PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Captur Plug-in Hybrid [mini test]

Δοκιμάζουμε την πιο προηγμένη τεχνολογικά και ακριβότερη έκδοση στην γκάμα του Captur, η οποία έχει το προνόμιο να είναι και το μοναδικό PHEV στην κατηγορία του.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το έχουμε οδηγήσει. Το έχουμε εκτιμήσει ως ένα κόμπακτ διαστάσεων SUV για την οικονομία του και τους οικογενειακούς του χώρους, ως έκδοση με υγραέριο LPG, ενώ μας έχει χαρίσει πολλά χαμόγελα για την πολύ καλή οδηγική του συμπεριφορά. Τώρα μάλιστα  καινοτομεί ακόμα περισσότερο κατακτώντας και τον τίτλο του μοναδικού PHEV στο είδος του.

Ακριβό μεν αλλά το κοινό δε που απευθύνεται μάλλον θα εκτιμήσει την ηλεκτρική του αθόρυβη λειτουργία για 50 (πραγματικά κάπου στα 40) χιλιόμετρα, άρα θα πετύχει και κατανάλωση που δεν ξεπερνάει τα 1,4 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα. Αρκεί φυσικά να το φορτίζει στο τέλος της ημέρας. Όχι ότι δηλαδή “καίει” ως βενζινοκίνητο, καθώς με βαρύ το δεξί πόδι δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα ανα 100 χλμ., στη διάρκεια της δοκιμής μας. Μιας και εστιάσαμε στα της οικονομίας, να τονιστεί ότι το  Renault Captur PHEV φορτίζει σε 3 ώρες με Wallbox 3,7 kW ενώ απαιτεί περίπου 5 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW.

Έχοντας στο «τσεπάκι» τον τίτλο του μοναδικού PHEV στην κατηγορία του, το Captur PHEV αποδίδει συνδυαστικά 160 ίππους, ενώ καινοτομεί στη μετάδοση. Συγκεκριμένα το κιβώτιο ταχυτήτων δεν έχει καμία σχέση με τα CVT της αγοράς (βλέπε Yaris, swift κλπ.), καθώς δεν έχει μετατροπέα ροπής, ούτε συμπλέκτη για την μετάδοση. Το αυτόματο multi-mode κιβώτιο έξι σχέσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά χάρη στην ανεξάρτητη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων και του θερμικού. Στην πράξη ξεχνάτε τα πατιναρίσματα του CVT αλλά και το βούισμα των κλασικών κιβωτίων μεταβλητών σχέσεων.

Το Renault Captur PHEV όπως τονίστηκε αποδίδει 160 ίππους. Αυτό προκύπτει από την ύπαρξη του κινητήρα των 1.600 κ.εκ. ισχύς 92 ίππων που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 49 kW ( στο μεταξύ υπάρχει και δεύτερο που λειτουργεί κυρίως ως start/stop και «συγχρονιζέ» για το κιβώτιο). Οι εργοστασιακές επιδόσεις του κάνουν λόγο για την επίτευξη του 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ., ενώ η τελική φτάνει τα 173 χιλιόμετρα. Στην πράξη βέβαια η αίσθηση είναι πως πρόκειται για ένα όχημα GT, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην πολύ καλή λειτουργία του κιβωτίου (με 4 διαβαθμίσεις/ σχέσεις) που γεμίζει τις ρεπρίζ.

Στο δρόμο η αίσθηση που απολαμβάνεις είναι μασίφ και βελούδινη συνάμα, από την ησυχία που επικρατεί εντός του Captur PHEV. Ταξιδεύει άνετα χωρίς κραδασμούς, η αίσθηση από το τιμόνι είναι πολύ καλή, ενώ το συνολικό σετάρισμα σε προκαλεί να κινηθείς με σβέλτους ρυθμούς σε επαρχιακό δίκτυο. Όχι ταρζανιές δεν κάναμε. Βέβαια για να «ξεκολλήσεις» τα 1.564 κιλά που ζυγίζει το Captur με τα 160 άλογα που το κινεί, θέλει πολύ δουλειά…

Αναλυτικότερα, το Captur PHEV είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που προσφέρει όλες τις ανέσεις που διαθέτει  ένα σύγχρονο αυτοκίνητο αυτής της τάξης. Προφανώς προσφέρεται με τρία προφίλ κίνησης, το Pure που μπορεί να κινείσαι με την ενέργεια της μπαταρίας, το MySense και το sport. Το τελευταίο μάλιστα παραμετροποιεί την ισχύ του κινητήρα για την επίτευξη καλύτερων επιδόσεων.

Στο εσωτερικό δεσπόζει ο πίνακας οργάνων των 10,2” ιντσών όσο και της κάθετης οθόνης αφής των 9,3” ιντσών, με τις πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα, αλλά και των λοιπών λειτουργιών, πάντα με ωραίους χρωματισμούς. Οι χώροι είναι αρκετοί για πέντε άτομα, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει και τα 536 λίτρα αν μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα.

Η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ πολύ καλή είναι και η ποιότητα των υλικών στο ταμπλό και στις υπόλοιπες επιφάνειες. Τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνεις από την κίνηση του οχήματος, με την ηχομόνωση να σε αποκλείει από εξωτερικούς ήχους. Μοναδική ίσως ένσταση η κίνηση των καθισμάτων που θα μπορούσε να ήταν ηλεκτρική, δεδομένης της τιμής που κινείται το Captur. Θα ήταν μια ακόμη εσάνς πολυτέλειας στο γαλλικό μοντέλο.

Το Captur PHEV είναι από τα αυτοκίνητα που αν τα οδηγήσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα δύσκολα το αποχωρίζεσαι. Αυτό είναι ένα στοίχημα που εύκολα θα κερδίσει η Renault. Για το οικονομικό, αναφορικά με το κόστος κτήσης, θα το δείξουν οι πωλήσεις του, οι οποίες στο συντριπτικό ποσοστό θα αφορούν εταιρική χρήση λόγω και των σχετικών φόρο-ελαφρύνσεων.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Τεχνικά χαρακτηριστικάRenault Captur Plug-In Hybrid
ΚινητήρεςΒενζίνης:1.197 κ. εκ., τετρακύλινδρος
Ηλεκτροκινητήρες: 49 kW/205 Nm, 25 kW/50 Nm
Ισχύς, Ροπή (συνδυαστικά)160 ίπποι, – Nm
Μπαταρία, φόρτιση9,8 kWh (net: 7,5), 5 ώρες (2,3 kW) – 5 ώρες (2,3 kW)
0-100, Τελική10,1 δλ., 173 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής1,4 / 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπή CO233 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.227 x 1.797 x 1.576 χλστ.
Χώρος αποσκευών265-379
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 37.660€
Φωτογραφίες: Κώστας Χαλκιαδάκης

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!