ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Μέχρι και στη Νιγηρία κατασκευάζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο Νιγηριανός επιχειρηματίας Mustapha Gajibo μετατρέπει βενζινοκίνητα μίνι λεωφορεία σε ηλεκτρικά οχήματα στο εργαστήριό του. Πλέον, κάνει ένα βήμα παραπέρα για να κατασκευάσει ηλεκτρικά λεωφορεία, σε μια προσπάθεια  να προωθήσει την καθαρή ενέργεια.

Τη στιγμή που ο  κορυφαίος παραγωγός και εξαγωγέας αργού πετρελαίου της Αφρικής έχει επιδοτήσει σε μεγάλο βαθμό τη βενζίνη ο Gajibo, ο 30χρονος που εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο και είναι κάτοικος της πόλης Maiduguri στα βορειοανατολικά της Νιγηρίας, είναι απτόητος. Λέει ότι η αύξηση των παγκόσμιων τιμών του πετρελαίου και η ρύπανση καθιστούν τα ηλεκτρικά οχήματα μια αξιόλογη εναλλακτική λύση στη Νιγηρία.

Στο εργαστήριό του, έχει ήδη απογυμνώσει κινητήρες εσωτερικής καύσης από 10 μίνι λεωφορεία, τροφοδοτώντας τους με ηλιακές μπαταρίες. Τα λεωφορεία, τα οποία λειτουργούν λίγο περισσότερο από ένα μήνα, καλύπτουν μια απόσταση 100 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση, είπε. Το πιο φιλόδοξο έργο του είναι η κατασκευή των λεωφορείων από την αρχή. Θα είναι εξοπλισμένα με ηλιακούς συλλέκτες και μπαταρίες.

«Καθώς σας μιλάω τώρα στο εργαστήριό μας, κατασκευάζουμε ένα λεωφορείο 12 θέσεων που μπορεί να διανύσει έως και 200 χιλιόμετρα με μία φόρτιση», λέει ο Gajibo.

«Πριν από το τέλος αυτού του μήνα θα αποκαλύψουμε αυτό το λεωφορείο, το οποίο θα είναι το πρώτο του είδους του σε ολόκληρη τη Νιγηρία», είπε, προσθέτοντας ότι το εργαστήριό του είχε την ικανότητα να παράγει 15 λεωφορεία το μήνα.

Στη Νιγηρία, όπως και στο μεγαλύτερο μέρος της Αφρικής, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν κερδίσει έδαφος, αφού μεταξύ άλλων δεν υπάρχει καμία υποδομή για τη φόρτιση των οχημάτων.

Προς το παρόν, το Gajibo διαθέτει έναν σταθμό φόρτισης που τροφοδοτείται από ηλιακή ενέργεια. Την ίδια στιγμή υπάρχουν άλλα εμπόδια, που εμποδίζουν τον φιλόδοξο επιστήμονα, όπως οι ελλείψεις σε ξένο νόμισμα, που δυσκολεύουν την εισαγωγή ανταλλακτικών. Έτσι, ψάχνει να τα προμηθευτεί στη Νιγηρία.

«Αντικαταστήσαμε ορισμένα υλικά με τοπικά υλικά για να μειώσουμε το κόστος μας και να μεγιστοποιήσουμε το κέρδος», δήλωσε ο Gajibo.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button