NEA

Παράταση στα συμβατικά αυτοκίνητα – Μείωση επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά

Οι πιέσεις από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τόσο μεγάλες που στην Γερμανία ετοιμάζονται να αναθεωρήσουν το χρονοδιάγραμμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό.

Όπως όλες οι χώρες της ΕΕ, έτσι και η Γερμανία ακολουθεί το πλάνο για της προώθησης της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, ο αγανακτισμένος κλάδος αυτοκινήτου και τα συνδικάτα πιέζουν το υπουργείο της χώρας για να καταργήσει τις επιδοτήσεις για τα plug-in υβριδικά έως το τέλος του 2022. Επίσης, υπάρχουν πιέσεις για να μειωθούν έως το 2023 και κατά 1/3 οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αν ισχύσει κάτι τέτοιο τότε τα plug-in υβριδικά δεν θα έχουν την μέγιστη έκπτωση των 4.500 ευρώ. Το 2023 η επιδότηση για τα ηλεκτρικά θα μειωθεί από τις 6.000€ του κράτους (τις υπόλοιπες 3.000€ τις πριμοδοτεί ο κατασκευαστής) στις 4.000€, ενώ για τα επόμενα δύο χρόνια θα πέσει στις 3.000€, σύμφωνα με δημοσίευμα της Automotive News.

Λόγω της κρίσης με την Ρωσία η Γερμανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα τεράστιο πρόβλημα γύρω από το ενεργειακό και ταυτόχρονα θέλει να μετατοπίσει τις επιδοτήσεις για την προστασία του κλίματος σε σχετικούς τομείς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Η επικεφαλής του λόμπι αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, Hildegard Mueller, δήλωσε ότι «…τα υβριδικά plug-in είναι οι πρωτοπόροι για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση». Προσθέτοντας ότι η κατάργηση των επιδοτήσεων «…θα έθετε σε κίνδυνο την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

«Τα plug-in υβριδικά είναι πλέον εμπορικά και δεν χρειάζονται δημόσια επιδότηση», δήλωσε ο Ρόμπερτ Χάμπεκ, μέλος του κόμματος των Πρασίνων και υπουργός Οικονομίας στον μιντιακό όμιλο Funke. «Θέλουμε να υποστηρίξουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά πρέπει να επικεντρωθούμε περισσότερο στην προστασία του κλίματος».

Τέλος, να πούμε πως υπάρχει έντονος προβληματισμός στο καταναλωτικό κοινό με τις επιδοτήσεις και το αν θα ισχύουν μέχρι την παράδοση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό είναι πως το Tesla Model 3 στη Γερμανία ακρίβυνε έως και 7.000€ στην βασική του έκδοση. Στο πλαίσιο της ακρίβειας και της αύξησης των τιμών των νέων αυτοκινήτων, το Model 3 ανέβηκε από τις 42.990€ στις 49.990€ και πλέον δεν δικαιούται της επιδότησης σοκάροντας όσους το είχαν παραγγείλει.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button