NEAPINED

Το Renault Scenic Vision είναι ένα plug-in υβριδικό που καίει υδρογόνο [video]

Η Renault μας δείχνει πως θα είναι το επόμενο πλήρως ηλεκτρικό Scenic και ταυτόχρονα πως επενδύει στο μέλλον και στο υδρογόνο.

Από το πολύ ενδιαφέρον concept που βλέπετε θα προκύψει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (από το 2030 και μετά η Renault θα έχει εξ ολοκλήρου ηλεκτρική γκάμα) που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους μέσα στο 2024 και θα διαφέρει μόλις 10%.

Με μήκος στα 4,49 μέτρα θα τοποθετείται πάνω από το Megane E-Tech (των 4,2 μέτρων). Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με υπερυψωμένο crossover παρουσιαστικό που ξεχωρίζει από την Renaulution άποψη που θα χαρακτηρίζει τα νέας γενιάς ηλεκτρικά της γαλλικής μάρκας.

Το εσωτερικό συνδυάζει το μίνιμαλ με το high-tech στοιχείο με το κόκπιτ να είναι συγκεντρωμένο μπροστά από τον οδηγό. Ωστόσο, υπάρχει μια τεράστια ενιαία οθόνη που καταλαμβάνει όλο το πάνω μέρος του ταμπλό Την προσοχή τραβά το yoke τιμόνι και τα τέσσερα μικρά displays, τα οποία φυσικά θα απουσιάζουν από το μοντέλο παραγωγής.

Το πολύ ενδιαφέρον στο πρωτότυπο Scenic Vision είναι πως το σύστημα πρόωσης βασίζεται σε μία υβριδική διάταξη τύπου range extender. Ωστόσο, εδώ δεν υπάρχει ένας κινητήρας καύσης αλλά μία κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ισχύος 16 kW.

Σε αυτή το υδρογόνο που βρίσκεται σε δεξαμενή 2,5 κιλών (γεμίζει σε 5 λεπτά της ώρας) διασπάται σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία φορτίζει την μπαταρία 40 kWh όταν χρειαστεί. Κατά τα υπόλοιπα η μπαταρία των 40 kWh μπορεί να εξασφαλίσει μια πολύ καλή αυτονομία και με γεμάτο το ρεζερβουάρ του υδρογόνου μπορεί να φτάσει τα 800 χιλιόμετρα.

Ταυτόχρονα, υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας με καλώδιο, όπως σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο BEV. Την κίνηση του πρωτότυπου Renault αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στο πίσω άξονα και που αποδίδει 218 ίππους. Ουσιαστικά, πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που υπάρχει και στο Megane E-Tech. Ενδιαφέρον, δε νομίζετε;


Τι λέει η Renault για το Vision Concept

Οι προκλήσεις που αφορούν στην κλιματική αλλαγή, τη διατήρηση των ενεργειακών πόρων και τις εξελισσόμενες συνήθειες μετακίνησης, αναδιαμορφώνουν ριζικά την αλυσίδα αξιών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μέσω του «Raison d’Etre» (Σκοπός ύπαρξης) και του συνεχιζόμενου στρατηγικού σχεδίου Renaulution, το Renault Group και οι μάρκες του, έχουν ξεκινήσει έναν εκτεταμένο μετασχηματισμό, μετατοπίζοντας το κέντρο της προσοχής τους, από τους όγκους των πωλήσεων προς την οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική αξία, έχοντας στρέψει το βλέμμα τους στην επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040, αλλά και παγκοσμίως έως το 2050. Για να το πετύχει αυτό, η Renault στοχεύει σε μια εξ ολοκλήρου ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη έως το 2030. Ο Όμιλος Renault, ο οποίος ήταν ένας από τους πρώτους που μπήκε στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων πριν από μια δεκαετία, θα κάνει πολλά περισσότερα για την προώθηση της ‘απανθρακοποίησης’ παρά για τη μείωση των εκπομπών κατά τη χρήση. Σήμερα, η Renault αποκαλύπτει το πρωτότυπο Renault Scenic Vision, το οποίο ενσωματώνει τις δεσμεύσεις της για βιώσιμη ανάπτυξη, ενσωματώνοντάς τις σε ένα όχημα.

