PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS [test drive]

Έπρεπε να φθάσουμε στην τέταρτη γενιά το τσέχικου σουπερμίνι, και να περάσουν 22 ολόκληρα χρόνια, για να πούμε με το χέρι στην καρδιά, ότι επιτέλους η Skoda ξεπέρασε τον εαυτό της όσον αφορά το Fabia.

To έπραξε και λίγο καιρό πριν, όταν με το ηλεκτρικό Enyaq iV πέρασε σε άλλο επίπεδο, στο οποίο μάλλον θέλει να παραμείνει από τώρα και έπειτα. Δεν εξηγείται αλλιώς το πόσο βελτιωμένο και ενδιαφέρον είναι το νέο Fabia στην τέταρτη γενιά του. Ας αφήσουμε όμως το παρελθόν, δεν έχει νόημα άλλωστε να λέμε πως πάντα από το δημοφιλές supermini έλλειπε το αλατοπίπερο, όσο ολοκληρωμένο και αν ήταν. Να λοιπόν που ο μάγειρας έριξε μπόλικα καρυκεύματα και ξεπέρασε και τα πιάτα… ημέρας που είναι τα VW Polo και Seat Ibiza.

Μοντέρνο αισθητικά, με κομψά φωτιστικά σώματα LED και επιθετικό σχεδιασμό, ξεφεύγει από τα… ξαδελφάκια του (από το VW Group) και τραβάει το δικό του μοναδικό δρόμο. Είναι το Fabia και δεν μοιάζει με κανένα άλλο, με τη διχρωμία του να θυμίζει εκείνες τις bi-colore εκδόσεις που έγιναν ανάρπαστες πριν από 15 χρόνια. Διαθέτει έντονα νεύρα στο εμπρός τμήμα, φαρδιά πίσω κολώνα και δείχνει να είναι το μεγαλύτερο και πιο επιβλητικό σουπερμίνι της κατηγορίας. Βαριά κουβέντα για το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, είναι όμως αλήθεια, αφού αγγίζει πλέον τα 4,11 μέτρα σε μήκος.

Είναι δηλαδή όσο μακρύ και ένα VW T-Cross για να αντιληφθείτε το μέγεθος του, διόλου παράλογο όμως αφού μοιράζονται και την ίδια πλατφόρμα MQB A0. Μεγαλύτερο λοιπόν και το μεταξόνιο κατά 8,2 εκατοστά, όπως και το φάρδος κατά 4,8 εκατοστά, με το πακέτο να καλύπτει πλήρως αυτόν που τόσα χρόνια αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο να αγοράσει ένα σουπερμίνι ή ένα μικρομεσαίο hatchback. Ακόμη και ένα μικρό SUV πλέον, που είναι της μόδας, θα μπορούσε να σταθεί μαζί με το νέο Fabia, με εξαίρεση το ύψος φυσικά.

Και μια και μιλήσαμε για SUV, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ένα μικρό Kamiq, καθώς μοιράζονται την ίδια σχεδιαστική γλώσσα και είναι και τα δύο αεράτα με αυτοπεποίθηση και premium κορδέλα που δεν αρέσει καθόλου στον ανταγωνισμό. Τί είπατε; Δεν είναι premium το Fabia; Μια ματιά στο εσωτερικό θα σας πείσει για το αντίθετο, τουλάχιστον όσον αφορά τις δύο ψηφιακές οθόνες, τον πίνακα οργάνων 10 και πλέον ιντσών και το infotainment 9,2 ιντσών με υψηλής ποιότητας ανάλυση και ελληνικό μενού με ηχητική υποβοήθηση άλλων 14 γλωσσών (για όνομα του Θεού Laura δε μιλάμε μόνο σε σένα).

Το ψηφιακό πακέτο στο πάνω μέρος το ταμπλό είναι εντυπωσιακό και δένει πανέξυπνα με τα ποιοτικά πλαστικά και το ύφασμα (χωρίς να είναι μαλακό στην αφή), τις μοντέρνες χειρολαβές και τα λογότυπα Fabia γύρω από τον πίνακα οργάνων. Ως εδώ το level είναι εφάμιλλο της Audi, μέχρι που πάει το μάτι στους διακόπτες του κλιματισμού που, μπορεί βέβαια να είναι πρακτικοί, δεν ακολουθούν όμως την υπόλοιπη hi tech αισθητική. Κάπως έτσι συμβαίνει και με τις ποτηροθήκες της κεντρικής κονσόλας που μοιάζουν αυτούσιες με τη Fabia δεύτερης γενιάς, εκτοξεύουν όμως την πρακτικότητα.

