MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda HR-V e:HEV [test drive]

Με περίσσεια τεχνολογίας και μπάνικη εμφάνιση, η τρίτη γενιά του HR-V δείχνει σε όλους πώς πρέπει να είναι τα κόμπακτ SUV τη σήμερον ημέρα.

Αν ρωτήσεις τους περισσότερους φίλους της αυτοκίνησης σχετικά με το ποιο μοντέλο είναι αυτό που συνδύασαν στο μυαλό τους με τον όρο SUV, κατά πάσα πιθανότητα θα σου πουν το Nissan Qashqai. Και όμως, για τους πιο μυημένους ή για αυτούς που εστίασαν στο μοντέλο της Honda, το πρώτο HR-V είναι το SUV πόλης που εγκαινίασε μία κατηγορία που πριν 24 χρόνια ήταν ανύπαρκτη και σήμερα ανάρπαστη. Τα compact SUV έχουν κατακλύσει την αγορά, ξεπερνώντας όλα τα μεσαία, μικρομεσαία και τα πολυχρηστικά, ενώ όλοι ψάχνουν τρόπο να μην υποφέρουν από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων.

Μπορεί η ιαπωνική εταιρεία να μην είχε την ανάλογη συνέχεια μετά την πρώτη γενιά και την εξαιρετική ιδέα με το HR-V, όμως επανήλθε δυναμικά και -με ενδιάμεσο σταθμό τη δεύτερη γενιά- κατάφερε να λανσάρει ένα ολοκληρωμένο SUV για όλους. Και λέμε για όλους καθώς είναι σαφέστατα premium. Φέρει όλη τη λάμψη που επιζητά ο απαιτητικός οδηγός, αλλά και όλο το μοντέρνο στοιχείο που επιτάσσει η εποχή. Μεγάλη μάσκα, μακρύτερο εμπρός τμήμα, λεπτά φωτιστικά σώματα LED και γενικά καθαρές γραμμές, με τη φωτεινή μονοκόμματη λωρίδα στο πίσω μέρος να εντυπωσιάζει τις νυχτερινές ώρες.

Το ιαπωνικό SUV εκπέμπει έναν αέρα και μία ανωτερότητα που συναντά κανείς στις premium προτάσεις, ενώ η αύξηση των διαστάσεων έγειρε και άλλο την πλάστιγγα προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι μακρύτερο κατά 6,6 εκατοστά (4,34 μέτρα συνολικά), φαρδύτερο και με μεγαλύτερο μεταξόνιο ενώ, όπως συνέβη και στο νέο Jazz, η πλατφόρμα Global Small Platform είναι ένα ιδανικό εργαλείο αύξησης χώρων και πρακτικότητας. Με λίγα λόγια, το νέο HR-V e:HEV καταφέρνει να δείχνει επιβλητικό και πρωτοποριακό χωρίς να είναι ογκώδες και να στερεί τον όρο συμπαγές από τη φήμη και την ιστορία του.

Οι νέες διαστάσεις είχαν άμεσο αντίκτυπο στην αύξηση των διαθέσιμων χώρων και, μαζί με τα παραδοσιακά Magic Seats, δημιουργείται μία συνθήκη πρακτικότητας που θα ζήλευε και το πιο μεγάλο SUV της αγοράς.

Οδηγός και επιβάτες κάθονται άνετα και με αρκετό αέρα σε γόνατα και κεφάλια, ενώ ο χώρος αποσκευών μπορεί να μην εντυπωσιάζει στη θεωρία με τα 335 λίτρα, έχει όμως τέτοια διάταξη που θα βολέψει τα πάντα (μέχρι και η εταζέρα είναι πλήρως ελαστική) και στα δύσκολα θα φθάσει ακόμη και τα 1,305 λίτρα χωρητικότητας με τα καθίσματα πεσμένα.

Ο πίνακας οργάνων και η ψηφιακή οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών είναι τόσο hi-tech όσο χρειάζεται, με το πρώτο να έχει και αναλογικές ενδείξεις για την ταχύτητα, ενώ το multimedia συνοδεύεται από αρκετούς φυσικούς διακόπτες που κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη και τη μετάβαση από το παρελθόν στο μέλλον πιο ευχάριστη.

