τους αποδοτικούς κινητήρες και φυσικά το μπάνικο ντιζάιν, το 3008 ήταν αυτό που βασικά έχτισε τη νέα εικόνα της Peugeot διανθισμένη με premium άρωμα. Με το 5008 να ακολουθεί, στη συνέχεια το 508, μετά το 208 και τώρα το συγγενές 2008, το οποίο βασίζεται στην μικρότερη CMP πλατφόρμα. Ποιο είναι το κίνητρο όμως της αγοράς του 2008;

Καταρχήν, αν σώνει και καλά θέλει κάποιος το νέο του αυτοκίνητο να έχει το λιοντάρι στην μάσκα, το 2008 είναι πολύ προτιμότερο από το σικ αλλά στενόχωρο 208 και αξίζει να ανέβει σε μπάτζετ. Από την άλλη, σαφώς το 3008 έχει μια πιο upper class αίσθηση, η οποία όμως αποτυπώνεται και στην τιμή πώλησης. Έτσι, το 2008 τοποθετείται κάπου ανάμεσα στο θέμα της τιμής (δίχως να το λες σε καμία περίπτωση «φτηνό»), ειδικά για κάποιον που γλυκοκοιτάζει το 3008 αλλά δεν μπορεί να φτάσει τόσο ψηλά.

Αλλά αυτά αποτελούν μια πολύ προσωπική υπόθεση (και την τσέπη του καθενός) οπότε περνάμε στο μοντέλο της δοκιμής μας που έλαχε να είναι η diesel έκδοση (από 21.900€, εδώ οι τιμές όλων των εκδόσεων του 2008, «εκκίνηση» από τις 20.500€) και μάλιστα με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο, οπότε η τιμή πώλησης ανεβαίνει στα ύψη. Μάλιστα, πρόκειται για την έκδοση με τους 130 ίππους και με λίγα λόγια πέσαμε στην ακριβότερη επιλογή του 2008 (από 31.900€) που τα έχει όλα από πλευράς εξοπλισμού.

Όπως και να έχει μπορεί να δώσει την λύση για όποιον κάνει πολλά χιλιόμετρα (μία μέση κατανάλωση στα 7,0 λίτρα/100 χλμ. με τα περισσότερα στην πόλη) και που με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο μπορεί να πέσει αρκετά πιο κάτω. Επίσης, το 2008 με τον εξαιρετικό 1.500άρη BlueHDi συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο 8άρι της Aisin και με σωστά κατεβάσματα και ανεβάσματα σχέσεων.

photos: nmarinopoulos

Όσο για την λειτουργία του μοτέρ, είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο λίγο θόρυβο κάνει και χάρη στην πολύ καλή δουλειά των Γάλλων στον τομέα του NVH δύσκολα θα αντιληφθείς με το αυτί την ντίζελ χροιά του. Κατά τα υπόλοιπα είναι στρωτός, γεμάτος και ροπάτος στην λειτουργία του. Φυσικά υπάρχει και η μικρότερη έκδοση με τους 100 ίππους (από 21.900€), η οποία είναι και η πιο συμφέρουσα.

Αν ξεπεράσουμε το σοκ της τιμής της «έχει τα πάντα» έκδοσης της δοκιμής μας, το νέο 2008 είναι ένα από τα SUV με τα πιο ισορροπημένα χαρακτηριστικά στον δρόμο. Έχει κορυφαία ποιότητα κύλισης με την ανάρτηση να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και να μην αντιδρά ξερά. Εννοείται πως η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά μπροστά και γενικότερα το 2008 συμπεριφέρεται ως ένα πολύ καλά στημένο προσθιοκίνητο με ουδέτερες αντιδράσεις.

Το αμάξωμα παίρνει σχετικά μικρές κλίσεις στις στροφές και στο όριο η τροχιά του αυτοκινήτου είναι σταθερή και δίχως τα ηλεκτρονικά να επιτρέπουν οποιαδήποτε απόκλιση. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, αλλά με πολύ καλή ακρίβεια και πληροφόρηση (προσωπικά δεν με βολεύει το μικρό μέγεθος του) και βαραίνει ανάλογα με το προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που το επιλέγεις από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Το 2008 δεν θα πρέπει να το συσχετίζουμε με το 208, επειδή είναι και έχει το στήσιμο ενός SUV. Έχει καλή απόσταση από το έδαφος (περίπου 16-17 εκ.) για να περάσεις από ένα χωματόδρομο και ο αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες είναι πιο αισθητός.