ΜΟΝΑΔΙΚΟ, ΑΠΟΛΥΤΟ, ΠΛΗΘΩΡΙΚΟ: ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ

Το πρωτότυπο Scenic Vision χαράζει ένα νέο δρόμο προς μία πιο βιώσιμη, πιο ασφαλή και χωρίς περιορισμούς, κινητικότητα. Αντανακλά το όραμα και τη διαρκή αναζήτηση, δίνει πνοή στις πιο φουτουριστικές τεχνολογίες απαλλαγής από τις εκπομπές του άνθρακα σήμερα, ενώ ενσωματώνει τους τρεις πυλώνες της στρατηγικής για βιώσιμη ανάπτυξη του Group Renault: ουδετερότητα άνθρακα, ασφάλεια και πληρότητα.

  • eco-design και οι τεχνολογικές καινοτομίες στο μέτωπο της κυκλικής οικονομίας – το 70% των υλικών του είναι προϊόν ανακύκλωσης, ενώ το 95% αυτών είναι ανακυκλώσιμα – συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαφύλαξη των πόρων.
  • To Renault Scenic Vision είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών (στην παραγωγή του και στη χρήση του), ενώ το αποτύπωμα άνθρακα είναι κατά 75% χαμηλότερο από ένα συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

RENAULT SCENIC: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΖΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ, ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ

Μία πρόσκληση για ταξίδι. Αυτό υποσχόταν το πρώτο πρωτότυπο Scenic, πριν από 30 χρόνια, το 1991. Μια υπόσχεση που σημάδεψε την εποχή του. Η Renault ως εφευρέτης του ‘compact minivan’, παρουσίασε ένα φιλικό οικογενειακό αυτοκίνητο που προσέφερε σε όλους μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, αφήνοντας σε όλους τους επιβάτες του ευχάριστες αναμνήσεις από το ταξίδι, μόλις εκείνοι έφταναν στον προορισμό τους. Αυτό το «αυτοκίνητο του μέλλοντος» ενέπνευσε και το σημερινό πρωτότυπο. Με το νέο αυτό πρωτότυπο, το Renault Scenic, το αυτοκίνητο που ζεις μαζί του, επιστρέφει μαζί με την πρόσκληση: να απολαμβάνεις κάθε στιγμή με την οικογένειά σου, να μοιράζεσαι την κάθε στιγμή με απαράμιλλη άνεση και ιδανική ευρυχωρία.

Το DNA του αρχικού Scenic διατηρείται, με αναβαθμισμένο όμως επίπεδο. Ο κόσμος έχει αλλάξει τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Το ίδιο και εκείνος του αυτοκινήτου. Η έννοια του ταξιδιού έχει αλλάξει, μαζί και οι ταξιδιωτικές συνήθειες, η χρήσεις του αυτοκινήτου δεν είναι ίδιες, οι ανάγκες αλλάζουν μορφή. Αυτό το πρωτότυπο ενσωματώνει ένα νέο όραμα για το οικογενειακό αυτοκίνητο. Η εξωτερική του σχεδίαση αποτελεί προάγγελο ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που θα παρουσιαστεί το 2024. Αυτό το μοντέλο της κατηγορίας C, που έχει σχεδιαστεί για μακρινά οικογενειακά ταξίδια, θα ενσωματώνει όλα τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας CMF-EV και θα προσφέρει ευεξία άλλου επιπέδου.

ΥΒΡΙΔΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ

Οι μετακινήσεις ευθύνονται για το 23% των εκπομπών του CO2 παγκοσμίως, με το 45% αυτών να προέρχεται από τις οδικές μετακινήσεις. Η Renault, η οποία πρωτοστατεί στον τομέα των ηλεκτρικών μετακινήσεων στην Ευρώπη για περισσότερα από 10 χρόνια, εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση του πλήρους φάσματος των απαιτήσεων κινητικότητας. Το πρωτότυπο Renault Scenic Vision διαθέτει ένα μοναδικό στο είδος του υβριδικό σύστημα κίνησης – ηλεκτροκίνησης και υδρογόνου. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, μικρότερη μπαταρία και fuel cells που λειτουργούν με ‘πράσινο’ καύσιμο υδρογόνο.

Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας των 160 kW του Renault Scenic Vision προέρχεται κατευθείαν από το νέο Renault Megane E-TECH Electric και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Cléon. Δεν χρησιμοποιεί στοιχεία σπάνιων γαιών, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στη δημιουργία ενός υπεύθυνου και βιώσιμου οικοσυστήματος. Η μπαταρία των 40 kWh είναι ανακυκλώσιμη και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία έως το 2024 στις εγκαταστάσεις του Renault ElectriCity Gigafactory. Είναι ελαφρύτερη, μικρότερη και στην πραγματικότητα κοστίζει λιγότερο από μια μπαταρία ενός αντιστοίχου ηλεκτρικού οχήματος. Διαθέτει fuel cells ισχύος 15 kW για την επαναφόρτιση σε μεγάλες διαδρομές, ώστε να επεκτείνει την αυτονομία του, καλύπτοντας αποστάσεις έως και 800km.

ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: ΕΝΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ

«Κάντε περισσότερα με λιγότερα»: αυτή, με λίγα λόγια, είναι η προσέγγιση του Renault Group για τη μείωση των εκπομπών CO2 καθόλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των οχημάτων του. Η δέσμευση αυτή έχει γίνει από κοινού με τους προμηθευτές, επομένως ο κάθε κρίκος στην αλυσίδα αξίας, στοχεύει σε ένα υπεύθυνο και βιώσιμο οικοσύστημα.

Το Renault Scenic Vision σχεδιάστηκε για τοπική και υπεύθυνη παραγωγή σε εργοστάσια χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Τα τρία εργοστάσια στο Hub ElectriCity θα είναι ουδέτερα σε εκπομπές άνθρακα έως το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν έως το 2030 και όλα τα εργοστάσια στην Ευρώπη. Το Flins Re-Factory θα είναι το πρώτο εργοστάσιο απο-ανθρακοποίησης της Ευρώπης με προσανατολισμό στην κυκλική οικονομία.

Το Renault Group αναπτύσσει πράσινες, χαμηλών εκπομπών άνθρακα, και βιώσιμες μπαταρίες. Στόχος είναι να μειωθεί κατά 60% το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών, τόσο με την απαλλαγή από τον άνθρακα, της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη κατασκευή τους, όσο και με μια πιο υπεύθυνη εφοδιαστική αλυσίδα.

Έξι υλικά και εξαρτήματα αντιπροσωπεύουν έως και το 90% του αποτυπώματος άνθρακα των αγορών : χάλυβας, αλουμίνιο, πολυμερή, ηλεκτρονικά εξαρτήματα γυαλί και ελαστικά.

Εστιάζοντας από σήμερα έως το 2030 τις προσπάθειες σε αυτά τα έξι υλικά και εξαρτήματα, ο Όμιλος Renault στοχεύει να συρρικνώσει κατά 30% αυτό το αποτύπωμα άνθρακα.

ΔΙΑΦΥΛΑΤΤΟΝΤΑΣ τους ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ

Το Renault Group στοχεύει να αυξήσει σε 33%, μέχρι το 2030, το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών στο σύνολο του βάρους των καινούργιων  αυτοκινήτων.

Το Renault Scenic Vision δείχνει το δρόμο εμφανίζοντας πρωτοφανή ποσοστά: περισσότερο από το 70% του συνολικού του βάρους αντιστοιχεί σε υλικά ανανεώσιμα και ανακυκλώσιμα, και το 95% των υλικών του σχεδιασμού του – συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας – είναι επαναχρησιμοποιήσιμα, ανακτήσιμα ή/και ανακυκλώσιμα. Πρόκειται για το αποτέλεσμα μίας σοβαρής δουλειάς του Renault Group για το περιβάλλον. Οι δραστηριότητες αποσυναρμολόγησης και ανακύκλωσης εξαρτημάτων και μπαταριών, στις εγκαταστάσεις του Flins Re-Factory και του Renault Environment, θα αποφέρουν έσοδα άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2030.

