PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Juke 1.0 DIG-T [mini test]

Το Juke το γνωρίζουμε εδώ και αρκετό καιρό. Πρόσφατα έπεσε ξανά στα χέρια μας και μας υπενθυμίζει γιατί συνεχίζει να αποτελεί μια πολύ καλή και ξεχωριστή επιλογή στην κατηγορία του.

Με τιμή εκκίνησης τις 20.400 ευρώ, το  Juke γενιάς διεκδικεί με αξιώσεις την πρώτη επιλογή για αυτόν που αναζητά ένα σπορτίφ SUV σε κόμπακτ διαστάσεις. Αν μάλιστα το VFM ( Value For Money) είναι και βασικό κριτήριο για την επιλογή του οχήματος, τότε το 1.000άρη Juke με τους 114 ίππους είναι από τις καλύτερες επιλογές. Με 86,4 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, αλλά και κατανάλωση στα περίπου 7 λίτρα/ 100 χλμ., το Juke κάνει πράξη το VFM, λαμβάνοντας πάντα υπόψη και την τιμή εκκίνησης του.

Δεν είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι του Juke. Το σετάρισμα των αναρτήσεων ή αλλιώς το στήσιμο του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το καλό εξάρι κιβώτιο αποτελούν συστατικά της ευχάριστης οδηγικής συμπεριφοράς που διαθέτει. Οι σπορτίφ πινελιές που διαπνέουν την σχεδίαση του Juke δεν περιορίζονται μόνο στη δυναμική εμφάνιση, αλλά και στην αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός είτε στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο είτε στο επαρχιακό με αλλεπάλληλες στροφές οδικό δίκτυο.

Οι 114 ίπποι και τα 200 Nm ροπής στις 3000 στροφές  είναι ικανοποιητικοί για την σβέλτη μετακίνηση του Juke. Ωστόσο είναι αντιληπτό ότι ένα τόσο καλά στημένο αυτοκίνητο, ζητάει ακόμα περισσότερη δύναμη. Ναι, τόσο καλοστημένο είναι. Η ισχύς του κινητήρα των 999 κυβικών μεταφράζονται σε 0-100 χλμ. σε 10,7 δλ. και τελική 180 χλμ.

Στις αρετές του κινητήρα του Juke, το τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών, που συνεχίζεται αμείωτο έως και λίγο πριν τον κόφτη, πράγμα πολύ χρήσιμο για την κίνηση στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο και τις εν κινήσει επιταχύνσεις. Την ίδια στιγμή το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο, με εσάνς από MX5, είναι ευχάριστο και γρήγορο σε κάθε αλλαγή.

Στο μεταξύ και προκατειλημμένος να είσαι για τον ήχο των τρικύλινδρων κινητήρων, στο Juke δεν περνάνε ενοχλητικοί κραδασμοί στην καμπίνα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση αυτή με βαρύ πόδι έφτασε και τα 8,0 λίτρα ενώ με ταχύτητες στα 120 χλμ./ώρα και την έκτη κουμπωμένη δεν θα ξεπεράσει τα 7,0 λίτρα.

Εστιάζοντας στο εσωτερικό του Juke, η φιλόξενη καμπίνα της έκδοσης Αcenta περιλαμβάνει αισθητήρες βροχής, αυτόματους καθρέπτες και Apple Car Play / Android Auto καθώς και πολλά άλλα, όπως οθόνη αφής 8″ με Apple Car Play & Google Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες βροχής κλπ.

Αναφορικά με τη θέση οδήγησης αυτή είναι ιδανική και δεν θα δυσκολέψει ακόμα και μεγαλόσωμους να βολευτούν. Η εργονομία είναι τυπική ιαπωνική, χωρίς περιττά στοιχεία, όπως και η οθόνη αφής 8 ιντσών με τις πληροφορίες για τη συνδεσιμότητα των λειτουργιών του οχήματος. Ωστόσο ως παραφωνία σε έναν κόσμο ψηφιακό, μοιάζει ο αναλογικός πίνακας οργάνων του Juke, όταν στην πλειονότητα τους οι ανταγωνιστές έχουν αλλάξει επίπεδο. Έλλειψη αποτελεί και η δυνατότητα ο οδηγός να επιλέγει προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport).

Ως επίλογο αφήσαμε ότι για να γίνει κανείς κάτοχος του Juke, υποψήφιος αγοραστής του θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 10 μήνες. Σε κάθε περίπτωση, την αξίζει την αναμονή του, από το να ενδώσει κανείς σε ακριβότερες και άχρωμες οδηγικά επιλογές, που κυκλοφορούν στην αγορά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Τεχνικά χαρακτηριστικάNissan Juke 1.0 DIG-T 
ΚινητήραςΒενζίνης: 999 κ. εκ., τρικύλινδρος
Ισχύς, Ροπή114 ίπποι, 200 Nm
0-100, Τελική10,4 δλ., 180 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής5,8 / 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπή CO2133 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.210 x 1.800 x 1.595 χλστ.
Χώρος αποσκευών422-1.305 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 20.400€
Φωτογραφίες: Κώστας Χαλκιαδάκης

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button