Γενικότερα, θα βρει κανείς 15 θήκες για μικροαντικείμενα σε όλη την καμπίνα, με τους χώρους να είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Fabia. Για το λόγο του αληθές, το πορτμπαγκάζ φθάνει τα 380 λίτρα (τη στιγμή που το Fiesta διαθέτει 311 λίτρα), όντας το μεγαλύτερο της κατηγορίας, ενώ και οι επιβάτες θα βολευτούν με λίγες παραχωρήσεις (πίσω).

Οι μπροστά θα κάτσουν άνετα και χωρίς εμπόδια στα γόνατα τους, ενώ αν αλλάζαμε κάτι αυτό ίσως να ήταν τη σχετικά μεγάλη διάμετρο του τιμονιού (μας κακόμαθε το Peugeot 208). Σε γενικές γραμμές πάντως το Fabia έχει αρκετό ενδιαφέρον, πέρα από το προφανές ότι δε γίνεται να μη σου αρέσει και να μη σε καλύπτει.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιλώντας για την πλατφόρμα MQB A0, αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για ότι καλύτερο έχει να επιδείξει ο όμιλος VW σε θέματα οδηγικής συμπεριφοράς. Πραγματικά η ποιότητα κύλισης (είναι κλισέ αλλά ισχύει) θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και το πέρασμα του από λακκούβες είναι ήσυχο και σε αφήνει ατσαλάκωτο. Στις στροφές το πέρασμα του θυμίζει επίσης κάποια πιο premium πρόταση και εδώ που τα λέμε είμασταν υποψιασμένοι από όλα τα τελευταία Skoda ότι κάτι καλό θα προκύψει και με το Fabia σε αυτό τον τομέα.

Μπορεί η εισαγωγική έκδοση να αφορά τον 1.200άρη MPΙ βενζινοκινητήρα με 80 ίππους, όμως όλο το ενδιαφέρον στρέφεται στον τρικύλινδρο TSI 1.000 κ.εκ. και απόδοση 110 ίππους. Αυτός στροφάρει με αρκετή σβελτάδα και ακούγεται ελάχιστα (μόνο αν πιεστεί), ενώ κρίνεται κάτι παραπάνω από επαρκής για το αμάξωμα του Fabia. Ενδεχομένως να το προτιμούσαμε με αυτόματο DSG, όμως και η έκδοση με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο του ταιριάζει απόλυτα στο γραμμικό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο.

Έχει ορθή κλιμάκωση και ο επιλογέας είναι εξαιρετικός σε αίσθηση, γεγονός που σου υπενθυμίζει το γιατί τα μηχανικά κιβώτια έχουν ακόμη φίλους και οι εταιρείες τους δίνουν ακόμη λίγο χρόνο. Όλο το σύνολο δείχνει να δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, και το αποδεικνύουν τα κάτι λιγότερα από 6 λίτρα/100 χλμ. για διαδρομή εκτός πόλης και τα περίπου 6,5 λίτρα που απαιτούνται μέσα σε αυτήν με χρήση του κλιματισμού.

Αν σας αρέσει να μιλάμε με αριθμούς, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10 στρογγυλά δευτερόλεπτα, σε μία διαδικασία που δεν χρειάζεται να μπει κανείς, αλλά ακόμη και αν το πράξει θα χαμογελάσει πίσω από το τιμόνι του Fabia. Το ίδιο θα συμβεί και αν κοιτάξει τον τιμοκατάλογο του νέου σουπερμίνι, όχι γιατί το χαρίζει η Skoda, αλλά γιατί τα 17.500 ευρώ είναι μία πολύ λογική τιμή αγοράς για το μοντέλο της δοκιμής μας με τον TSI και πολύ καλό εξοπλισμό. Ειδικά αν σκεφτείτε το κύμα ακρίβειας που επικρατεί, και αν δε σας χαλάει το ατμοσφαιρικό με 80 ίππους, τότε μπορείτε να κάνετε τη δουλειά σας και με 15 χιλιάρικα.

Εμείς πάλι, που έχουμε μία αδυναμία στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μπορεί να κάναμε οικονομία και να κοιτούσαμε την έκδοση με DSG, που ζητά βέβαια περισσότερα από 20.000 ευρώ. Εκεί αρχίζεις και αναρωτιέσαι, μήπως το παράκαναν τα σουπερμίνι που ζητούν ξαφνικά τα μαλλιά της κεφαλής τους; Έτσι είναι όμως και οφείλουμε να το αποδεχθούμε. Πάντως το Fabia της δοκιμής μας αποτελεί την ενδιάμεση επιλογή και το ποσό που ζητά το δικαιολογεί και με το παραπάνω.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (17,8 kgm) / 2.000-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 595 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 116 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Falken Ziex, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.108 × 1.780 × 1.459 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.509 mm
Μεταξόνιο 2.564 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.190 lt
Απόβαρο 1.260 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.500€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!