Ένα 95% των υλικών αυτού του συγκεκριμένου πρωτότυπου – συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας – είναι ανακυκλώσιμα. Αυτή η νέα προσέγγιση σχεδιασμού, δεν αφορά αποκλειστικά το ίδιο το όχημα, αλλά περιλαμβάνει πρωτοβουλίες και τεχνολογίες που ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν εξεταστεί. Τα εξωτερικά υλικά (χάλυβας, αλουμίνιο, ανθρακονήματα και πλαστικά) μπορούν όλα να ανακυκλωθούν στο τέλος της ζωής τους. Τα πάντα στο εσωτερικό του είναι σχεδιασμένα με υπευθυνότητα. Για παράδειγμα, το αφρώδες υλικό του γεμίσματος, τα υφάσματα και οι ραφές στα ανοιχτά μπεζ καθίσματα, είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό, που είναι προϊόν πλήρως ανακυκλωμένου και ανακυκλώσιμου πλαστικού. Αποσπώνται εύκολα από το σκελετό των καθισμάτων, και καθώς δεν περιέχουν χρωστικές ουσίες, είναι ακόμα πιο εύκολο να ανακυκλωθούν.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

  • cockpit) είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και έχουν υποστεί μόνο μία ελαφρά κατεργασία.

Πάνω από το 70% των υλικών στο Renault Scenic Vision είναι ανανεώσιμα ή/και ανακυκλωμένα. Για παράδειγμα, το πρωτότυπο διαθέτει υλικά δανεισμένα από την αεροπορική ή/και τη βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων. Η δημιουργία αυτού του παγκόσμιου οικοσυστήματος, όπου υλικά από διάφορους τομείς μετασχηματίζονται για να χρησιμοποιηθούν με νέους τρόπους, είναι ένα ακόμη βήμα προς έναν πιο υπεύθυνο και βιώσιμο κόσμο.

Ωστόσο, αυτός ο προβληματισμός, δεν είναι καινούργιος: το πρωτότυπο Ellypse της Renault αντικατόπτριζε ήδη πριν από 20 χρόνια, το έντονο ενδιαφέρον του Ομίλου για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

  • Πλήρης απουσία δέρματος
  • Το Renault Scenic Vision είναι εντελώς απαλλαγμένο από οτιδήποτε δερμάτινο. Στη θέση του δέρματος υπάρχει ανακυκλωμένος πολυεστέρας προερχόμενος από διαδικασία παραγωγής χαμηλών εκπομπών άνθρακα, γεγονός που σημαίνει χαμηλότερες συνολικές εκπομπές CO2, γεγονός που αποτελεί μία περαιτέρω απόδειξη για τις βιώσιμες αξίες της μάρκας.
  • Πάτωμα κατασκευασμένο από φιάλες γάλακτος και πλαστικούς σωλήνες
  • Το δάπεδο του Renault Scenic Vision είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά από τη βιομηχανία τρόφιμων και από βιομηχανικά απόβλητα (45% μπουκάλια γάλακτος, 55% πλαστικοί σωλήνες κ.λπ.).
  • Πρωτοποριακές χρωστικές ουσίες
  • Τα χρώματα είναι επίσης ένας τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο επιδεικνύει τις περιβαλλοντική του ευαισθησία: οι μαύρες χρωστικές παράγονται χρησιμοποιώντας ίνες άνθρακα που προέρχονται από ανακυκλωμένα υποπροϊόντα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.
    • Χάρη στη μοναδική καινοτομία του ‘αερογράφου’ (Air-Ink), η βαφή που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό της οροφής κατασκευάζεται με χρήση σωματιδίων από το αστικό περιβάλλον, εξυπηρετώντας έτσι διπλό σκοπό: τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και την ανακύκλωση.
    • Το ύφασμα που χρησιμοποιείται στις ταπετσαρίες των καθισμάτων είναι ένα υπόλευκο χωρίς χρωστικές ουσίες, που μπορεί εύκολα να ανακυκλωθεί

 ΦΡΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Παροχή βοήθειας στους οδηγούς, δυνατότητα να αποφύγουν καλύτερα επικίνδυνες καταστάσεις, μείωση του άγχους στην οδήγηση διατηρώντας παράλληλα την επίγνωση του δρόμου και αύξηση της οδηγικής απόλαυσης. Αυτό υπόσχεται η Renault με το νέο πρωτότυπο Scenic Vision, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογία και συστήματα που υπόσχονται να μειώσουν τον αριθμό των ατυχημάτων έως και 70%, σε συνδυασμό με τα συμβατικά συστήματα ασφαλείας.

