MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Kia EV6 GT-Line 325 PS [test drive]

Θυμάστε το δημοφιλές παιχνίδι με τον εκατομμυριούχο που κάποτε μας καθήλωνε τα βράδια στον καναπέ; Θέλετε να παίξουμε για μία και μόνο ερώτηση; Ποιό είναι αυτή τη στιγμή το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά;

Κάποτε μπορεί να συζητούσαμε με τις παρέες μας για το ποιο μοντέλο είναι το πιο γρήγορο. Ποιο κάνει περισσότερο θόρυβο ή ποιο είναι το πιο «μπάνικο» για να κάνουμε οικονομία και να το αποκτήσουμε μία μέρα. Έπειτα, η συζήτηση πήρε άλλη μορφή και ξεκινήσαμε να μετράμε την κατανάλωση ανά 100 χλμ. μπας και μείνει κάνα ψιλό για καφέ.

Μεγαλώνοντας, σε όλες αυτές τις αγωνίες προστέθηκαν άγχη σχετικά με το χώρο αποσκευών, τα καρεκλάκια και την άνεση στο ταξίδι. Στα μέσα του 2022 όλα αυτά τα ζητούμενα παραμένουν και έχει προστεθεί και ένα ακόμη πολύ βασικό: Τι αυτονομία έχει;

Ναι καλά έχετε καταλάβει, από τώρα και στο εξής θα μας απασχολεί στο μέγιστο βαθμό η αυτονομία του ηλεκτρικού, αφού μέχρι το 2035 το αργότερο, θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά μονάχα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών CO2 όπως το EV6 της δοκιμής μας. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε μέχρι τότε για να προσθέσουμε ένα ηλεκτρικό στο γκαράζ μας, από τη στιγμή που μας καλύπτει σε όλα τα βασικά ερωτήματα.

Το ηλεκτρικό EV6 της Kia λοιπόν μοιάζει σα να ήταν έτοιμο από καιρό για αυτή την ηλεκτρική μαζική επίθεση. Άφοβο σχεδιαστικά, οι κορεάτες πήραν την απόφαση να το βγάλουν στην παραγωγή όπως τους άρεσε και όπως έπρεπε για να κάνει εντύπωση. Κάποιος που δεν είναι μυημένος μπορεί να το μπερδέψει και με Porsche Cayenne (όπως συνέβη και στη συμβίωση μας), μόνο που το EV6 είναι πιο τολμηρό και έχει να δείξει κάτι πιο φρέσκο σχεδιαστικά.

Μπορεί να διακρίνεις το μυώδες παρουσιαστικό στο εμπρός μέρος με φουσκωμένα φτερά και δύο έντονα νεύρα στο καπό, ενώ δεν μπορείς να πάρεις με τίποτα τα μάτια σου πάνω από τις 20άρες ζάντες αλουμινίου. Θα λέγαμε πως έχει κάτι από Tesla Model Y, μόνο που το Kia είναι αντικειμενικά πιο όμορφο και επιθετικό σε σχέση με το μοσχοπουλημένο αμερικάνικο SUV.

Η ενιαία LED ρίγα σχηματίζει μία αεροτομή στο πίσω μέρος που είναι… όλα τα λεφτά και τη νύχτα κατά το φρενάρισμα δείχνει πως εδώ πρόκειται για κάτι ξεχωριστό, σύγχρονο και όμορφο που δε μοιάζει με τίποτε άλλο. Αν μπορεί κάποιος να πει πως πριν από 15 χρόνια το Ceed ήταν το αλατοπίπερο και η έναρξη μίας νέας εποχής για τους κορεάτες, τότε το EV6 αποτελεί τη δεύτερη πίστα με είσοδο στην απαιτητική ηλεκτρική εποχή που απαιτεί από όλους ένα μεγάλο restart.