Η πικάντικη αλλά υπερπλήρης έκδοση της δοκιμής μας είναι ντυμένη από μαλακό πλαστικό και όπου υπάρχουν σκληρά αυτά έχουν πολύ προσεγμένο φινίρισμα. Φυσικά το i-cockpit με τον εντυπωσιακό ψηφιακό 3D πίνακα οργάνων που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο 208. Από το τιμόνι μπορεί ο οδηγός να επιλέξει την θεματική ενότητα που του ταιριάζει, αλλά για μια ακόμη φορά βρίσκω πως η αναγκαστική ρύθμιση του «τετραγωνισμένου» τιμονιού χαμηλά για να βλέπω τον πίνακα δεν με βολεύει στο μπες/ βγες.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια touch-screen 10 ιντσών (7 στις λιγότερο πλούσιες εκδόσεις) και μερικά εκατοστά χαμηλότερα μια σειρά από διακόπτες. Πάντως, θα ήθελα να υπάρχουν χειριστήρια για τον κλιματισμό που τον ρυθμίζεις αναγκαστικά από την οθόνη. Άριστα παίρνει το 2008 στις θήκες για μικρό-αντικείμενα, με βαθιά ντουλαπάκια και πρακτική θήκη στην κεντρική κονσόλα για να στέκεται όριο ένα smartphone.

Στο θέμα των χώρων το 2008 είναι ένα πιο πρακτικό αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά. Γεγονός που απορρέει τόσο από το μεγαλύτερο κατά 14,1 εκατοστά μήκος (συνολικό στα 4,300 μέτρα) όσο και από το αυξημένο κατά 6,7 εκ. μεταξόνιο (στα 2.605 χλστ.). Οι πίσω επιβάτες συναντούν τουλάχιστον ικανοποιητικό χώρο τόσο για τα γόνατα τους όσο και για τα κεφάλια τους.

Πέμπτος επιβάτης θα χωρέσει μόνο με γενναίες παραχωρήσεις, ενώ σημειώστε πως η πίσω σειρά δεν σύρεται σε κανένα 2008. Πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών (405 λίτρα με ρεζέρβα ασφαλείας, 434 με κιτ επισκευής) με το υποδαπέδιο κάλυμμα να αφαιρείται εύκολα και να τοποθετείται σε δύο διαφορετικές θέσεις. Έξυπνες είναι και οι κούφιες άκρες ώστε να χωρά π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης.

Ολοκληρώνοντας το 2008 μου άφησε μια άκρως θετική εικόνα, όπως άλλωστε είναι λογικό από τον ακριβότερο συνδυασμό που υπάρχει στην γκάμα του μοντέλου. Μέχρι την δοκιμή της έκδοσης 1.2 PureTech (από 20.500€, λογικά αυτή με το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον) τον επόμενο μήνα γίνεται άμεσα αντιληπτό πως στα μικρά SUV το κλίμα έχει ζεσταθεί για τα καλά και με το 2008 να έχει πλήρη εξοπλισμό από τις βασικές του εκδόσεις.

Πάντως, ο τρισδιάστατος πίνακας και η μεγάλη οθόνη προσφέρονται από την έκδοση Allure και πάνω, η οποία κατά την γνώμη μου είναι και η πιο συμφέρουσα ανεξαρτήτως κινητήρα. Όσο για το αν οι τιμές του 2008 είναι κάπως τσιμπημένες, δεν θα διαφωνήσω. Ούτε ως προς το γεγονός πως ότι πληρώνεις παίρνεις και πως το μικρότερο SUV της Peugeot αξίζει τα χρήματα που θα δώσεις.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική (WLTP) 5,6 / 4,9 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt (AdBlue: 15,1 lt)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 585 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 113 g/km (128 g/km WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.300 x 1.770 x 1.530 mm
16-17 εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.540 / 1.540 mm
Μεταξόνιο 2.605 mm
Χώρος αποσκευών 405 lt (434 με κιτ επισκευής)
Απόβαρο 1.310 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 31.900€ (21.900€ η 1.5 BlueHDi με τους 100 PS)

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Εχω την εντυπωση οτι καποιο λαθος εχει γινει στην ροπη του κινητηρα. Σχεδον αδυνατον να εχει 205 ΝΜ μονο ο ντιζελ αυτος οπως αναφερετε στον πινακα με τα χαρακτηριστικα.. σιγουρα πανω απο 300ΝΜ το πιο πιθανο..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close