Το Renault Vision Scenic προσαρμόζεται στον οδηγό και όχι το αντίστροφο.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Η εργονομία και η εύκολη προσβασιμότητα αποτελούν μέρος του DNA της Renault, και αυτό παίρνει σάρκα και οστά σε αυτό το πρωτότυπο.

Το ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με εξωτερικούς παράγοντες – κυκλοφορία, καιρός, υποδομές – ευθύνεται για το 90% των τροχαίων ατυχημάτων. Ένα στα δύο ατυχήματα οφείλεται αποκλειστικά σε ανθρώπινο σφάλμα (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ξαφνική αδιαθεσία, απόσπαση της προσοχής ή άγχος). Χάρη στο «Safety Coach», καλύπτεται κάθε ένα από αυτά τα αίτια.

Τα πολλαπλά συστήματα ADAS και τρία ενσωματωμένα συστήματα «Safety Score», «Safety Coach» και «Safe Guardian», προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια για όλους, παρέχοντας ένα μοναδικό επίπεδο σωματικής και ψυχολογικής άνεσης. Το αυτοκίνητο εντοπίζει επικίνδυνες συμπεριφορές και προωθεί πρακτικές αμυντικής οδήγησης.

Τα νέα μοντέλα της Renault θα εφοδιάζονται σύντομα με σύστημα «Safety Score». Χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στο αυτοκίνητο, αναλύει το στυλ οδήγησης του οδηγού – επιτάχυνση, ηρεμία, απροσεξία, διαχείριση ταχύτητας, και απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Στη συνέχεια, δίνει σε κάθε οδηγό εξατομικευμένες συμβουλές οδήγησης, με βάση το σκορ ασφαλείας που υπολογίζεται στο τέλος κάθε ταξιδιού.

Το «Safety Coach» χρησιμοποιεί δεδομένα που λαμβάνονται από το περιβάλλον και το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου και ενημερώνει τους χρήστες για τους κινδύνους που ενδεχομένως θα συναντήσουν στη διαδρομή τους. Έτσι, το «Safety Coach» δίνει στον οδηγό περισσότερο χώρο να λειτουργήσει προληπτικά, να αποφύγει τον κίνδυνο, να ελαττώσει ταχύτητα ανάλογα με τη συγκεκριμένη κατάσταση (κυκλική διασταύρωση, επικίνδυνη διασταύρωση, όρια ταχύτητας) και να αξιολογήσει τις διάφορες οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις. Το Safety Coach συμβάλλει στη μείωση κατά 30% του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων – συμπεριλαμβανομένων και των θανατηφόρων.

Η εκπαίδευση και η καθοδήγηση των οδηγών για την υιοθέτηση καλύτερων πρακτικών οδήγησης, συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου και του άγχους και στην αποφυγή ατυχημάτων. Ωστόσο, σε περίπτωση πραγματικού και αναγνωρισμένου κινδύνου, αναλαμβάνουν τα ενσωματωμένα συστήματα. Αυτός είναι ο ρόλος του «Safe Guardian» που ενεργοποιείται όταν υπάρχει αποδεδειγμένος κίνδυνος (επικίνδυνη στροφή, απώλεια ελέγχου του τιμονιού για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπνηλία κ.λπ.). Σε τέτοιες περιπτώσεις, το όχημα επιβραδύνει και ανακτά αυτόματα τον έλεγχο. 

Για ακόμα μεγαλύτερη βοήθεια στον οδηγό, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από συστήματα παρακολούθησης της υγείας. Ένας αισθητήρας καρδιακών παλμών τοποθετημένος στο τιμόνι και μια κάμερα, χρησιμεύουν για την ανίχνευση των σημαδιών κόπωσης ή αδράνειας του οδηγού. Εάν προκύψει πρόβλημα, στον οδηγό και τους επιβάτες αποστέλλονται προειδοποιητικά σήματα και ειδοποιούνται αυτόματα οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Για ιδανική ορατότητα και ηρεμία, το Scenic Vision έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να διαθέτει μια εξαιρετικά μεγάλη οθόνη τοποθετημένη στο σημείο που το ταμπλό συναντά το παρμπρίζ. Εμφανίζει το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου χάρη σε μια σειρά από κάμερες που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Το σύστημα αυξάνει το οπτικό πεδίο του οδηγού κατά 24% χάρη στην διεύρυνση του οπτικού πεδίου του παρμπρίζ, και στο μπροστινό καπό που «εξαφανίζεται» από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Το ενεργό οπτικό πεδίο έχει αυξηθεί κατά 6,7°.

