ΑΓΩΝΕΣ

GP Αζερμπαϊτζάν – Προεπισκόπηση: Ώρα αποκάλυψης στο Μπακού

Η πίστα του Μπακού ίσως να αναδείξει κάποιες νέες αδυναμίες στα νέα μονοθέσια που έχουν άμεση σχέση με το ground effect.

Το Baku είναι μια διαδρομή εντός πόλης με ξεχωριστή προσωπικότητα. Συνδυάζει γρήγορες ευθείες με μερικά πολύ στενά και τεχνικά κομμάτια ειδικά γύρω από την διάσημη στροφή 9 στο κέντρο της παλιάς πόλης.

Σε αντίθεση με τις μέγιστες κλίσεις στις πτέρυγες στο Monaco, οι ομάδες στο Baku υιοθετούν μέσες κλίσεις: Αυτό ισορροπεί την απαίτηση για πρόσφυση στις αργές στροφές αλλά και την ανάγκη για υψηλή τελική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες ώστε να πραγματοποιούνται προσπεράσματα. Πίσω στο 2016 ο Valtteri Bottas – τότε οδηγούσε για τη Williams – έφτασε τα 378km/h (φυσικά με ελαστικά Pirelli): πρόκειται για ανεπίσημο ρεκόρ της F1 που κρατά ως σήμερα.

Ο καιρός μπορεί να είναι ζεστός, με θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τους 50 βαθμούς Κελσίου και το σφιχτό σύμπλεγμα κτιρίων περιμετρικά της διαδρομής έχει ως αποτέλεσμα να εναλλάσσονται περιοχές με φως και σκιά. Ανάλογες διακυμάνσεις παρατηρούνται και στη θερμοκρασία οδοστρώματος σε όλο το γύρο.

Πέρυσι η στρατηγική του νικητή ήταν μιας αλλαγής (μολονότι ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία στο τέλος). Σ’ αυτή την περίπτωση η επιλεγείσα στρατηγική ήταν από μαλακή σε σκληρή με τη μαλακή γόμα να επιλέγεται εκ νέου για το σπριντ των τριών τελευταίων γύρων μέχρι την καρό σημαία. Ωστόσο έχει καταργηθεί η υποχρέωση να εκκινήσεις στον αγώνα με το σετ που έκανες τον ταχύτερο γύρο στο Q2 οπότε μπορεί η στρατηγική να διαφέρει φέτος.

Για την μοναδική διαδρομή εντός πόλης στο Baku, που συνδυάζει την πολυπλοκότητα του Μονακό με τις ταχύτητες της Monza η Pirelli επέλεξε τις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της: η C3 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη/ μέση, και η C5 είναι η P Zero κόκκινη/ μαλακή. Είναι η ίδια επιλογή με πέρυσι για το Αζερμπαϊτζάν – μολονότι οι γόμες και οι σκελετοί είναι τελείως διαφορετικοί το 2022.

Mario Isola, Διευθυντής Motosrpost Pirelli: «Μέχρι να μπει στο πρόγραμμα η Τζέντα, το Baku ήταν ο ταχύτερος αγώνας της χρονιάς, εντός πόλης. Όμως τα ενεργειακά φορτία της διαδρομής και οι απαιτήσεις είναι σχετικά χαμηλά, καμία στροφή δεν πιέζει ιδιαίτερα τα ελαστικά λόγω της μειωμένης τραχύτητας της ασφάλτου αλλά και των χαμηλών πλευρικών επιταχύνσεων. Αυτό μας επιτρέπει να κάνουμε την ίδια επιλογή γομών με το Monaco. Τούτων δοθέντων, οι υψηλές ταχύτητες στο Αζερμπαϊτζάν θέτουν συγκεκριμένες απαιτήσεις στα ελαστικά. Το βασικό σημείο είναι η ελκτική πρόσφυση. Κομβικό για όλες τις ομάδες είναι να βρεθεί το ιδανικό ζύγισμα ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα: Τα εμπρός ελαστικά πρέπει να είναι στη σωστή θερμοκρασία για να παράγουν πρόσφυση παρά τις μεγάλες ευθείες στις οποίες «κρυώνουν» και τα πίσω ελαστικά δεν πρέπει να πιέζονται πολύ και κατ’ επέκταση να υπερθερμαίνονται στις εξόδους των στροφών. Η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι ασταθής στο Baku, είναι μια διαδρομή συγκεκριμένη, με λίγες τεχνικές προκλήσεις, οι οποίες αφορούν εξίσου όλους τους συμμετέχοντες».

F1: Το πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης της Pirelli για τα ελαστικά Formula 1 του 2023 συνεχίστηκε την προηγούμενη βδομάδα. Οι οδηγοί της Ferrari, Charles Leclerc και Carlos Sainz δοκίμασαν τόσο τα slick όσο και τα βρόχινα ελαστικά στο Fiorano της Ιταλίας.

F2: Η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η P Zero μωβ/ πολύ μαλακή γόμα επελέγησαν για τους αγώνες της Formula 2 στο Baku. Είναι ίδια επιλογή με τα προηγούμενα χρόνια, μολονότι η πολύ μαλακή γόμα είναι καινούργια για το 2022. Είδαμε την ίδια επιλογή φέτος στην Ίμολα. Η διαφορά δυο επιπέδων σκληρότητας μεταξύ των γομών συντελεί στο μεγαλύτερο εύρος στρατηγικών επιλογών. Οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους, δυο σετ μαλακής και τρία σετ μέσης γόμας κατά τη διάρκεια του 3ημέρου που περιλαμβάνει έναν αγώνα σπριντ 21 γύρων το Σάββατο και έναν κανονικό αγώνα 29 γύρων την Κυριακή όπου πρέπει να χρησιμοποιηθούν και οι δυο γόμες.

WRC: Ο 5ος γύρος του World Rally Championship ήταν ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli: Το Rally Italia-Sardegna. Η Ιταλική φίρμα πήγε στο Alghero τα ενισχυμένα χωμάτινα ελαστικά KX με τα οποία ο Ott Tanak πήρε τη νίκη για την Hyundai.

GT: Τα 1000km του Paul Ricard έλαβαν χώρα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο: είναι μέρος του GT World Challenge Europe και άλλων σειρών που χρησιμοποιούν αποκλειστικά Pirelli ελαστικά. Ο δεύτερος μεγαλύτερος αγώνας στο ημερολόγιο GT μετά τις 24 ώρες του Spa, διήρκησε 6 ώρες. Νικητές ήταν οι Daniel Serra, Davide Rigon και Antonio Fuoco  με την ομάδα Iron Lynx Ferrari που έκανε το 1-2.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button