MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS [test drive]

Η 3η γενιά του Peugeot 308 κουβαλά πάνω της μεγαλύτερη ευθύνη από αυτή που της αναλογεί. Φιλοδοξεί να μπει σφήνα στην κυριαρχία των Γερμανών που βλέπουν την κατηγορία των μικρομεσαίων να «τους ανήκει» εδώ και δεκαετίες.

Τέτοια είναι η απήχηση του VW Golf που πριν από μερικά χρόνια δεν θα τολμούσε εύκολα κάποιο νέο μοντέλο να το κοιτάξει στα μάτια. Ο Carlos Tavares όμως είχε άλλη άποψη. Έντυσε το νέο 308 με το νέο λογότυπο της εταιρείας, πάτησε πάνω στην πετυχημένη σχεδιαστική γλώσσα του 208 και έφερε στο φως ένα μικρομεσαίο αντάξιο των 7 εκατομμυρίων πωλήσεων που έχει ως τώρα καταγράψει.

Αν έχετε στο νου σας το προηγούμενο 308, τότε θα πρέπει να ξεχάσετε ότι γνωρίζατε. Το νέο hatchback των Γάλλων διαθέτει περισσότερες καθαρές γραμμές, έντονες γωνίες και μυώδες παρουσιαστικό που ξεχωρίζει στο δρόμο, τόσο ώστε να μη θεωρηθεί ακραίο. Η μάσκα soft nose εκτός από το νέο λογότυπο διαθέτει χρωμιομένες οριζόντιες γραμμές που προσθέτουν δυναμισμό και κάνουν -με σύμμαχο τα πανέμορφα στάνταρ LED φωτιστικά σώματα- το δημιούργημα του Jeau Pierre Ploue να εισπράττει θετικά σχόλια.

Αντίστοιχα και στο πίσω μέρος έχει διαγράψει εντελώς το παρελθόν του και εκπέμπει δυναμισμό με τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα, τις όμορφες ψευδό-απολήξεις και ένα διακριτικό σκαλοπάτι που θυμίζει Opel Mokka, να αποτελούν τα σημεία αναφοράς. Έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 11 εκατοστά φθάνοντας τα 4,367 μέτρα, με το μεταξόνιο να κερδίζει επίσης 5,5 εκατοστά, ενώ δεν είναι δύσκολο να παρατηρήσεις ότι είναι και χαμηλότερο κατά 2 εκατοστά.

Οι παραπάνω επεμβάσεις είναι αποτέλεσμα και της νέας πλατφόρμας του ομίλου Stellantis EMP2, η οποία προορίζεται και για το ηλεκτρικό αδελφάκι του 308. Οι νέες διαστάσεις έχουν να κάνουν περισσότερο με την αύξηση στους χώρους των επιβατών, με τους πίσω να κάθονται αρκετά πιο άνετα σε σχέση με το παρελθόν. Μικρή θυσία έγινε όσον αφορά το χώρο αποσκευών που και πάλι φθάνει τα 412 λίτρα, με έναν έξτρα χώρο 28 λίτρων να θυμίζει τον κρυφό στεγανό χώρο του Ford Puma.

Ως εδώ καλά το πήγαν οι Γάλλοι, αλλά δεν είναι και η πρώτη φορά που δημιουργούν ένα αυτοκίνητο που αρέσει με τη σχεδίαση του. Πάνω κάτω περιμέναμε κάτι μοντέρνο και κομψό όπως αυτό που εκπέμπει το νέο 308. Εις τα ενδότερα βρίσκεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, με κυριότερο παράγοντα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και εκπέμπουν ποιότητα που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε σχέση με premium πρoτάσεις. Περισσότερο έχει κάτι από CUPRA με τις λιτές γραμμές του σε ακόμη πιο ποιοτική εκδοχή, παρά με τον άμεσο αντίπαλο του (Golf).

Ότι αγγίζεις πάνω από το ταμπλό αφήνει μαλακή αίσθηση και, ακόμη και στο εσωτερικό τους, οι πόρτες διαθέτουν ένα όμορφο φινετσάτο ύφασμα. Το i-Cockpit είναι ότι πιο μοντέρνο μπορεί να συναντήσει κανείς στην κατηγορία και αφορά το τιμόνι τύπου μαχητικού αεροπλάνου με τη μικρή στεφάνη και τη χαμηλή θέση. Αν θες να βλέπεις καθαρά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων θα πρέπει να τοποθετηθείς σχετικά ψηλά και να κατεβάσεις τη θέση του τιμονιού, κάτι που δεν αρέσει σε όλους. Λίγο κρίμα γιατί οι hi-tech ενδείξεις στροφών και ταχύμετρου δύσκολο να είναι ευδιάκριτες με το τιμόνι σε βολικό ύψος.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Γενικότερα είναι οδηγοκεντρικό και μεγάλη απόδειξη το ταμπλό που είναι στραμμένο προς τον οδηγό. Στο μέσο του η κρυστάλλινη οθόνη με τα σύγχρονα γραφικά σε εντυπωσιάζει με τα i-toggles, τα μεγάλα πλήκτρα αφής και τους επιπλέον φυσικούς διακόπτες ακριβώς από κάτω. Το infotainment βασίζεται στην οθόνη 10 ιντσών και μπορεί να μην είναι το πλέον εργονομικό και πρακτικό του κόσμου, όμως διαθέτει δεκάδες λειτουργίες όπως πχ. το mirroring του smartphone σας. Στα υπέρ και η βαθιά θήκη μέσα από το υποβραχιόνιο, όπως και χώροι για μικροαντικείμενα μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων που παρέχουν αξιοπρεπή στήριξη και μεγάλη ευκολία.