Οι αερόσακοι τύπου ‘Cocoon’ βρίσκονται στο εσωτερικό των καθισμάτων και ‘αγκαλιάζουν’ τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος, παρέχοντας βέλτιστη προστασία, ενώ, παράλληλα, ελευθερώνουν χώρο μέσα στο αυτοκίνητο.

Εξοπλισμός για όλους

Στο εξωτερικό του αυτοκινήτου και κοντά στο σημείο ένωσης των δύο θυρών, υπάρχει μια συσκευή αναγνώρισης προσώπου. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται για το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και την αυτόματη προσαρμογή της διαμόρφωσης του εσωτερικού στις ρυθμίσεις του ατόμου που αναγνωρίζεται (θέση καθίσματος, προτιμήσεις widget και εφαρμογών, λίστες αναπαραγωγής…), καθιστώντας την εμπειρία οδήγησης απόλυτα εξατομικευμένη.

Ένας καθαριστής αέρα με φίλτρο HEPA (high-efficiency particulate air) που βρίσκεται στην μπροστινή πόρτα από την πλευρά του οδηγού, εξασφαλίζει βέλτιστη ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό και φιλτράρει επίσης τα αλλεργιογόνα σωματίδια που βρίσκονται συχνά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

DESIGN ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ

Η εξωτερική εμφάνιση αντανακλά το σχήμα και το στυλ ενός νέου οικογενειακού μοντέλου, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024. Η εσωτερική του σχεδίαση είναι ένα ακόμη άλμα προς το μέλλον, για το πώς μπορεί να μοιάζει το εσωτερικό ενός μελλοντικού μοντέλου Renault. Ο υβριδικός κινητήρας (ηλεκτρικός – υδρογόνου), αντανακλά την επιθυμία της Renault να βρει κάτι για όλες τις πιθανές χρήσεις και προϊδεάζει για την υλοποίηση  ενός πολύ ευρύτερου οράματος, για τα οχήματα και τις τεχνολογίες του 2030.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ, ΔΥΝΑΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

Με 4,49 μέτρα μήκος (1,9 μ. πλάτος και 1,59 μ. ύψος), το Renault Scenic Vision είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο του οποίου οι διαστάσεις είναι αυτές ενός μοντέλου του segment C. Το σύνολο αποτελεί ένα συνδυασμό φουτουριστικής τεχνολογίας και στυλ, με σχεδίαση εναρμονισμένη με το περιβάλλον, την ασφάλεια και την πληρότητα.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΡΑΦΙΚΩΝ

Στο εσωτερικό, η αίσθηση του χώρου και η φωτεινότητα αναπαρίσταται κυρίως από τις λευκές επιφάνειες. Το χρώμα ξεχωρίζει στην καμπίνα μέσα από μια έξυπνη ιδέα: τα δίχρωμα πάνελ. Τοποθετημένα σε πάνελ θυρών όπου αντανακλούν το φως, αναδίδουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου, χωρίς τη χρήση βαφής. Η αίσθηση υψηλής τεχνολογίας ενισχύει την εικόνα των γραφικών στο εσωτερικό.

TΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Μήκος: 4.490 χλστ.
  • Πλάτος: 1.900 χλστ.
  • Ύψος: 1.590 χλστ.
  • Μεταξόνιο: 2.835 χλστ.
  • Τροχοί: 21 ιντσών
  • Διαστάσεις ελαστικών: 235/45 R21
  • Βάρος: 1.700 κιλά
  • Πηγή ενέργειας: υβριδική (ηλεκτρική-υδρογόνου)
  • Κινητήρας: σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 160 kW
  • Κυψέλες καυσίμων: 15 kW
  • Μπαταρία: 40 kWh

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button