Μετά τις σχετικές διαρροές οι Ιάπωνες παρουσίασαν το νέο τους «όπλο» που θα γράψει ένα ακόμη ζεματιστό κεφάλαιο στα hot-hatches που θα είναι και το τελευταίο.
Με την ηλεκτροκίνηση να έχει το momentum σπορ μοντέλα όπως η GR Corolla μοιάζουν σαν τον τελευταίο των Μοϊκανών. Και έτσι είναι αφού πιθανότατα να βλέπουμε τον συνδυασμό του GR Yaris στην τελευταία του εκτέλεση.
Για την περίσταση ο τρικύλινδρος turbo των 1.600 κ.εκ. φτάνει τα 304 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 370 Nm στις 3.000-5.550 σ.α.λ. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων. Η τετρακίνηση GR Four έχει διαφορικά Torsen και στους δύο άξονες με κατανομή ροπής από 50/50 σε 30/70 (μπροστά/πίσω). Υπολογίστε ένα “0-100” λίγο πάνω από τα 5 δευτερόλεπτα.
Σχεδιαστικά η GR Corolla έχει σχεδόν τα πάντα για να δείχνει πολεμική. Στο εμπρός μέρος η μάσκα με ενσωματωμένη την μεγάλη εισαγωγή αέρα στον αέρα βγάζει μάτια, ενώ στον πίσω το βλέμμα πέφτει αμέσως στις τρεις απολήξεις της εξάτμισης (δύο στρόγγυλες στις άκρες και μια πλακέ στο κέντρο).
Ξεχωρίζουν και τα φουσκωμένα φτερά που αυξάνουν και το πλάτος (+20 χιλιοστά μπροστά, +30 πίσω) σε σχέση με τις στάνταρ εκδόσεις. Προσθέστε τη μεγάλη πίσω αεροτομή καθώς και το έντονα ανάγλυφο καπό με τα ανοίγματα εξαερισμού της έκδοσης Circuit και θα έχετε την πλήρη εικόνα του νέου ιαπωνικού hot hatch.
Τα δυναμικά χαρακτηριστικά τονίζονται από τις ενισχύσεις στο αμάξωμα και τα πιο φαρδιά μετατρόχια (+60 χιλιοστά μπροστά, +85 πίσω). Υπάρχουν και περικοπές σε βάρος χάρη στην ελαφρύτερη οροφή από συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα.
Στην μαύρη καμπίνα υπάρχει ανάλογη racing αύρα με τα σπορ καθίσματα, τα σχετικά λογότυπα, τις κόκκινες πινελιές. Ξεχωρίζει ο πιο κοντός επιλογέας και η πιο χαμηλά τοποθετημένη κολώνα του τιμονιού. Το παρόν δίνουν όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της Toyota, ενώ η έκδοση Circuit διαθέτει και στοιχεία πολυτέλειας.
Η Ιαπωνία θα είναι και η χώρα από την οποία θα ξεκινήσουν και οι πωλήσεις της από το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Η νέα Toyota GR Corolla θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Gazoo Racing στην Ιαπωνία και πιο συγκεκριμένα στο Motomachi.
Main specifications of the all-new GR Corolla
Length | [mm] | 4,410 | ||
---|---|---|---|---|
Width | [mm] | 1,850 | ||
Height | [mm] | 1,480 mm including antenna; the roof height is 1,455 mm | ||
Wheelbase | [mm] | 2,640 | ||
Track | Front | [mm] | 1,590 | |
Rear | [mm] | 1,620 | ||
Seating capacity | 5 | |||
Vehicle weight | [kg] | 1,475 | ||
Engine | 1.6-liter in-line three-cylinder intercooler turbo engine | |||
Type | G16E-GTS | |||
Bore x stroke | [mm] | 87.5 x 89.7 | ||
Total displacement | [liters] | 1.618 | ||
Compression ratio | 10.5 | |||
Maximum output | [kW(PS)/rpm] | 224 (304)/6,500 | ||
Maximum torque | [N・m (kgf・m)/rpm] | 370 (37.7)/3,000-5,550 | ||
Transmission | iMT (6-speed manual transmission) | |||
Driveline | GR-FOUR 4WD system Electronic multi-plate clutch 4WD (with 3 selectable modes) | |||
Gear ratio 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / Reverse | 3.538 / 2.238 / 1.535 / 1.162 / 1.081 / 0.902 / 3.831 | |||
Reduction ratio 1-4 / 5, 6, Reverse | 4.058 / 3.45 | |||
Differentials | Front | Torsen LSD | ||
Rear | Torsen LSD | |||
Suspension | Front | MacPherson strut | ||
Rear | Double wishbone | |||
Brakes | Front | Ventilated disk (18-inch aluminum opposed 4-pot calipers) | ||
Rear | Ventilated disk (16-inch aluminum opposed 2-pot calipers) | |||
Wheels | 18-inch, Gloss Black, 15-spoke, cast alloy | |||
Tires (front/rear) | 235/40R18 Michelin Pilot Sport 4 | |||
Fuel tank capacity | [liters] | 50 |