NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Που θα πηγαίνουν οι παλιές μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; [blog]

Όπως όλα τα παλιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πωλούνται από τις πλούσιες βόρειες χώρες προς εκείνες με το χαμηλότερο βιοτικό επίπεδο, έτσι θα συμβεί και με τις μπαταρίες.

Ανάμεσα στα πολλά ζητήματα που αιωρούνται γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτό των αχρηστευμένων μπαταριών. Μία λύση είναι η ανακύκλωσή τους μέσα από μία πολύπλοκη διαδικασία, η οποία εξελίσσεται συνεχώς αφού προς το παρόν δεν υπάρχει υπέργηρος στόλος από ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές ισχυρίζονται πως οι μπαταρίες των ηλεκτρικών διαρκούν όσο και η ζωή των αυτοκινήτων. Κάπου δηλαδή στα 10-15 χρόνια, αν θεωρήσουμε πως τα δεδομένα προέρχονται από τις εύπορες περιοχές αφού σε άλλες με χαμηλότερη αγοραστική δύναμη ένα αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιείται στα 15-25 χρόνια.

Πάντως, οι κατασκευαστές δίνουν συνήθως εγγύηση για το 70% του ενεργειακού αποθέματος της μπαταρίας λιθίου για περίπου μία 10ετία. Λογικό και αναμενόμενο αφού μία μπαταρία χάνει τις ιδιότητες της σε ποσοστό 1-3% το χρόνο.

Κάτι που σημαίνει πως αν η αυτονομία ενός καινούργιου ηλεκτρικού είναι στα 300 χιλιόμετρα μετά από 10 χρόνια μπορεί να έχει πέσει στα 100 χιλιόμετρα. Αυτό βέβαια εξαρτάται από τον τρόπο φόρτισης (ιδανικά όχι κάτω από το 10-15% και έως το 80%) και το είδος (η φόρτιση DC βλάπτει σοβαρά την υγεία… της μπαταρίας).

Ακόμη όμως και αν μία μπαταρία ολοκληρώσει τον κύκλο της θα μπορούν επιλεκτικά να συλλεχθούν τα πιο αποδοτικά της στοιχεία και να χρησιμοποιηθεί σε μικρότερα οχήματα.

Πρόσφατα, η Audi ανακοίνωσε μία συνεργασία με την start-up εταιρία Nunam στην Ινδία. Σε αυτή τη χώρα κυκλοφορούν δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά τρίκυκλα που έχουν φτηνές μπαταρίες μολύβδου-οξέος. Οι οποίες προσφέρουν μικρή αυτονομία και κάνουν και μεγάλο κακό στο περιβάλλον επειδή δεν ανακυκλώνονται σωστά.

Έτσι, οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες από παλιά ηλεκτρικά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κίνηση ελαφριών οχημάτων. Και όπως φαίνεται υπάρχει πάντοτε η λύση για να ξεφορτωθεί κανείς ότι περισσευούμενο μαζεύεται σε λιγότερο απαιτητικές αγορές και χώρες…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button