Γενικά μετά από τη συμβίωση με το ιαπωνικό SUV νομίζεις πως η Honda σου έδωσε πριν τρία χρόνια ένα χαρτάκι και σου ζήτησε να σχεδιάσεις πού θα ήθελες το κάθε τι. Τις ποτηροθήκες, τις θέσεις για τα smartphones ή ακόμη και το σύστημα κλιματισμού που μπορεί να διαχέει τον αέρα ψηλά και προς τα τζάμια και όχι πάνω στους επιβάτες, εφόσον το επιθυμούν. Γενικά έχεις την αίσθηση πως το HR-V έχει φτιαχτεί για να κάνει τη ζωή σου ευκολότερη, είναι ευκολοδήγητο, με καλή αίσθηση του τιμονιού (βελτιωμένα σινεμπλόκ), πολύ καλή ορατότητα και το κυριότερο; Έχει δώσει μεγάλη έμφαση σε αυτό που πονάει περισσότερο αυτή την περίοδο, την κατανάλωση καυσίμου.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το SUV της Honda είναι αποκλειστικά υβριδικό, με το σύστημα του να είναι ίσως το πιο περίπλοκο αλλά και το πιο αποτελεσματικό. Ο ατμοσφαιρικός i-VTEC 1,5 λίτρου αποδίδει 107 ίππους και συνεργάζεται σε κύκλο Atkinson με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Ένα μικρό που παίζει το ρόλο της γεννήτριας και ένα βασικό ηλεκτροκινητήρα που δίνει ζωή στον εμπρός άξονα και αποδίδει 131 ίππους και 253 Nm ροπής.

Δεν υπάρχει κιβώτιο με γρανάζια, μήτε μετατροπέας ροπής, αλλά ένα κιβώτιο μονής σχέσης με ένα locκ-up συμπλεκτάκι που συνεργάζεται με το ένα ηλεκτρικό μοτέρ 96 kW (το άλλο μικρότερο σε ισχύ λειτουργεί περισσότερο σαν γεννήτρια για την φόρτιση της μικρής μπαταρίας >1 kWh). Στόχος του όλου συστήματος είναι η μικρότερη συμμετοχή του βενζινοκινητήρα και το βάρος της κίνησης να πέφτει στο βασικό μοτέρ.

Ο τρόπος λειτουργίας τους αλλάζει ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης ή το πρόγραμμα που έχουμε επιλέξει (EV, Hybrid και Engine Drive). Εσείς αυτό που χρειάζεται να γνωρίζετε είναι ότι σε καμία περίπτωση η κατανάλωση καυσίμου δεν θα ξεπεράσει τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη το πιθανότερο είναι να δείτε έναν αριθμό κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ.

Στο HR-V e:HEV δεν αρέσουν οι ακρότητες και αυτό θα το καταλάβετε αν βυθίσετε έντονα το πεντάλ του γκαζιού. Το ιαπωνικό μοντέλο ανταποκρίνεται, όμως το αυτόματο κιβώτιο e-CVT διαμαρτύρεται λιγάκι με ένα βουητό που σου θυμίζει πως η Honda έχει αλλάξει φιλοσοφία και παλεύει περισσότερο για να ρίξει την κατανάλωση και όχι τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα. Παρεμπιπτόντως, αυτή έρχεται σε 10,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα, αριθμοί που συνηγορούν στην οδηγική φιλοσοφία που λέγαμε παραπάνω.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι επίσης προσανατολισμένη περισσότερο προς τα άνετα περάσματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι κλίσεις στις στροφές είναι υπερβολικές. Ο ημιάκαμπτος πίσω είναι σε θέση να αποσβέσει τις κακοτεχνίες και η ξερή αντίδραση του στις ακραίες λακκούβες είναι απόρροια του χαμηλού προφίλ ελαστικού. Πάντως και σε αυτό τον τομέα το προσθιοκίνητο υβριδικό δηλώνει πως αγαπά την ηρεμία και την τάξη και αποφεύγει τις ακρότητες σαν καλός ειρηνοποιός.

Τί είναι λοιπόν με λίγα λόγια το νέο HR-V; Είναι ένα υβριδικό compact SUV με ολόφρεσκο παρουσιαστικό που δεν θυμίζει σχεδιαστικά κανένα αυτοκίνητο. Είναι σε κάθε περίπτωση πιο κοντά στο premium από κάθε άλλη φορά στις προηγούμενες δύο γενιές του, προσφέρει εξαιρετικούς χώρους και τα καταφέρνει πολύ καλά στον τομέα της οικονομίας. Είναι δηλαδή μία έξυπνη και στιλάτη λύση για κάποιον που θέλει prestige, οικονομία και πρακτικότητα, χωρίς να νοιώθει έτοιμος για το βήμα της ηλεκτροκίνησης. Βέβαια θα πρέπει να ξοδέψει και το ανάλογο αντίτιμο, αφού το όμορφο Honda κοστίζει λίγο περισσότερα από 33 χιλιάρικα, όμως η προσφορά του είναι εφάμιλλη του ποσού αυτού, ίσως και με το παραπάνω…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda Jazz e:HEV & Crosstar – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 89,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 79 kW (107 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 131 Nm (13,5 kgm) / 4.500-5.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 96 kW (131 PS), Ροπή: 253 Nm
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Yβριδικό σύστημα Μεικτή ισχύς: 131 PS (96 kW), Ροπή: 253 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση (WLTP)  5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 723 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop EnaSafe 300, 225/50/R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.340 x 1.790 x 1.582

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Απόσταση από το έδαφος

1.535/1.540 mm
18,8 cm

Μεταξόνιο 2.610 mm
Χώρος αποσκευών 335-1.305 lt
Απόβαρο 1.380 kg

Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 33.800€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button