Πριν μιλήσουμε όμως για το μεγάλο ζητούμενο της αυτονομίας, πάμε να δούμε λίγο τον εσωτερικό κόσμο του EV6. Από ένα ηλεκτρικό μοντέλο περιμένεις πάντα κάτι να σε ενθουσιάσει και η αλήθεια είναι πως η συμβίωση μας με το Sportage πριν από λίγες μέρες δεν βοήθησε σε αυτό. Τί εννοούμε;

Ότι η Kia έχει περάσει όλα τα καλά hightech στοιχεία του Sportage και στο EV6 όπως οι δύο οθόνες (πίνακας οργάνων και infotainment 12,3+12,3 ιντσών) που δημιουργούν ένα σύγχρονο κυρτό ενιαίο πάνελ. Όλα στο EV6 βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις, ή μάλλον εκεί που τα χρειάζεσαι με αποκορύφωμα τη μεγάλη θήκη στον κενό χώρο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, αλλά και τη θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone που είναι μπροστά ακριβώς από το υποβραγχιόνιο.

Γενικότερα, κατά την παρουσία των επιβατών στο ηλεκτρικό SUV επικρατεί ησυχία, τάξη και… άνεση, τόσο από πλευράς καθισμάτων, όσο και από τους χώρους (490-520 λίτρα για αποσκευές+52 λίτρα στο εμπρός μέρος), ενώ θα πούμε πως μας άρεσε η ποικιλία σε επιλογές συνδεσιμότητας με θύρα Type-C αλλά και USB στο παλμαρέ. Ακόμα και ο πιο δύστροπος γκατζετάκιας θα εκτιμήσει το διάκοσμο μέσα στο Kia, με τη γενικότερη εικόνα να θυμίζει premium ηλεκτρικό που τιμολογιακά δεν μπορείς να το πλησιάσεις με τίποτα. 

Φωτογραφίες: Γ. Καραγιωργάκης

Στην προσπάθεια του να είναι ολοκληρωμένο και πρωτοποριακό το EV6, η Kia πρόσθεσε την τεχνολογία 800V στην πλατφόρμα E-GMP, η οποία μπορεί να μη σας λέει και πολλά, όμως τη συναντάμε μονάχα στις τάξεις της Porsche και της Audi (ούτε καν στα Tesla που προτιμούν να κάνουν οικονομία). Χάρη σε αυτήν, το SUV της δοκιμής μας είναι σε θέση να εφοδιάζεται με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 77,4 kWh με εξαιρετικά γρήγορη ταχυφόρτιση και εξαιρετική αυτονομία που πλησιάζει αυτή ενός παραδοσιακού βενζινοκίνητου SUV και μέσα στην πόλη την ξεπερνά κιόλας.

Στα χαρτιά η εταιρεία δηλώνει 484 χιλιόμετρα αυτονομίας και η οδήγηση μέσα στην πόλη είναι ικανή να την αμφισβητήσει προς τα πάνω, αφού το EV6 έχει εξαιρετική ανάκτηση ενέργειας και η κατανάλωση ειδικά στο Ecomode δεν ξεπερνά τις 18 kWh/100 χλμ. Εκτός πόλης βέβαια επανέρχεται η ισορροπία με το ψηφιακό οικονομόμετρο να δείχνει κάτι παραπάνω από 20 kWh/100 χλμ. αριθμός που και πάλι είναι ικανός για μία αυτονομία 400 χλμ. στο ταξίδι.

Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 188 χλμ./ώρα και πιστέψτε μας είναι πάρα μα πάρα πολύ εύκολο να δεις αυτό τον αριθμό, αφού με ένα πάτημα το γκαζιού το EV6 σε κολλά στα premium κάθισμα και ακούγεται σαν αεροπλάνο σε αεροδιάδρομο απογείωσης. Έτσι νιώθεις με τα 605 Nm ροπής που είναι πάντα διαθέσιμα και σε εντυπωσιάζουν έστω και αν δεν έχεις αλλάξει τη σχετική ρύθμιση στο Sport.

Το GT-Line που είχαμε στη διάθεση μας είναι το πληρέστερο EV6 που μπορεί κανείς να αποκτήσει (με εξαίρεση το κορυφαίο GT), με σύστημα τετρακίνησης που προκύπτει από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η συνδυαστική απόδοση είναι 325 ίπποι και είναι ικανοί για… κάτι παραπάνω από σβέλτη οδήγηση όπως μαρτυρούν και τα 5,2 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα. Που να ήταν και ελαφρύτερο δηλαδή το κορεατικό μοντέλο που ξεπερνά τους 2 τόνους (2.090 κιλά χωρίς τον οδηγό), με τη μπαταρία μονάχα να αποτελεί σχεδόν το ¼ αυτού του βάρους.

