PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo C40 Recharge P8 AWD [test drive]

Η κορυφαία εκδοχή του C40 μας δείχνει το δρόμο προς το αύριο. Αυτός μπορεί να είναι μονάχα ηλεκτρικός, με ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης και με έντονο το premium στοιχείο.

Μπορεί οι Σουηδοί της Volvo να έχουν εδώ και χρόνια εκφράσει τις ευαισθησίες τους όσον αφορά τον πλανήτη, το C40 ωστόσο είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία τους που εκφράζει απόλυτα το φινάλε των θερμικών κινητήρων. Διατίθεται δηλαδή μονάχα ως ηλεκτρικό σε αντίθεση με την υπόλοιπη γκάμα που δε λείπουν οι PHEV παραλλαγές αλλά και αυτές με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Volvo λοιπόν κάνει ένα αγώνα δρόμου για να δείξει σε όλο τον κόσμο ότι μπορεί ένα μοντέλο να είναι απολαυστικό σε όλα του και ταυτόχρονα να μην εκπέμπει CO2 στο περιβάλλον, ενώ τυχόν προβληματισμός σχετικά με την αυτονομία του δεν θα πρέπει να υφίσταται. Τουλάχιστον όχι σε πρώτο πλάνο. Ας ξεκινήσουμε όμως με την πρώτη εικόνα, που δημιουργεί συνήθως και τις εντυπώσεις είτε θετικές είτε αρνητικές.

Το C40 εκ πρώτης όψεως δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος σε σχέση με το πιο… πολύ-περπατημένο XC40. Η… στενή σχεδίαση αποτελεί νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Volvo με τα φωτιστικά σώματα pixel-LED να είναι ο ορισμός του εκσυγχρονισμού στην κατηγορία. Εκτός από το αισθητικό κομμάτι διαθέτουν και μπόλικη τεχνολογία αφού προσαρμόζονται στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες και είναι ρυθμισμένα ώστε να μην ενοχλούν τους οδηγούς των διερχόμενων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Η μάσκα φαίνεται σα να κόβεται κάπως απότομα από τη συνέχεια του αμαξώματος με την απουσία καμπυλών να είναι γνώρισμα της Volvo τα τελευταία χρόνια. Στο C40 ίσως και να παραείναι τετραγωνισμένο το εμπρός τμήμα υποδηλώνοντας και την ηλεκτρική ξεχωριστή του φύση. Από το μέσο και πίσω τα πράγματα είναι κάπως πιο ουδέτερα και δε σε ξενίζουν σε καμία των περιπτώσεων. Όχι τουλάχιστον μέχρι να φθάσεις στο κεκλιμένο πίσω μέρος που είναι και ο λόγος που ορίζεται το μοντέλο ως κουπέ ηλεκτρικό SUV και βοηθά σημαντικά και στην βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή.

Αν πρέπει να είμαστε ευθείς, με μία λέξη αρέσει χωρίς να πρωτοτυπεί και χωρίς να κάνει κάτι το ριζοσπαστικό. Άλλωστε ποτέ δεν άρεσε στη Volvo γίνεται αμφιλεγόμενη, προτιμώντας να προχωρά σε φινετσάτες πινελιές που γίνονται αντικείμενο συζήτησης, όπως τα πίσω φωτιστικά σώματα που δημιουργούν μία  όμορφη και μοντέρνα «τσαχπινιά» στο κλείδωμα και ξεκλείδωμα του κομψού SUV. 

Μία αντίστοιχη premium απλότητα κυριαρχεί και στο εσωτερικό, με το ζητούμενο να είναι ακριβώς αυτό. Να περνά έναν upper-class χαρακτήρα με λιτή φινέτσα και ανακυκλώσιμα υλικά στο ταμπλό αλλά και στα περισσότερα τμήματα της καμπίνας. Για να μπείτε στο κλίμα της φιλοσοφίας της Volvo δεν υπάρχει καν η επιλογή του δερμάτινου σαλονιού στον εξοπλισμό και -μεταξύ μας- αυτό δεν είναι καθόλου κακό.

Τόσο ο πίνακας οργάνων όσο και το infotainment είναι ψηφιακά, με τον πρώτο αφενός να προσαρμόζει τα γραφικά του στο γούστο του κάθε οδηγού, και το δεύτερο να αποτελεί ουσιαστικά ένα μεγάλο smartphone ή αν προτιμάτε ένα πανάκριβο tablet σε android περιβάλλον που όλοι μας είμαστε εξοικειωμένοι από την επαφή μας με τα κινητά τηλέφωνα.