Το σπορ τιμόνι και η χαμηλή θέση οδήγησης σε προδιαθέτουν για την ανάλογη συμπεριφορά στο δρόμο. Το νέο 308 εκτός από τις PHEV εκδόσεις του διατίθεται ως βενζινοκίνητο με τον 1.2 PureTech να αποδίδει 130 ίππους στην περίπτωση της δοκιμής μας (υπάρχει και έκδοση 110 ίππων, αλλά και 1.5 diesel).

To τρικύλινδρο τουρμπάτο σύνολο -αν και λίγο τραχύ ηχητικά- σε εκπλήσσει με την στρωτή γραμμική του λειτουργία και ανεβάζει στροφές από νωρίς (230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.) Αυτό το κάνει να μοιάζει πιο ισχυρό από ότι είναι στην πραγματικότητα και αν δεν εκτιμούσαμε την οικονομία του (δεν ξεπέρασε τα 8,2 λίτρα/100 χλμ. μέσα στην πόλη) μπορεί να αναζητούσαμε ακόμη μεγαλύτερη ιπποδύναμη.

Όχι ότι δεν αρκούν 130 ίπποι, κάθε άλλο, αλλά γιατί το πλαίσιο και το κοφτερό τιμόνι «φωνάζουν» από μακριά για ταχύτητα, γεγονός που έρχεται να δώσει εξήγηση στο ηλεκτρικό μέλλον που αφορά το υπάρχον πλαίσιο. Όσο και να πιέσεις το 308 δεν θα δυσανασχετήσει, ούτε θα σε τρομάξει με πιθανές κλίσεις στις στροφές. Για κάποιο λόγο θέλεις να πατάς το γκάζι πιο συχνά για να χαρείς το μικρό τιμόνι με την ευχάριστη αίσθηση, αλλά και να παίξεις με τον εξίσου ευχάριστο -αλλά παράδοξα ψηλό- επιλογέα 6 σχέσεων.

Το γαλλικό μοντέλο τραβάει κατά κάποιο τρόπο το δικό του δρόμο και δε θέλει να μοιάσει στον γερμανικό ανταγωνισμό. Καταφέρνει να πατάει στα χνάρια του εξαιρετικού πλαισίου όσον αφορά την ποιότητα κύλισης και την άνεση της ανάρτησης, ενώ ο σπορ χαρακτήρας του είναι εφάμιλλος με αυτόν του CUPRA Leon. Διαθέτει ένα εξαιρετικό πακέτο για να υπερκεράσει κάθε μία από τις δύο περασμένες γενιές του και κυρίως να ξεπεράσει την «άρνηση» του αγοραστικού κοινού προς την κατηγορία των μικρομεσαίων.

Όλοι πλέον έχουν στραφεί προς τα SUV, όπου η Peugeot έχει δυνατές προτάσεις, για τους πιο παραδοσιακούς όμως το 308 βάζει δύσκολα όσον αφορά το δίλλημα μεταξύ αυτού ή κάποιου αστικού crossover.

Για τους φίλους του γαλλικού μοντέλου που θα μπορούσαν να συμβιβαστούν και με ένα λιγότερο δυνατό σύνολο, η έκδοση των 110 ίππων να κοστίζει λίγο περισσότερα από 25 χιλιάρικα (25.500 ευρώ!). Ναι, τόσο κοστίζει η βασική έκδοση του 308 με την έκδοση της δοκιμής μας με τα 130 άλογα να ξεκινά από τα 26.500€! Αυτά σε μια εποχή που τα πάντα έχουν ακριβύνει με τα μοντέλα της Peugeot να έχουν κάνει άλματα στο τομέα της ποιότητας αλλά και στις τιμές πώλησης.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,1 lt/100 km
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) 5,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 641 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 125 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Alpin5, 215/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.367×1.852×1.444 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.559/1.553 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 412 λίτρα (+28 λίτρα)
Απόβαρο 1.333 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 26.500€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!