NEA

Εξονυχιστικό έλεγχο στο AutoPilot διενεργούν οι αρχές στις ΗΠΑ

Σε ελέγχους για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προχωρά η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA)  των ΗΠΑ μετά από δεκάδες ατυχήματα που έχουν σημειωθεί, από οδηγούς που έχασαν τον έλεγχο του οχήματος.

Στο πλαίσιο αυτό, η Tesla Inc ανέφερε ότι συνέβησαν 273 ατυχήματα οχημάτων από πέρυσι τον Ιούλιο έως σήμερα, τα οποία αφορούσαν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν οι ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας των αυτοκινήτων των ΗΠΑ την Τετάρτη.

Μάλιστα οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες τεχνολογίας ανέφεραν περισσότερα από 500 ατυχήματα από τον Ιούνιο του 2021 έως σήμερα, όταν η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) εξέδωσε εντολή που ζητούσε τις πληροφορίες. Οι εταιρείες αυτοκινήτων σπεύδουν να προσθέσουν συστήματα υποβοήθησης οδηγού, λέγοντας ότι αυτά βελτιώνουν την ασφάλεια με το χειρισμό ορισμένων ελιγμών.

Με τη σειρά τους οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ προσπαθούν να κατανοήσουν την πρακτική επίδραση των αλλαγών. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συλλέγουν και αναφέρουν δεδομένα με διαφορετικούς τρόπους, γεγονός που καθιστά δύσκολη την αξιολόγηση της απόδοσης των συστημάτων, όπως τονίζεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι το προηγμένο λογισμικό βοηθού οδηγού της Tesla με το όνομα “Full Self Driving” έχει επίσης δημιουργήσει σύγχυση σχετικά με τις δυνατότητες του οχήματος.

Η NHTSA διέταξε τις εταιρείες να αναφέρουν άμεσα όλα τα ατυχήματα που αφορούν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και οχήματα εξοπλισμένα με αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης που δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους. Από τα 392 τέτοια ατυχήματα που αναφέρθηκαν από δώδεκα αυτοκινητοβιομηχανίες από τον Ιούλιο, αναφέρθηκαν έξι θάνατοι και πέντε σοβαροί τραυματισμοί.

Μάλιστα η Honda Motor εντόπισε 90 ατυχήματα. Οι εταιρείες ανέφεραν επίσης 130 ατυχήματα που αφορούσαν πρωτότυπα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης, ενώ 108 ατυχήματα δεν αφορούσαν τραυματισμούς και ένα ήταν σοβαρό ατύχημα.

Η NHTSA ανέφερε ότι η μονάδα αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων Waymo της Alphabet Inc ανέφερε 62 ατυχήματα με αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης, ενώ η Cruise της General Motors είχε 23. Η NHTSA ελέγχει εξονυχιστικά τον αυτόματο πιλότο  και δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναβάθμισε την έρευνα σε 830.000 οχήματα Tesla , ένα  βήμα πριν μπορέσει να ζητήσει ανάκληση.

Ξεχωριστά, η NHTSA άνοιξε 35 ειδικές έρευνες σύγκρουσης που αφορούσαν οχήματα Tesla για τα οποία υπήρχε υποψία ότι χρησιμοποιούνταν το ADAS. Συνολικά 14 θάνατοι από δυστύχημα έχουν αναφερθεί σε αυτές τις έρευνες της Tesla, συμπεριλαμβανομένου ενός δυστυχήματος στην Καλιφόρνια τον Μάιο που σκότωσε τρία άτομα.

Από την πλευρά της η Tesla λέει ότι το Autopilot επιτρέπει στα οχήματα να φρενάρουν και να κατευθύνουν αυτόματα εντός των λωρίδων τους, αλλά δεν τα καθιστά ικανά να οδηγούν μόνα τους.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button