PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Swift 1.2 CVT Hybrid [mini test]

H αυτόματη έκδοση του Swift δεν προσφέρει μόνο ξεκούραστες μετακινήσεις, αλλά και οικονομικές χάρη στην ήπια υβριδική υποβοήθηση.

Διαχρονικά το Swift αποτελούσε ένα από τα σημεία αναφοράς στις οικονομικές επιλογές  στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Η αποδεδειγμένη αξιοπιστία του, ακόμα θα δείτε στους δρόμους τα πρώτα Swift της δεκαετίας του ‘90, η σχετικά καλή τιμή μεταπώλησης, αλλά και η σχεδιαστική του ταυτότητα, αποτελούν ισχυρά κίνητρα για να τα επιλέξει ο δυνητικός αγοραστής.

Δεν έχω υπάρξει «σουζουκάκιας», αλλά ευρισκόμενος στο τιμόνι της τελευταίας έκδοσης του ήπια υβριδικού Swift με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων DualJet (K12D) με το αυτόματο κιβώτιο CVT θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά. Πρωτίστως για την οικονομία στην μετακίνηση, για την εξαιρετική του αίσθηση στον δρόμο, για το ευρύχωρο εσωτερικό χώρο, παρότι πρόκειται για super mini αλλά και την τιμή εκκίνησης του (14.100 ευρώ).

Τελευταία φορά που βρέθηκα πίσω από το τιμόνι ενός Swift, ήταν όταν δοκιμάσαμε την έκδοση Sport Hybrid, με τους 129 ίππους. Τώρα, πίσω από το τιμόνι του Swift 1.2 GLX Hybrid CVT με τους 83 ίππους προφανώς αναζητάς τους υπόλοιπους 46 ίππους. Ωστόσο εκτιμάς το βελούδινη οδήγηση χωρίς τα ξεσπάσματα ισχύς αλλά και την ήσυχη μετακίνηση.

Αν προσθέσεις και το αυτόματο κιβώτιο CVT, τότε το Swift 1.2 GLX Hybrid CVT  είναι ένα εργαλείο δουλειάς για αυτόν που κινείται εντός του αστικού ιστού και αναζητά σβέλτη και οικονομική μετακίνηση και άνεση της ανάρτησης, κάτι που δεν συμβαίνει με το «σφιχτό» Sport Swift.

Εστιάζοντας στον κινητήρα, ο 1.2 DualJet (K12D) διαθέτει σύστημα διπλού ψεκασμού και η μέγιστης ισχύς του είναι 83 ίπποι με την μέγιστη ροπή των 107 Nm να αποδίδεται στις 2.800 σ.α.λ.. Να επισημάνουμε εκ νέου ότι το μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης κάνοντας τη ζωή του οδηγού άνετη, ενώ με τα paddles πίσω από το τιμόνι επιτρέπουν και χειροκίνητη αλλαγή των επτά διαβαθμίσεων/ σχέσεων. Στην πράξη όλα αυτά… τα ξεχνάς και απλά βάζεις το αριστερό πόδι στο footrest και όλα κυλούν αυτόματα.

Το εσωτερικό του Swift μπορεί να δείχνει κάπως σπαρτιάτικό, ωστόσο  διαθέτει τα πάντα, αναφορικά με τον εξοπλισμό του. Το Keyless Entry, το cruise control, το σύστημα πολυμέσων με κάμερα οπισθοπορείας, το δερμάτινο τιμόνι, τα θερμαινόμενα καθίσματα, τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, και οι αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών είναι μερικές από τις ευκολίες που κάνουν τη ζωή ευκολότερη και ασφαλέστερη.

Στους δρόμους της Αθήνας το Swift είναι ευχάριστο, άνετο, διακριτικό και κυρίως οικονομικό. Η μέση κατανάλωση του κινήθηκε στα 6 λίτρα κατά μέσο όρο, ενώ βγαίνοντας εκτός αστικού ιστού η κατανάλωση πέφτει και κάτω από τα 6 λίτρα. Τέλος, η τιμή εκκίνησης του η εισαγωγική εταιρία την έχει ορίσει στα 14.380 ευρώ και το αυτόματο GL από τις 15.780 ευρώ. Η έκδοση GL+ που οδηγήσαμε είναι στα 17.280 ευρώ και στην GLX φτάνει τα 18.780 ευρώ. Η απόφαση δική σας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Τεχνικά χαρακτηριστικάSuzuki Swift 1.2 Hybrid CVT
Κινητήρας (βενζίνης)1.197 κ. εκ., τετρακύλινδρος
Ισχύς, Ροπή (συνδυαστικά)83 ίπποι, 107 Nm
0-100, Τελική12, 2 δλ., 175 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής5,1 / 6 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπή CO2115 – 117   γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)3.845 / 1.735 / 1.495 χλστ.
Χώρος αποσκευών265 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 15.780€
Φωτογραφίες: Κώστας Χαλκιαδάκης

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!