PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid [test drive]

Δοκιμάζουμε το ακριβότερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο που διατίθεται στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας.

Πως μπορεί μια εταιρία να ελκύσει το ενδιαφέρον μιας μερίδας πελατών που μέχρι τώρα δεν μπορούσε να προσεγγίσει, αφού δεν διέθετε κανένα ανταγωνιστικό προϊόν και την ίδια στιγμή να το κάνει με τρόπο “έξυπνο” και οικονομικό, χωρίς δηλαδή να δαπανήσει μεγάλα κονδύλια για την έρευνα και ανάπτυξη ενός νέου αυτοκινήτου;

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Suzuki, που έκανε πράξη την επιχειρηματική λύση που ακούει στο όνομα «Rebadging» προκειμένου να παρουσιάσει το Across, στην απαιτητική κατηγορία C SUV.  Το Suzuki Across είναι, λοιπόν, το alter ego του Toyota RAV4.

Το Suzuki Across μπορεί να ισχυριστεί κανείς πως είναι το ακριβότερο αλλά και τεχνολογικά πιο προηγμένο Suzuki που έχει υπάρξει στην ιστορία της φίρμας. Με τιμή εκκίνησης τα 56.800 ευρώ το Across Plug- in Hybrid δεν αφήνει πολλά περιθώρια… για παρεξηγήσεις και με ένα επιβλητικό παρουσιαστικό ξεχωρίζει στο πέρασμα του.

Με δεδομένο και το γεγονός ότι το αδελφό μοντέλο RAV4 δεν έχει κατακλύσει την εγχώρια αγορά, λόγω και των μεγάλων καθυστερήσεων στις ελεύσεις των νέων μοντέλων, το Across δεν δημιουργεί κάποιο… φαινόμενο σύγχυσης στο ελληνικό κοινό (τουλάχιστον μέχρι τώρα). Σε κάθε περίπτωση το DNA είναι της Toyota και ελάχιστες είναι οι διαφορές τους στην εμφάνιση. Είπαμε, μόνο το σήμα είναι διαφορετικό και κάτι λεπτομέρειες, αδιόρατες για το ευρύ κοινό.

Ιαπωνικό DNA σημαίνει ποιοτική κατασκευή, ποιοτικά υλικά, αλλά και υψηλού επιπέδου εργονομία εσωτερικού. Το Suzuki Across Plug- in Hybrid  απαντά σε αυτά τε δεδομένα και προσφέρει άπλετους χώρους για 5 άτομα. Ακόμα και σε αναστήματα άνω του 1,80 οι ζωτικοί χώροι είναι υπέρ-αρκετοί, ενώ και ο αποθηκευτικός χώρος των 490 λίτρων με το ηλεκτρικό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ θα εξασφαλίσει άνετες μετακινήσεις.

Παραμένοντας στο εσωτερικό του Across, η εικόνα πολυτέλειας περιλαμβάνει άφθονη χρήση δέρματος, αλλά και ηλεκτρικές ευκολίες, όπως οι ρυθμίσεις των εμπρός καθισμάτων. Ως εκ τούτου η θέση οδήγησης δεν μπορεί παρά να αγγίξει το τέλειο, για κάθε ανάστημα. Σε υψηλά επίπεδα και η εργονομία των διακοπτών, με μοναδική ίσως παραφωνία η κεντρική οθόνης Οθόνη αφής 9″ με Smartphone Linkage, που θυμίζει περισσότερο table με ξεπερασμένα γραφικά.

Μιας και σταθήκαμε στα του εξοπλισμού,  να επισημάνουμε ότι η έκδοση που οδηγήσαμε περιλάμβανε τα εξής καλούδια: ζάντες αλουμινίου 19”, επιλογέα οδηγικού προφίλ, σύστημα Keyless Push Start, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με λειτουργία S-FLOW, οθόνη αφής 9″ με Smartphone Linkage και κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, αυτόματους προβολείς Bi-LED 7 κ.α. «Not Bad» θα λέγαμε σε άψογα… ελληνικά.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Όπως είπαμε πρόκειται για το πρώτο Plug- in Hybrid της Suzuki. Το σημαίνει αυτό; Ότι το Across έχει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2,5 λίτρων και ισχύος 185 ίππων που συνδυάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες. Με τον τρόπο αυτό η ισχύς φτάνει τους 306 ίππους, οι οποίοι πραγματικά εξαφανίζουν τους 2 περίπου τόνους που ζυγίζει το SUV της Suzuki. Να σημειωθεί ότι η μετάδοση γίνεται μέσω κιβωτίου ταχυτήτων «μιας σχέσης», ή αλλιώς αυτόματο E-CVT και δεν έχει καμία μα καμία σχέση με τα αντίστοιχα κιβώτια που γνωρίσαμε στα Swift και Ignis. Λογικό, θα μου πείτε…τα άλλα είχαν 82 ίππους, το συγκεκριμένο έχει 306.

