MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG [test drive]

Η γερμανική εταιρεία γεμίζει το οπλοστάσιο της με ένα ακόμη μικρό SUV, πλάι στα T-Cross και T-Roc.

Δεν είναι η πρώτη φορά που θα ακούσετε πως η κατηγορία των παραδοσιακών μικρομεσαίων hatchbacks έχει την τάση να μας αποχαιρετήσει, ούτε και ότι τα SUV έχουν μπει στα «παπούτσια» της πάλαι ποτέ πανίσχυρης κατηγορίας. Στον πλαίσιο του… βομβαρδισμού λοιπόν από νέα SUV, το Taigo κατέφθασε εκφράζοντας έναν κυρίως αστικό χαρακτήρα.

Πρώτα από όλα οφείλουμε να ομολογήσουμε κάτι. Ότι με μια πρώτη ματιά δείχνει πιο συμπαγές σε σχέση με το T-Roc και πως ήρθε να καλύψει ένα κενό κάτω από το γερμανικό crossover που κυκλοφορεί εδώ και λίγα χρόνια. Και όμως την πατήσαμε, καθώς το Taigo είναι 1,5 εκατοστό μακρύτερο από το T-Roc, χαμηλότερο φυσικά αλλά και στενότερο ακόμη και σε σχέση με το T-Cross.

Οι διαστάσεις του λοιπόν, σε συνδυασμό με την κομψή του σχεδίαση, σου δίνουν την αίσθηση πως είναι ένα μικρό αστικό crossover (4,266 μέτρα μήκος) που θα χωρέσει όπου και ένα Polo. Διαθέτει τη δική του προσωπικότητα, χωρίς να ξενίζει σε κανένα σημείο του αμαξώματος, με τους Γερμανούς να επιλέγουν έναν σίγουρο και εύκολο δρόμο και όχι αχρείαστες υπερβολες.

Εξάλλου, η μεγάλη κυψελωτή μάσκα και τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED (στο πίσω μέρος θυμίζουν ολίγον το ηλεκτρικό ID.3) είναι αρκετά για να συνοδέψουν ένα ολόφρεσκο μοντέλο της VW που βασίζεται στην πετυχημένη συνταγή της πλατφόρμας MQB A0, έστω και στην μικρότερη εκδοχή της. Στο πίσω μέρος το Taigo δείχνει την τάση να εμφανίσει έναν πιο κουπέ χαρακτήρα σε σχέση με την υπόλοιπη SUV οικογένεια της VW.

Θα τολμήσουμε να πούμε πως μας θυμίζει κατά κάποιο τρόπο το Volvo V40 με το Cross Country περίβλημα του και τις όμορφες χρωμιωμένες ράγες οροφής, κάτι που μάλλον αποτελεί παράσημο για το νεότερο μέλος στην οικογένεια των Γερμανών.

Οι άνθρωποι της VW δεν μας έχουν συνηθίσει σε extreme αλλαγές από μοντέλο σε μοντέλο στο εσωτερικό, και αυτό συνέβη και αυτή τη φορά με το μικρό SUV, αφού ο πίνακας οργάνων δείχνει αυτούσιος με το νέο Polo (ευανάγνωστος με μέτρια γραφικά). Το –σαφώς πιο σύγχρονο- σύστημα πολυμέσων αποτελείται από μία μεγάλη οθόνη αφής, λίγους φυσικούς διακόπτες και τα γνωστά πλήκτρα αφής για τη θερμοκρασία και την ένταση του ηχοσυστήματος, τα οποία χαρίζουν εκμοντερνισμό και απαιτούν μία μικρή εξοικείωση στη χρήση τους.

Εκεί που το Taigo αφήνει μόνο καλές εντυπώσεις είναι στην ουσία του πράγματος, δηλαδή στους χώρους για τους επιβάτες και τα μικροαντικείμενα, αλλά και στην εργονομία που παίρνει άριστα (ασήμαντη ένσταση στη θέση των αλάρμ που βρίσκεται σχεδόν μπροστά από το συνοδηγό). Όλα πάνω-κάτω βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις (ίσως αυτό οφείλεται και στην ομοιότητα με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας) με τους επιβάτες να κάθονται αναπαυτικά ακόμη και σε μεγάλο ταξίδι, ενώ τα 438 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν έναν υπέρ-ικανοποιητικό αριθμό για βαλίτσες τεσσάρων ενηλίκων.   