Η τοποθέτηση της πάντως στο δάπεδο του αμαξώματος και αρκετά χαμηλά βοηθά έτσι ώστε η συμπεριφορά του EV6 στο δρόμο, στις στροφές και σε οποιοδήποτε πέρασμα να θυμίζει GTI και να υποστηρίζει διασκεδαστικό στυλ οδήγησης στην περίπτωση που οδηγείς μόνος. Όσο και αν θες να κρατήσεις χαμηλά το οδηγικό σου προφίλ, η εκρηκτικότητα του σε κάνει να θες να γίνεις και πάλι παιδί και να εντοπίσεις τυχόν υστέρηση στην αίσθηση του τιμονιού και την ακρίβεια, η οποία είναι ασήμαντη μπροστά στη συνολική οδηγική εικόνα που αφήνει.

Το μεγάλο SUV παρουσιαστικό σε κάνει να περιμένεις απαράμιλλη άνεση σε όλα τα περάσματα ανεξαρτήτως ποιότητας δρόμου, κάτι που συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και μόνο σε ακραίες περιπτώσεις θυμάσαι πως οι 20άρες ζάντες με το χαμηλό προφίλ και την έκδοση GT-Line δεν είναι για το… χωριό και τις λακκούβες. Σε γενικές γραμμές, πάντως, είναι απόλυτα ισορροπημένο και το πακέτο πλαίσιο-ανάρτηση σε καλύπτει πλήρως είτε θέλεις να πας ταξιδάκι, είτε να κινηθείς μέσα στην πόλη, είτε να στρίψεις στο βουνό.

Στην εισαγωγή κάναμε λόγο για ένα παιχνίδι ερωτήσεων. Και για την απάντηση δε χρειάζεται παραπάνω σκέψη γιατί πιθανότατα αυτή τη στιγμή το EV6 είναι το πιο ολοκληρωμένο ηλεκτρικό μοντέλο στην Ελλάδα. Αστραπιαίο, άνετο, με χώρους, σπορ εμφάνιση, hightech, με εξαιρετική αυτονομία και γρήγορη φόρτιση (7,5 ώρες σε 11άρι onboard).Η κορυφαία έκδοση που είχαμε στα χέρια μας κοστίζει 52.190 ευρώ, ενώ αν σας γυάλισε μπορείτε να μελετήσετε και την φθηνότερη πισωκίνητη έκδοση με απόδοση 170 ίππους και τιμή λίγο πάνω από 40 χιλιάρικα.

Αν πάλι ζητήσει κανείς τη βοήθεια του 50-50 μπορεί να δει μπροστά του το βραβευμένο Hyundai Ioniq 5 και ας μην έχει ξεκινήσει το λανσάρισμα του στην ελληνική αγορά. Δεν αργεί πάντως και αυτό και μετά χαράς θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας μετά από τη σχετική δοκιμή του κορεατικού ηλεκτρικού. Τότε πιθανότατα να ζητήσουμε και τη βοήθεια του κοινού…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia EV6 GT-Line – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ασύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 239kW (325 PS), 605Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια, 74 kW / 255 Nm
πίσω εγκάρσια, 165 kW/ 340 Nm
Μπαταρία λιθίου-ιόντων (li-on) 77,4 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (11 kW): 7,5 ώρες
μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 240 kW σε 18 λεπτά 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 18 kWh/100 km, 21,0 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 484 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 77,4 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 420-440 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/50 R20 (μπροστά), 255/45/R20 (πίσω)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.695 × 1.890 × 1.550 mm
160 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.623 / 1.632 mm
Μεταξόνιο 2.900 mm
Χώρος αποσκευών 490-520 (+52 εμπρός) – 1.300lt
Απόβαρο 2.090 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 52.190€ (39.990€ για το πισωκίνητο 170 ίππων)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!