Στην πράξη, αφού ήλθε η στιγμή μοιραστώ την δική μου εμπειρία με το Across Plug- in Hybrid, το E-CVT διασφαλίζει χαμηλές σ.α.λ. και επίπεδα θορύβου (με εξαίρεση την βίαιη επιτάχυνση), ούτε παρουσιάζει άλλες παραφωνίες που εμφανίζουν σε μικρότερα σε ισχύ σύνολα. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το Across είναι εξαιρετική. Στιβαρό και άνετο συνάμα, γρήγορο σαν GT, αλλά και οικονομικό. Ταξιδεύει ξεκούραστα και για όσους θελήσουν να πατήσουν το γκάζι παραπάνω, τα 180 χιλιόμετρα θα έλθουν σε χρόνο dt, άλλωστε αυτό το νούμερο δίνει για τελική η ιαπωνική φίρμα, πάντα για λόγους ασφαλείας.

Στους επαρχιακούς δρόμους η τετρακίνηση δίνει τα εχέγγυα για ασφαλή «στριψίματα», έστω κι αν αυτά γίνονται με λίγη κλίση. Το σύστημα επιβράδυνσης κι αυτό με τη σειρά του ανταποκρίνεται στα δεδομένα της ισχύς του αυτοκινήτου, θυμίζοντας ωστόσο και το DNA της Toyota στο σημείο αυτό. Αν έχετε οδηγήσει Vitara, θα νοιώσετε τις διαφορές στη φιλοσοφία των δυο εταιριών. Το Suzuki Across Plug- in Hybrid ταξιδεύει αθόρυβα, καθώς η μόνωση του εσωτερικού χώρου είναι αντίστοιχη των μοντέλων αυτής της κατηγορίας και το πολύ καλό ηχοσύστημα θα σας συντροφεύει στις βόλτες σας. Πολύ καλά είναι και τα επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση.

Το Suzuki Across Plug- in Hybrid ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής προσφέρει τα εξής προγράμματα οδήγησης: Normal, Eco, Sport και EV Mode. Εμείς κινηθήκαμε με το Eco και είδαμε κατανάλωση στον υπολογιστή ταξιδιού στα 5,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Για τους ανήσυχους υπάρχει και η επιλογή Trail, η οποία παραμετροποιεί τη γενικότερη λειτουργία του συστήματος με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του πίσω διαφορικού, για κίνηση εκτός δρόμου. Μεταξύ μας, δεν το έριξα στις λάσπες. Όχι γιατί δεν πάει, αλλά με τιμή στα 56.800 ευρώ δεν ρίσκαρα επαφές με κλαδιά και λοιπές απρόβλεπτες καταστάσεις. Στο χώμα της Αναβύσσου, πάντως, το “τσέκαρα”.

Προφανώς όταν παίρνεις ένα plug- in όχημα, το θες και για τις αστικές μετακινήσεις και τη μηδενική χρήση της βενζίνης. Με το διακόπτη στο ρεύμα,  το Across μπορεί να κινηθεί για 75 εργοστασιακά χιλιόμετρα και 60 περίπου στην πράξη, καλύπτοντας τις ανάγκες της καθημερινότητας.

Στο διακύβευμα της ζυγαριάς του οφέλους και του κόστους για τον τελικό καταναλωτή, το Across Plug- in Hybrid έχει να προτάξει το σύγχρονο πρόσωπο της αυτοκίνησης σε μια τιμή ανταγωνιστική σε σχέση με το RAV4. Βέβαια ο ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι σημαντικός και επιλογές πολλές και ενδιαφέρουσες.

Πάντως από το να μην έχει παρουσία η ιαπωνική φίρμα σε αυτή την κατηγορία καλώς έκανε και συνεργάστηκε με την Toyota για την διάθεση του Across. Αν αυτή θα αποδώσει, θα το δείξει ο χρόνος, όπως και για το Swace που είναι κλώνος της υβριδικής  Corolla. Να υπενθυμίσουμε ότι και στο παρελθόν είχαμε δει αντίστοιχες κινήσεις, με τη Fiat να έχει στο χαρτοφυλάκιο της το Sedici, αλλά τελικά το SX4 να τα πηγαίνει για την Suzuki εμπορικά καλύτερα. Σύντομα, εξάλλου, θα δούμε και το Mazda 2 να έχει ντυθεί Yaris…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.487 cc
Διάμετρος x διαδρομή 87,5 x 103,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 136 kW (185 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 227 Nm (23,1 kgm) / 3.000-3.700 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, συνδυασμένος ψεκασμός (άμεσος + στον αυλό εισαγωγής)
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 306 PS
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας  Μπροστά -> Ισχύς: 134 kW, Ροπή: 270 Nm,
Πίσω -> Ισχύς: 40 kW, Ροπή: 121 Nm
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 18,1 kWh, φόρτιση από 2,5 ώρες (3,7 kW) έως 7,5 ώρες (3,7 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,0 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 20 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 845 km
Ηλεκτρική: 60 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 22 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 235/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.635 x 1.855 x 1.690 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.600 / 1.630 mm
Μεταξόνιο 2.690 mm
Χώρος αποσκευών 490-1.604 lt
Απόβαρο 2.015 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 56.580€

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button