NEA

Σε ποιες χώρες θα αναπτυχθεί δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών – Εκτός η Ελλάδα

Τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία θα πρέπει να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, σύμφωνα με τους ευρωπαίους κατασκευαστές.

Εάν μάλιστα αναπτυχθεί ένα επαρκώς πυκνό δίκτυο κατάλληλων σταθμών φόρτισης σε επίπεδο ΕΕ, η απορρόφησή τους από την αγορά αναμένεται να αυξηθεί γρήγορα τα επόμενα χρόνια.

Ένα σημαντικό ερώτημα είναι, πού είναι οι καλύτερες τοποθεσίες για να ξεκινήσει η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης για βαρέα οχήματα; Από λειτουργική άποψη, οι φορτιστές τοποθετούνται καλύτερα εκεί που τα φορτηγά σταματούν τακτικά σήμερα.

Για να εντοπίσει τις τοποθεσίες με κορυφαία προτεραιότητα, η ACEA ανέθεσε στην Fraunhofer ISI να βοηθήσει στην ανάλυση ενός μοναδικού συνόλου δεδομένων που συντάχθηκε από επτά κατασκευαστές φορτηγών που καλύπτουν τις συντεταγμένες GPS περίπου 400.000 φορτηγών σε λειτουργία σε όλη την Ευρώπη.

Η ACEA μάλιστα δημοσίευσε τα πρώτα αποτελέσματα της ανάλυσης τον Ιούνιο του 2021. Αυτό το σύνολο των δεδομένων έχει πλέον αναλυθεί με ακόμη μεγαλύτερη λεπτομέρεια για να κατανοηθεί καλύτερα η διάρκεια των στάσεων σε μεμονωμένες τοποθεσίες και, επομένως, να δοθεί προτεραιότητα στην εγκατάσταση κατάλληλων φορτιστών. Οι χώρες που καλύπτονται σε αυτούς τους περιφερειακούς χάρτες είναι:

  • Δανία (DK)
  • Εσθονία (EE)
  • Φινλανδία (FI)
  • Λετονία (LV)
  • Λιθουανία (LT)
  • Νορβηγία (ΟΧΙ)
  • Σουηδία (ΝΑ)

Μάλιστα αυτές οι περιοχές θα πρέπει να είναι πλήρως εξοπλισμένες με κατάλληλους φορτιστές το αργότερο έως το 2027. Ένα ελάχιστο δίκτυο σταθμών φόρτισης πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό έως το 2030 το αργότερο. Τοποθεσίες με σύντομες στάσεις φορτηγών θα απαιτούν φόρτιση υψηλής απόδοσης (σύστημα φόρτισης μεγαβάτ ή MCS), ενώ τοποθεσίες με μεγαλύτερες στάσεις φορτηγών θα απαιτούν φορτιστές ολονύκτιας.

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι ο δρόμος για τη διάδοσης της ηλεκτροκίνησης είναι μακρύς για την Ελλάδα, που τώρα αναπτύσσει σταθμούς φόρτιση EV’s στο οδικό της δίκτυο.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button