Νωρίτερα αναφερθήκαμε στην πλατφόρμα MQB, που αποτελεί σπουδαία προίκα του ομίλου VW και αποτελεί εχέγγυο για την οδηγική συμπεριφορά του κάθε μοντέλου. Αυτό δεν θα μπορούσε να μη συμβαίνει και με το Taigo, που δείχνει ταγμένο υπέρ της άνεσης, σε βαθμό εντυπωσιασμού κάθε φορά που περνά από σοβαρές κακοτεχνίες ή τολμάμε να καβαλήσουμε κάποιο πεζοδρόμιο.

Θα πει κανείς πως θα χρειαστεί να κάνουμε κάποια υποχώρηση στο θέμα του κρατήματος αφού δεν μπορείς να τα έχεις όλα (και άνεση και στήσιμο), κάτι που δεν ισχύει. Ή μάλλον δύσκολα θα μάθει κανείς αν ισχύει αφού μιλάμε για ένα μικρό crossover με αστική φιλοσοφία και όχι «ραλίστικες» ακρότητες.

Η έκδοση της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 110 ίππων στην περίπτωση μας (υπάρχει και αυτή των 95 ίππων) και 200 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο σύνολο σαφώς και δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε φτιάχτηκε για να χαρίζει μοναδικές συγκινήσεις, αλλά για να ταιριάξει γάντι σε αμαξώματα των 1.260 κιλών όπως αυτό το Taigo.

Ενδεικτικά, για να έχετε μία πρόχειρη εικόνα, το 1.000άρη Taigo των 110 ίππων φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα με τη μετάδοση της κίνησης να αναλαμβάνει αποκλειστικά το 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη. Το αυτόματο κιβώτιο κάνει τη ζωή του οδηγού σαφώς ευκολότερη, ενώ τα puddles πίσω από το τιμόνι δίνουν ένα τόνο «τσαχπινιάς» και σπορ αίσθησης, κάνοντας σε να θέλεις ακόμη μεγαλύτερη ιπποδύναμη, ή απλά να επιλέξεις το sport στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Εκεί θα δεις τις σχέσεις να «κρατάνε» λίγο παραπάνω, το μοτέρ να ηχεί ελαφρώς μέχρι τα αυτιά των επιβατών, αλλά και την κατανάλωση να «τσιμπάει» ελαφρώς πάνω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., αριθμός που σε άλλη περίπτωση δύσκολα θα ξεπεραστεί ακόμη και μέσα στην πόλη. Εκτός αυτής, θα δούμε το… σκορ να πέφτει ακόμη και κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. με συνετή οδήγηση και χωρίς ακρότητες.

Τελικά έχει λόγο ύπαρξης με τόσα SUV κάτω από την ίδια στέγη το Taigo; Φυσικά και έχει, αφού η αγορά δείχνει την αγάπη της ως προς τα crossover χαμηλού κυβισμού και μάλιστα με την ποιότητα που συναντάμε στα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ. Αποτελεί κάτι καινούργιο; Και ναι και όχι, καθώς είναι τόσο καλό σε θέματα κύλισης και άνεσης όσο το περιμέναμε, ενώ ουσιαστικά αποτελεί μία ελαφρώς υπερυψωμένη εκδοχή του Golf και όχι ένα νέο SUV.

Αξίζει; Θα λέγαμε ναι αλλά με προϋποθέσεις, με την τιμή αγοράς να ξεκινά από 23.150€ που είναι σοβαρό ποσό, ωστόσο αν αναλογιστούμε πως μιλάμε για ένα ολοκαίνουριο crossover με καλό εξοπλισμό άνεσης, αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (το χειροκίνητο με 95 ίππους ξεκινά από 20.050€) και ντεμπούτο σε μία εποχή ανόδου σε όλες τις τιμές, τότε μάλλον ο αριθμός αυτός ακούγεται φυσιολογικός και αντάξιος του μοντέλου που οδηγήσαμε.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (17,8 kgm) / 2.000-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 694 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 133 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Falken Ziex, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.266 × 1.767 × 1.515 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.546/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.554 mm
Χώρος αποσκευών 438-1.290 lt
Απόβαρο 1.260 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.150€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Για αυτό η Huyndai – KIA , θα είναι πρώτες σε πωλήσεις για πολλά χρόνια.
    Να μην αναφερθώ στην ποιότητα, καθώς έχω ένα GOLF 5 1400FSI,το οποίο στην οκταετία, άρχισε να ξεφλουδίζει ,μέσα έξω, και να σέρνεται με την όποια αξιοπρέπεια του έχει απομείνει!
    18800 αγορά καινούργιο το 2005.
    Τα όργανα την τελευταία πενταετία δεν λειτουργούν κι έχω πρόβλημα με το ΚΤΕΟ.
    Ούτε για πλάκα ξανά Γερμανικό!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!