Ένα κεντρικό φυσικό μπουτόν θα σας βάλει στα υπομενού, ενώ και η ένταση της μουσικής (ευτυχώς) μπορεί να προσαρμοστεί με περιστροφικό διακόπτη. Γενικότερα δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει τον οικολογικό χαρακτήρα στον εσωτερικό διάκοσμο, ούτε όμως και τη φινέτσα που βροντοφωνάζει σε κάθε άγγιγμα είτε στο εσωτερικό της πόρτας, είτε στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα χρήζουν ιδιαίτερης μνείας είτε όσον αφορά σε ποτηροθήκες, είτε για κλειδιά κλπ., με highlight τη θηκούλα μπροστά στο υποβραγχιόνιο με πτυσσόμενο πορτάκι που μπορείς να ρίξεις μέσα οτιδήποτε σε μέγεθος… μανταρινιού χωρίς να αποσπάσεις την προσοχή σου από το δρόμο ούτε δευτερόλεπτο.

Σε αυτό το υψηλό level και οι χώροι για τους επιβάτες σε… προκαλούν για οικογενειακό ταξίδι, αφού τα 413 λίτρα του χώρου αποσκευών (και λίγα ακόμη κάτω από το καπό) είναι επαρκή για τετραμελή οικογένεια και μάλιστα με διαθέσιμο ύψος που δεν συνηθίζεται σε κουπέ αμαξώματα. Και αν βιάζεστε να εκφράσετε ένσταση λέγοντας αυτό είναι δεδομένο για ένα Volvo SUV, τότε θα πρέπει να σας πούμε πως το C40 είναι αρκετά compact με το μήκος του να μην ξεπερνά τα 4,44 μέτρα και το πλάτος τα 1,873 μέτρα (χωρίς τους καθρέπτες). Είναι εφάμιλλο δηλαδή του XC40 με το οποίο μοιράζονται -εκτός των άλλων- και το πλαίσιο CMP μετά τις σχετικές προσαρμογές.

Το συμπαγές σουλούπι του C40 βοηθά και στο οδηγικό κομμάτι αφού, κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι από εμάς είμαστε αναγκασμένοι να κινούμαστε καθημερινά εντός του κλεινόν άστυ. Εύκολα δηλαδή μπορείς να υπολογίσεις τον όγκο του και είτε να παρκάρεις σε μία οριακή θέση στάθμευσης, είτε να περάσεις απλώς μέσα σε ένα στενό δρομάκι της πόλης.

Όπως αρέσει στους περισσότερους η θέση οδήγησης βρίσκεται ψηλά και προσφέρει ορατότητα και έλεγχο, με μοναδική ένσταση στη σχεδίαση του πίσω τζαμιού που δεν προσφέρεται για… οπισθογωνία. Εκεί θα χρειαστούμε ενδεχομένως τη βοήθεια από τις περιμετρικές κάμερες που αποτυπώνουν ρεαλιστικά τον περιβάλλοντα χώρο και δε θα αφήσουν το C40 να… πληγωθεί.

Το κουπέ SUV διατίθεται με πανοραμική γυάλινη οροφή από τη βασική του κιόλας έκδοση (δεν είναι και τόσο βασική), από την οποία απουσιάζει το συνηθισμένο σκίαστρο. Οι μηχανικοί δηλώνουν πως το τζάμι σκουραίνει με τον έντονο ήλιο, ωστόσο στη χώρα μας δεν είμαστε σίγουροι πως μπορεί να λειτουργήσει μέσα σε ένα Αυγουστιάτικο μεσημέρι.

Το αποκλειστικά ηλεκτρικό C40 διατίθεται με δύο εκδόσεις ηλεκτροκινητήρων. Τα Recharge P6 και P8, με το πρώτο να εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 231 ίππων και το δεύτερο (που είχαμε στη διάθεση μας) με δύο (έναν σε κάθε άξονα) συνολικής απόδοσης 408 ίππων και 660 Nm ροπής. Έχουμε γράψει πολλές φορές για την εκρηκτικότητα και την αμεσότητα στο «γκάζι» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  Το C40 της δοκιμής μας ωστόσο είναι το κάτι άλλο σε αυτό τον τομέα. Πραγματικά σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξί πεντάλ σε «κολλάει» στο κάθισμα, με μία γλυκιά αθόρυβη επιτάχυνση να σε κάνει να χαμογελάς.

Τα πανίσχυρο ηλεκτρικό δε χαμπαριάζει από τα 2.185 κιλά του αμαξώματος και της μπαταρίας και οι αριθμοί αποτυπώνουν απόλυτα τις ικανότητες του, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Η εκρηκτικότητα του σε κάνει να θες να πατάς το γκάζι ξανά και ξανά, ειδικά σε περίπτωση που δεν έχεις συνεπιβάτες μαζί σου, και μάλιστα όταν γνωρίζεις πως δεν σου κοστίζει -παρά ελάχιστα- στο πορτοφόλι, έχεις άλλον ένα λόγο να χαμογελάς.

Διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 78 kWh (καθαρά 75 kWh), η οποία εξασφαλίζει ρεαλιστική αυτονομία 340-380 χλμ. ανάλογα με το πόσα πολλά τέτοια ξεσπάσματα μπορεί να έχουμε κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Με σοβαρότητα πάντως και με το one pedal στις οδηγικές ρυθμίσεις μπορούμε εύκολα να δούμε έναν αριθμό κοντά στα 400 χλμ., ειδικά με ανοιξιάτικο ή φθινοπωρινό καιρό που δεν χρειάζεται να επέμβει το σύστημα κλιματισμού.

Το βάρος λοιπόν μπορεί εύκολα να κρυφτεί κάτω από το χαλάκι των επιδόσεων, είναι πιο δύσκολο ωστόσο να μη γίνει αντιληπτό στις ασφάλτινες ανωμαλίες της πόλης ή όταν βγούμε εκτός δρόμου. Εξάλλου η ύπαρξη τετρακίνησης υποδηλώνει πως μπορούμε να… λεκιάσουμε το C40 αν και η βασική του αρετή παραμένει στην άσφαλτο και στην διατήρηση της πρόσφυσης κατά την εκκίνηση. Δεν σου πάει η καρδία με λίγα λόγια να τσαλακώσεις τις ωραίες αεροδυναμικές του ζάντες και το φινετσάτο χρωματάκι, μένοντας στο σπορτίφ πλεονέκτημα της επιτάχυνσης και στο άνετο ταξίδι.

Η ρύθμιση πάντως του συστήματος ανάρτησης δημιουργεί την αίσθηση του στιβαρού που θα περάσει με σχετική άνεση χωρίς κοπάνημα από τις λακκούβες, ενώ παραμένει ακριβές στις στροφές ακόμη και αν το παρακάνεις με την ταχύτητα εισόδου. Δεν είναι και δύσκολο άλλωστε να ξεπεράσεις τα όρια με αυτή την απόκριση, και ευτυχώς μάλιστα που η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Πιστέψτε μας δεν είναι καθόλου μα καθόλου δύσκολο να παρεκτραπείς με αυτό το… αθόρυβα δαιμονισμένο SUV.

Η αίσθηση που σου αφήνει πάντως ιεραρχικά το κορυφαίο C40, είναι πρώτον η ασυνήθιστη εκρηκτικότητα του. Όσο και αν το περιμένεις από ένα ηλεκτρικό 408 ίππων το P8 βγάζει το κάτι παραπάνω και τα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα λένε την αλήθεια. Δεύτερον εκφράζει μια σικάτη αυτοπεποίθηση που μπορεί με ευκολία να το εντάξει στην premium κατηγορία απέναντι πχ στο Audi Sportback Q4 e-tron. Τρίτον συμφέρει στη χρήση του όσο συχνή και αν είναι αυτή, με την κατανάλωση να κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 21-22 kWh/100 χλμ. αλλά και με την ταχύτητα με την οποία να φορτίζει σε δυνατό wallbox (0-80% της μπαταρίας σε 37 λεπτά και 8 ώρες περίπου σε εναλλασσόμενο ρεύμα).

Δεν θα περίμενε κανείς φυσικά μετά από όλη αυτή την πληρότητα το τετρακίνητο Volvo C40 των 408 ίππων να είναι και φθηνό. Για το λόγο του αληθές ξεκινά από 65.508 ευρώ, με την υπερπλούσια έκδοση εξοπλισμού ultimate να ζητά επιπλέον 2.914 ευρώ. Η έκδοση twin motor που είχαμε στη διάθεση μας, ζητά 7.440 ευρώ επιπλέον από τη δικίνητη με έναν ηλεκτροκινητήρα (231 ίππους), με το χέρι στην καρδία όμως θα λέγαμε ότι τα αξίζει.

Μπορείς μεν να το αποκτήσεις και με 53.568 ευρώ, όμως δεν θα είναι σε θέση να σου χαρίσει την οδηγική συγκίνηση των 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα. Αν πάλι δεν σας ενοχλεί αυτό χαλάλι σας το προσθιοκίνητο P6 που θα διατεθεί από τον Ιούλιο και μάλιστα με την επικείμενη επιδότηση των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να εξασφαλίσετε περίπου 8.000 ευρώ ακόμη χαμηλότερη τιμή αγοράς.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo C40 Recharge P8 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ασύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 300 kW (408 PS), 660 Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια, 150 kW / 330 Nm
πίσω εγκάρσια, 150 kW/ 330 Nm
Μπαταρία Λιθίου-ιόντων (li-on) 78 kWh (net: 75), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 8 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 150 kW σε 37 λεπτά 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 19,9 kWh/100 km, 23,0 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 420 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 75 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 340-380 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/50 R19-255/45/R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.444 × 1.873 × 1.591 mm
171 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.598 / 1.603 mm
Μεταξόνιο 2.702 mm
Χώρος αποσκευών 413 (+31 εμπρός) – 1.205 lt
Απόβαρο 2.185 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 65.508 € (53.568 € για το δικίνητο P6 231 ίππων)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button