ΑΓΩΝΕΣ

GP Γαλλίας – Προεπισκόπηση: Τι θα κάνει ο Leclerc;

To γαλλικό Grand Prix διεξάγεται σε μια πίστα ισορροπημένη που έχει λίγο από όλα: γρήγορες στροφές, ευθείες με τέρμα γκάζι και πιο αργά τεχνικά κομμάτια. Την Κυριακή στις 16:00 ο αγώνας.

Όλα αυτά προκαλούν μέσες καταπονήσεις στα ελαστικά, κάτι που καθιστά τη συγκεκριμένη πίστα πολύ καλή για δοκιμές. Με πλάτος 12m  υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά στην αγωνιστική γραμμή και στα προσπεράσματα: όλα αυτά συνθέτουν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους οδηγούς.

Η γόμα C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα: Αυτά τα τρία ελαστικά επιλέχθηκαν για το Γαλλικό Grand Prix και την πίστα του Paul Ricard.

Η ευθεία Mistral που έχει το όνομά της από το διάσημο Γαλλικό άνεμο (μαΐστρος, ΒΔ άνεμος) μπορεί να επηρεάσει το αεροδυναμικό ζύγισμα των μονοθεσίων, ενώ ταυτόχρονα τα ελαστικά αποβάλλουν μεγάλα ποσά θερμότητας εκεί και κρυώνουν τα εμπρός ελαστικά. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την αλλαγή πορείας στη στροφή Signes που ακολουθεί. Είναι η πιο απαιτητική στροφή της πίστας, όπου τα μονοθέσια περνούν τέρμα γκάζι.

Είναι σημαντικό για τους οδηγούς να αποφεύγουν τις εξόδους: Η κόκκινη, άσπρη και μπλε διαγράμμιση δεικνύει υψηλής τραχύτητας υλικό που έχει σχεδιαστεί για να επιβραδύνει τα μονοθέσια. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος τοπικής παραμόρφωσης των ελαστικών.

Πέρυσι η στρατηγική του νικητή Max Verstappen ήταν αυτή των δυο αλλαγών. Ήταν ένα ρίσκο καθώς από τους επικεφαλής μόνο αυτός σταμάτησε δυο φορές οι υπόλοιποι πίσω του σταμάτησαν μια φορά. Αυτό όμως το ρίσκο του βγήκε καθώς ο οδηγός της Red Bull πήρε κεφάλι στον αγώνα ένα γύρο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

Mario Isola, Διευθυντής Motosrpost Pirelli: «Το Paul Ricard είναι μια πίστα που έχει λίγο απ’ όλα, αυτό συνθέτει μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους οδηγούς. Το φετινό Γαλλικό Grand Prix διεξάγεται ένα μήνα πιο αργά απ’ ότι πέρυσι. Τότε είχε βρέξει την Κυριακή το πρωί, λογικά τώρα θα έχουμε υψηλότερες θερμοκρασίες. Η φετινή γενιά ελαστικών και γομών είναι διαφορετική, πιο ανθεκτική στην υπερθέρμανση οπότε θα δούμε πως θα επηρεάσει αυτό τη στρατηγική. Για την ιστορία: Στο Paul Ricard δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών που χρησιμοποιούμε σήμερα. Πίσω στο 2019 ήταν η Renault με το Sergey Sirotkin που έκανε τη δοκιμή».

Formula 2: Για πρώτη φορά από το 2019 στη Γαλλία και το Paul Ricard. Επελέγησαν η P Zero λευκή /σκληρή γόμα και η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Ο συνδυασμός αυτός έχει επιλεγεί στους μισούς από τους 8 φετινούς αγώνες, πιο πρόσφατα τον είδαμε στο Silverstone. Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 σετ slick ελαστικών (τρία σκληρά, δυο μαλακά) για χρήση κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακο. Αυτά αφορούν στον αγώνα σπριντ το απόγευμα του Σαββάτου που διαρκεί 21 γύρους και στον κανονικό αγώνα το πρωί της Κυριακής που διαρκεί  30 γύρους.

Formula 1 testing: Τέσσερις ομάδες (Alpine, McLaren, Red Bull και Williams) έμειναν δυο μέρες μετά το Αυστριακό Grand Prix για να δοκιμάσουν πρωτότυπα slick ελαστικά Pirelli για το 2023. Διανύθηκαν περίπου 2949 km.

Rallying: Ο τελευταίος γύρος του πρωταθλήματος World Rally Championship που διεξάγεται με ελαστικά Pirelli έγινε στην Εσθονία όπου υπάρχουν γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, οι οποίες θυμίζουν τις αντίστοιχες στο Rally Finland. Νικητής ήταν ο οδηγός της Τoyota Kalle Rovanpera με χωμάτινα ελαστικά Pirelli Scorpion.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button